%0 Generic %A Нікітчук, М. І. %D 2014 %F zu2:12957 %I ЖДУ ім. І. Франка %T Формування кроскультурної грамотності старшокласників з метою вдосконалення їх країнознавчої компетенції %U http://eprints.zu.edu.ua/12957/ %X Мета дослідження. Розробити методику формування кроскультурних вмінь учнів академічного профілю та перевірити експериментально її ефективність. Для досягнення поставленої мети були поставлені такі основні завдання: • визначити мету та зміст навчання учнів старшої школи; • дати поняття лінгвокраїнознавчої компетенції та визначити її структуру; • проаналізувати психологічні та лінгвістичні механізми кроскультурного спілкування учнів старшої школи; • виявити вікові особливості учнів старшої школи; • виявити місце та роль кроскультурного аспекту в іншомовному спілкуванні, змісту та структури кроскультурної компетенції учнів; • розробити критерії відбору матеріалів для формування ККГ старшокласників; • розробити методику формування кроскультурних вмінь учнів академічного профілю старшої школи та експериментально перевірити її ефективність та експериментально перевірити ефективність розробленої методики. В своєму дослідженні ми використовували такі методи дослідження: • вивчення літературних джерел з теми дослідження; • наукове спостереження за навчальним процесом та критичний аналіз навчально-методичних комплексів з англійської мови (АМ) для старших класів з точки зору формування кроскультурної компетенції; • тестування учнів з метою виявлення рівня володіння ними культурно-країнознавчими знаннями про країну мова, якої вивчається; • експеримент. Об’єктом дослідження є процес формування кроскультурних вмінь учнів старшої школи академічного рівня на уроках АМ. Предмет дослідження складає методика формування кроскультурних вмінь учнів ЗНЗ на уроках АМ в 9-11-х класах.