eprintid: 12457 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/24/57 datestamp: 2014-09-09 13:08:23 lastmod: 2014-09-09 13:10:33 status_changed: 2014-09-09 13:08:23 type: article metadata_visibility: show title: ТЕОРЕТИЧНІ І МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДО РОБОТИ З ДЕЗАДАПТОВАНИМИ ДІТЬМИ language: ukraine abstract: Дисертацію присвячено теоретичним і методичним засадам підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до професійної діяльності з дезадаптованитми дітьми. На підставі застосування поліпарадиґмального підходу науково обґрунтовано концепцію підготовки майбутнього вихователя ДНЗ до професійної діяльності, змістовою основою якої є авторська модель, що містить три взаємозалежні та взаємодоповнювальні підсистеми: організаційно-діагностичну, змістово-діяльнісну та рефлексивно-прогностичну. Упроваджено систему підготовки майбутнього вихователя до професійної діяльності на основі використання стандартизованих і валідизованих діагностичних методів та інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено структурні компоненти професійної готовності майбутнього вихователя до роботи з дезадаптованими дошкільниками (мотиваційно-ціннісний, когнітивно-технологічний, інформаційно-комунікативний та рефлексивно-самоосвітній). Науково-методичні засади реалізації авторської моделі відтворено й деталізовано в межах педагогічного експерименту, який підтвердив ефективність авторської моделі. Результати дослідження впроваджені в практику діяльності вищих навчальних закладів і дошкільних навчальних закладів України. keywords: готовність, дезадаптовані діти, майбутній вихователь, підготовка, професійна діяльність. creators_name: Зданевич, Л. В. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2014 date_type: published publication: АВТОРЕФЕРАТ дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук publisher: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка refereed: TRUE referencetext: 1. Зданевич Л. В. Професійна підготовка майбутніх вихователів до роботи з дезадаптованими дітьми: теорія і методика : [моногр.] / Л. В. Зданевич. – Житомир : вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2013. – 564 с. 2. Зданевич Л. В. Мовленнєва пасивність дитини середнього дошкільного віку як прояв комунікативної дезадаптації. Розвиток особистості в сучасному медіа-просторі : [кол. моногр.] / А. Богуш, О. Істоміна, Л. Калмикова, С. Коростова, К. Крутій та ін. ; за заг. ред. В. Курила. – Луганськ : вид-во ДЗ “ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2013. – С. 246–258. 3. Зданевич Л. В. Виховання дітей в різновіковій групі : навч.-метод. посіб. / Л. В. Зданевич. – Хмельницький : вид-во ХГПА, 2010. – 121 с. 4. Зданевич Л. В. Дезадаптація дітей : навч.-метод. посіб. / автор-упорядник Л. В. Зданевич. – Хмельницький : вид-во ХГПА, 2014. – 202 с. 5. Зданевич Л. В. Дошкільна педагогіка : посіб. для підготовки до екзаменів / Л. В. Зданевич, О. В. Павлушкіна, В. С. Палійчук. – Хмельницький : вид-во ХГПІ, 2004. – 152 с. 6. Зданевич Л. В. Методика викладання дошкільної педагогіки. Робоча навчальна програма за вимогами Європейської кредитно-трансферної системи для студентів IV освітньо-кваліфікаційного рівня “магістр” зі спеціальності 8.01010101 “Дошкільна освіта” / [укладач Л. В. Зданевич]. – Хмельницький : вид-во ХГПА, 2013. – 35 с. 7. Зданевич Л. В. Психологія особистості. Робоча навчальна програма за вимогами Європейської кредитно-трансферної системи для студентів IV освітньо-кваліфікаційного рівня “магістр” зі спеціальності 8.01010101 “Дошкільна освіта” / [укладач Л. В. Зданевич]. – Хмельницький : вид-во ХГПА, 2013. – 24 с. 8. Зданевич Л. В. Сімейна педагогіка. Робоча навчальна програма за вимогами Європейської кредитно-трансферної системи для студентів I освітньо-кваліфікаційного рівня “молодший спеціаліст” зі спеціальності 5.01010101 “Дошкільна освіта” / [укладач Л. В. Зданевич]. – Хмельницький : вид-во ХГПА, 2013. – 32 с. 9. Зданевич Л. В. Соціальна педагогіка: курс лекцій для студентів ІІІ освітньо-кваліфікаційного рівня “спеціаліст” зі спеціальності “Дошкільне виховання” / [укладач Л. В. Зданевич]. – Хмельницький : вид-во ХГПА, 2009. – 123 с. 10. Зданевич Л. В. Соціальна педагогіка. Робоча навчальна програма за вимогами Європейської кредитно-трансферної системи для студентів III освітньо-кваліфікаційного рівня “спеціаліст” зі спеціальності 7.01010101 “Дошкільна освіта” / [укладач Л. В. Зданевич]. – Хмельницький : вид-во ХГПА, 2013. – 20 с. 11. Зданевич Л. В. Соціально-педагогічний патронат у системі дошкільної освіти / Л. А. Машкіна, Л. В. Зданевич. – Хмельницький : ХГПА, 2008. – 232 с. – [Гриф МОН, лист № 1/11-3826 від 14.08.2008 р.] 12. Родинознавство: шляхи взаємодії з батьками дезадаптованих дітей : навч.-метод. посіб. / [авт.-упоряд. : Л. В. Зданевич, М. С. Савченко]. – Хмельницький : вид-во ХГПА, 2014. – 227 с. 13. Розвиток, навчання і виховання дітей у різновікових групах : навч.-метод. посіб. / автор-упорядник : Л. В. Зданевич. – [вид. 2-ге, доповн.]. – Хмельницький : вид-во ХГПА, 2013. – 196 с. 14. Зданевич Л. В. Теорія і методика співпраці з родинами. Робоча навчальна програма за вимогами Європейської кредитно-трансферної системи для студентів II освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр” зі спеціальності 6.010101 “Дошкільна освіта” / [укладач Л. В. Зданевич]. – Хмельницький : вид-во ХГПА, 2013. – 20 с. 15. Зданевич Л. В. Аналіз змісту навчальних програм ВНЗ щодо підготовки майбутніх вихователів до професійної діяльності з дезадаптованими дошкільниками / Л. В. Зданевич // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / [редкол. : Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя, 2013. – Вип. 28 (81). – С. 149–156. 16. Зданевич Л. В. Аналіз рівнів готовності майбутніх вихователів ДНЗ до роботи з дезадаптованими дітьми за рефлексивно-автодидактичним компонентом (за результатами контрольного експерименту) / Л. В. Зданевич // Педагогіка і психологія професійної освіти : наук.-метод. журн. – 2013. – № 5. – С. 136–144. 17. Зданевич Л. В. Бліц-гра як форма проведення практичного заняття з майбутніми вихователями дошкільних навчальних закладів / Л. В. Зданевич // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / [редкол. : Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя, 2013. – Вип. 30 (83). – С. 163–169. 18. Зданевич Л. В. Використання інформаційних технологій для надання якісної освіти студентам / Л. В. Зданевич // Вісник Прикарпатського університету. Серія : Педагогіка. – 2008. – Вип. XIX – XX. – С. 192–195. 19. Зданевич Л. В. Використання мультфільмів у підготовці майбутніх вихователів до роботи з дезадаптованими дітьми / Л. В. Зданевич // Вісник Інституту розвитку дитини. Серія: Філософія, педагогіка, психологія : зб. наук. праць. – К. : вид-во НПУ ім. Драгоманова, 2013. – Вип. 26 – С. 58–62. 20. Зданевич Л. В. Дезадаптаційні прояви у студентів педагогічних вузів та шляхи їх подолання / Л. В. Зданевич // Педагогічний дискурс : зб. наук. праць / гол. ред. І. М. Шоробура. – Хмельницький : ХГПА, 2012. – Вип. 11. – С. 102–105. 