eprintid: 12479 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/24/79 datestamp: 2014-09-10 06:56:34 lastmod: 2014-09-10 07:02:31 status_changed: 2014-09-10 06:56:34 type: article metadata_visibility: show title: ПОЛІКУЛЬТУРНІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УНІВЕРСИТЕТАХ ШВЕЙЦАРІЇ language: ukraine abstract: Дисертація присвячена дослідженню принципів полікультурної організації навчального процесу в університетах Швейцарії. На основі аналізу культурно-соціальних й педагогічних умов становлення полікультурності вищої освіти Швейцарії охарактеризовано соціально-політичний устрій держави та надбання педагогічної освіти і науки щодо розвитку діалогу культур. Визначено особливості полікультурної підготовки абітурієнтів швейцарських ВНЗ в системі шкільної освіти. Розкрито особливості полілінгвального простору ВНЗ Швейцарії як сприятливого середовища для полікультурної освіти і професійної підготовки. Охарактеризовано шляхи реалізації Болонської декларації в полікультурному просторі швейцарських університетів. Окреслено можливості застосування ідей швейцарського досвіду організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України. keywords: полікультурність, полілінгвальність, полікультурна освіта, вища освіта, університет, організація навчального процесу, мова навчання, Швейцарія. creators_name: Радченко, Т. А. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2014 date_type: published publication: АВТОРЕФЕРАТ дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук publisher: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка refereed: FALSE referencetext: 1. Радченко Т. А. Вищі навчальні заклади Швейцарії : порівняльний аналіз / Тетяна Анатоліївна Радченко // Педагогічний процес : теорія і практика : зб. наук. праць / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України, Благод. фонд ім. Антона Макаренка. – К., 2008. – Вип. 3. – С. 138–145. 2. Радченко Т. А. Організація освітнього менеджменту вищої школи Швейцарії / Тетяна Анатоліївна Радченко // Педагогіка вищої та середньої школи : зб. наук. праць / Криворіз. держ. пед. ун-т ; [голов. ред. Буряк В. К.]. – Кривий Ріг, 2008. – Вип. 23. – С. 131–137. 3. Радченко Т. А. Особливості реалізації Болонської декларації у вищих навчальних закладах Швейцарії / Тетяна Анатоліївна Радченко // Наукові праці. Сер. : Педагогіка, психологія і соціологія / ДонНТУ. – Донецьк, 2009. – Вип. 5 (155), ч. I. – С. 25–31. 4. Радченко Т. А. Діалогічність як основна риса культури у сучасному суспільстві / Тетяна Анатоліївна Радченко // Славута (гуманіт. науки) : зб. наук. праць / Дніпродзержин. держ. техн. ун-т. – Дніпродзержинськ, 2010. – № 1 (1). – С. 68–72. 5. Радченко Т. Полікультурний характер вищої освіти у приватних навчальних закладах Швейцарії / Тетяна Радченко // Гуманізація навчально-виховного процесу : зб. наук. праць / Слов’ян. держ. пед. ун-т ; [за заг. ред. В. І. Сипченка]. – Слов’янськ, 2010. – Спецвип. 5, ч. III. – С. 45–51. 6. Радченко Т. А. Актуальність проблеми полікультурної освіти у сучасному суспільстві / Тетяна Анатоліївна Радченко // Наукові записки. Сер. Психол.-пед. науки / Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя ; [за заг. ред. Є. І. Коваленко]. – Ніжин, 2011. – № 1. – С. 40–42. 7. Радченко Т. А. Полікультурність середньої освіти в приватних школах-пансіонах : досвід Швейцарії / Тетяна Анатоліївна Радченко // Педагогіка та психологія : зб. наук. праць / Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; [за заг. ред. І. Ф. Прокопенка, В. І. Лозової]. – Харків, 2011. – Вип. 39. – С. 177–186. 8. Радченко Т. Розвиток педагогічної думки в Швейцарії / Тетяна Радченко // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : зб. наук. праць / Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини ; [ред. кол. : Побірченко Н. С. (голов. ред.) та ін.]. – Умань, 2012. – Вип. 40. – С. 284–291. 9. Радченко Т. А. Багатомовність університетів Швейцарії як підґрунтя полікультурної освіти / Тетяна Анатоліївна Радченко // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології / СумДПУ ім. А. С. Макаренка. – Суми, 2012. – № 8 (26). – С. 113–120. 10. Радченко Т. А. Міжнародна співпраця університетів Швейцарії як чинник полікультурності навчального процесу / Тетяна Анатоліївна Радченко // Вісн. Дніпропетр. ун-ту імені Альфреда Нобеля. Сер. Педагогіка і Психологія. – Дніпропетровськ, 2012. – № 2 (4). – С. 24–27. 11. Радченко Т. А. Поликультурность и полилингвальность – определяющие принципы обеспечения качества высшего образования в Швейцарии / Татьяна Анатольевна Радченко // Соврем. науч. вестн. Сер. Пед. науки. Психология и социология. – Белгород, 2013. – № 15 (154). – С. 16–23. 12. Лещенко М. Євроінтеграційні процеси у вищій освіті Швейцарії / Марія Лещенко, Тетяна Радченко // Теоретичні та прикладні аспекти інноватизації вищої професійної освіти : [міжнар. колект. моногр.] / [кол. авт.]; (за заг. ред. І. В. Секрет). – Дніпродзержинськ, 2013. – С. 79–94. 13. Методичні рекомендації до занять з дисциплін „Практичний курс основної іноземної мови (англійська)” і „Педагогіка” за темою „Higher Education in Switzerland” („Вища освіта у Швейцарії”) для бакалаврів з напрямів підготовки 6.020303 „Філологія” (спеціалізація „Переклад”) та 6.010106 „Соціальна педагогіка” / укл. : Тетяна Анатоліївна Радченко. – Дніпродзержинськ : ДДТУ, 2013. – 64 с. citation: Радченко, Т. А. (2014) ПОЛІКУЛЬТУРНІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УНІВЕРСИТЕТАХ ШВЕЙЦАРІЇ. АВТОРЕФЕРАТ дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/12479/1/aref_%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.doc