%0 Journal Article %@ 1991-0177 %A Яворська, Т. Є. %D 2013 %F zu2:12702 %I Харківська державна академія фізичної культури %J Слобожанський науково-спортивний вісник %K Гармонійний розвиток, дошкільний вік,процес, оздоровчі інноваційні технології %N 5 %P 300-303 %T Гармонійний розвиток дитини дошкільного віку в процесі використання оздоровчих інноваційних технологій %U http://eprints.zu.edu.ua/12702/ %X Вступ. Сучасний етап розвитку фізичної культу-ри в Україні характеризується пошуком ефективних шляхів вирішення завдань зміцнення та збереження здоров'я дитячого населення, що обумовлено його істотним зниженням в останні роки. Дані офіційної статистики та численні дослідження свідчать про те, що на сьогоднішній день близько 90% дітей мають різні відхилення в стані здоров'я, з них більше поло-вини з боку опорно-рухового апарату (А. А. Потапчук, С. В. Матвеев, М.Д. Дідур, 2007; Л. А. Щеплягіна, 2006; І. А. Вінер, 2010 та ін.) [1; 3]. Важливим компонентом стану здоров'я є рівень розвитку основних фізичних якостей, який у 20-40% дітей дошкільного віку характеризується як низький (В.Н.Шебеко, Н.Н. Єрмак, В. В. Шишкіна, 2000). Саме цей показник визначає працездатність дитини та відіграє велику роль у всебічному та гармонійному розвитку особистості, у досягненні високої стійкості організму до соціально-екологічних умов і підвищенні адаптивних властивостей організму [4; 7]. Досягнення гармонійного розвитку фізичних якостей у старшому дошкільному віці викликано необхідністю забезпечен¬ня сприятливого функціонування дитячого організму для життєдіяльності та підготовки до навчання в школі в умовах значних інтелектуальних, високих статичних навантажень та дефіциті рухової активності протягом навчального дня.