21. Зданевич Л. В. Дезадаптаційні феномени як причина та наслідок порушення психічного і психологічного здоров’я дитини / К. Л. Крутій, Л. В. Зданевич // Педагогічний дискурс : зб. наук. праць / гол. ред. І. М. Шоробура. – Хмельницький : ХГПА, 2012. – Вип. 12. – С. 189–193. 22. Зданевич Л. В. Деякі аспекти студентської дезадаптації в процесі навчання / Л. В. Зданевич // Педагогічний дискурс : зб. наук. праць / [гол. ред. І. М. Шоробура]. – Хмельницький : ХГПА, 2011. – Вип. 9. – С. 125–128. 23. Зданевич Л. В. Дидактичне тестування студентів зі спецкурсу “Дезадаптація дошкільників та її наслідки” (за матеріалами констатувального експерименту) / Л. В. Зданевич // Педагогічний дискурс : зб. наук. праць / гол. ред. І. М. Шоробура. – Хмельницький : ХГПА, 2013. – Вип. 14. – С. 185–189. 24. Зданевич Л. В. Дитяча дезадаптованість у координатах міждисциплінарного дослідження / Л. В. Зданевич // Педагогічні інновації у фаховій освіті : зб. наук. праць / [редкол. : Ф. Г. Ващук (голова ради) та ін.]. – Ужгород, 2012. – Вип. 3. – С. 86–95. 25. Зданевич Л. В. Діагностика мовних здібностей комунікативно дезадаптованих учнів-шестиліток, які навчаються в умовах полілінгвізму / Л. В. Зданевич // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць / [редкол. : Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя, 2013. – Вип. 29 (82). – С. 429–436. 26. Зданевич Л. В. Использование медиапродукции в работе с дезадаптированными детьми / Л. В. Зданевич // Актуальные проблемы и тенденции современного дошкольного образования : сб. науч. ст. / Бел. гос. пед. ун-т им. М. Танка ; редкол. Л. Н. Воронецкая, Т. В. Поздеева, Д. Н. Дубинина и др. ; под. общ. ред. Л. Н. Воронецкой, Т. В. Поздеевой. – Минск : БГПУ, 2013. – С. 85–88. 27. Зданевич Л. В. Місце медіаресурсів у практиці підготовки майбутніх вихователів до роботи з дезадаптованими дошкільниками / Л. В. Зданевич // Науковий Часопис Національного педагогічного університету ім. Драгоманова. Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики : зб. наук. праць / Ред.кол. Н. В. Гузій (відп. ред.). – К. : вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. – Вип. 21 (31). – С. 128–133. 28. Зданевич Л. В. Можливості соціально-педагогічного патронату в роботі з дезадаптованими дошкільниками / Л. В. Зданевич // Вісник Інституту розвитку дитини. Серія: Філософія, педагогіка, психологія : зб. наук. праць. – К. : вид-во НПУ ім. Драгоманова, 2013. – Вип. 29. – С. 60–64. 29. Зданевич Л. В. Неперервна педагогічна освіта як ефективна умова підготовки майбутніх фахівців / Л. В. Зданевич // Неперервна педагогічна освіта: сучасні парадигми та технології їх реалізації : Матеріали виїзн. засід. наукової школи з проблем творчості і технологій у неперервній професійній освіті (Хмельницький, 14-16 трав. 2009 р.) : наук. вид. / [за ред. С. О. Сисоєвої]. – Хмельницький, 2009. – С. 334–335. 30. Зданевич Л. В. Особистісно зорієнтовані технології у підготовці майбутніх вихователів у ступеневому ВНЗ до роботи з дезадаптованими дітьми / Л. В. Зданевич // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія : Педагогічні науки. – 2013. – Вип. 13 (272). – С. 171–178. 31. Зданевич Л. В. Особливості підготовки майбутніх вихователів до роботи з дітьми у дошкільних закладах Японії / Л. В. Зданевич // Вісник Прикарпатського університету. Серія : Педагогіка. – 2013. – Вип. XLVI. – С. 23–27. 32. Зданевич Л. В. Особливості підготовки майбутніх фахівців галузі дошкільної освіти до професійної діяльності в країнах Західної Європи та Азіатсько-Тихоокеанського регіону / Л. В. Зданевич // Педагогіка і психологія професійної освіти : наук.-метод. журн. – 2013. – № 4. – С. 253–262. 33. Зданевич Л. В. Педагогическая работа по преодолению различных форм дезадаптации студентов / Л. В. Зданевич // Актуальные проблемы и тенденции современного дошкольного образования : сб. науч. ст. / Бел. гос. пед. ун-т им. М. Танка ; редкол. Л. Н. Воронецкая, Т. В. Поздеева, Д. Н. Дубинина и др. ; под. общ. ред. Л. Н. Воронецкой, Т. В. Поздеевой. – Минск : БГПУ, 2012. – С. 96–98. 34. Зданевич Л. В. Підготовка майбутніх вихователів до роботи з дезадаптованими дітьми в медіапросторі / Л. В. Зданевич // Вісник Прикарпатського університету. Серія : Педагогіка. – 2013. – Вип. XLV. – С. 31–35. 35. Зданевич Л. В. Прогностичні напрями підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до роботи з дезадаптованими дітьми (за результатами формувального експерименту) / Л. В. Зданевич // Педагогічний дискурс : зб. наук. праць / гол. ред. І. М. Шоробура. – Хмельницький : ХГПА, 2014. – Вип. 16. – С. 67–72. 36. Зданевич Л. В. Професійна передадаптація майбутніх педагогів дошкільної освіти у вищому навчальному закладі як шлях попередження дезадаптація / Л. В. Зданевич // Вісник Прикарпатського національного університету. Серія : Педагогіка. – 2011. – Вип. XXXIX. – С. 62–65. 37. Зданевич Л. В. Прояви мовленнєвої пасивності дітей 5-го року життя як показник комунікативної дезадаптації / Л. В. Зданевич // Педагогічний процес: теорія і практика : зб. наук. праць / гол. ред. С. Сисоєва. – К. : Видавниче підприємство “ЕДЕЛЬВЕЙС”, 2013. – Вип. 2. – С. 185–189. 38. Зданевич Л. В. Психолого-педагогічні проблеми навчання і виховання дезадаптованих дітей / Л. В. Зданевич // Вісник Київського міжнародного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. праць. – К. : КиМу, 2009. – Вип. 13. – С. 83–96. 39. Зданевич Л. В. Соціально-педагогічний патронат у системі дошкільної освіти / Л. А. Машкіна, Л. В. Зданевич // Науковий вісник Миколаївського державного університету : зб. наук. праць. – Спецвипуск: Педагогічні науки. – [у 2-х т.]. – Т. 2 : Проблеми передшкільної освіти в сучасних умовах / [за заг. ред. В. Д. Будакова, О. М. Пєхоти]. – Миколаїв : МДУ, 2008. – С. 178–185. 40. Зданевич Л. В. Сутність і структура професійної підготовки до роботи з дезадаптованими дітьми дошкільного віку / Л. В. Зданевич // Гірська школа Українських Карпат Вісник. Фахове наукове видання з педагогічних наук Прикарпатського нац. університету імені Василя Стефаника. – 2013. – Вип. 8–9. – С. 59–64. 41. Зданевич Л. В. Удосконалення професійних навичок майбутніх вихователів щодо взаємодії з батьками, які мають дезадаптованих дітей / Л. В. Зданевич // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 17. Теорія і практика навчання та виховання : зб. наук. праць / за наук. ред. акад. В. І. Бондаря. – К. : вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – Вип. 23. – С. 68–74. 42. Zdaniewicz L. W. Wlasciwosci nauczania I edukacji dezadaptowanych nastolatkow / L. W. Zdaniewicz // Mlodziez w zmieniajacym sie swiecie. Egzemplifikacje teoretyczne I empiryczne / Redakcja naukowa : Krzysztof Jyszczak. – Szczecin, 2011. – S. 349–354. citation: Зданевич, Л. В. (2014) ТЕОРЕТИЧНІ І МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДО РОБОТИ З ДЕЗАДАПТОВАНИМИ ДІТЬМИ. АВТОРЕФЕРАТ дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/12457/1/aref_%D0%97%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87.doc