eprintid: 13649 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/36/49 datestamp: 2014-11-05 11:13:55 lastmod: 2015-08-15 09:44:40 status_changed: 2014-11-05 11:13:55 type: article metadata_visibility: show title: Соціолінгвістичні особливості навчання майбутніх філологів вживання англомовних фразеологічних одиниць в усному діалогічному мовленні language: ukraine abstract: У статті розглянуто динаміку розвитку соціолінгвістики як суміжної для мовознавства і методики викладання іноземних мов науки. Наведено вимоги Програми з предмету ''Англійської мова'' та Загальноєвропейських рекомендацій iз мовної освіти до рівня володіння майбутніми філологами соціолінгвістичним матеріалом, лексичним діапазоном та діалогічним мовленням на другому і третьому курсах. Окреслено мету сучасної лінгвістичної освіти – виховувати білінгвальну і бікультурну особистість. Автор звертається до метафоричної природи англомовних фразеологічних одиниць. keywords: англомовні фразеологічні одиниці, діалогічне мовлення, майбутні філологи, соціолінгвістична компетентність, соціолінгвістика, метафоричне значення фразеологічних одиниць creators_name: Ніщик, Р. О. ispublished: pub subjects: L1 full_text_status: public date: 2014 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 75 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 165-171 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Цветкова Т. К. Обучение иностранному языку в контексте социокультурной парадигмы / Т. К. Цветкова // Вопросы филологии. – М. : Институт иностранных языков. – 2002. – №2 (11). – С. 109–115. 2. Ніщик Р. О. Лінгвістичні передумови навчання майбутніх філологів вживання англомовних фразеологічних одиниць у говорінні / Р. О. Ніщик // Вісник КНЛУ. Серія : Педагогіка та психологія. – К. : 2012. – Вип. 21. – С. 56–64. 3. Азимов Э. Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин. – М. : ИКАР, 2009. – 448 с. 4. Ніколаєва С. Ю. Зміст навчання. / С. Ю. Ніколаєва // Іноземні мови. – К. : 2010. – № 3. – С. 3–10. 5. Програма з англійської мови для університетів / інститутів (п’ятирічний курс навчання) : проект / [колектив авт. : С. Ю. Ніколаєва, М. І. Соловей (керівники), Ю. В. Головач та ін.]. – Київ. держ. лінгв. ун-т. – Вінниця : Нова книга, 2001. – 245 с. 6. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти : вивчення, викладання, оцінювання / [наук. редактор укр. видання С. Ю. Ніколаєва]. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с. 7. Гальськова Н. Д. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика : [учеб. пособие для студентов] / Н. Д. Гальськова, Н. И. Гез. – М. : Изд. центр ''Академия'', 2008. – 336 с. 8. Халеева И. И. Основы теории обучения пониманию иноязычной речи / И. И. Халеева. – М. : Высшая школа, 1989. – 238 с. 9. Фаенова М. О. О некоторых принципах отбора активного лексико-грамматического минимума для языкового вуза / М. О. Фаенова // Иностранные языки в высшей школе. – М. : Высшая школа, 1985. – № 18. – С. 47–54. 10. Подосинникова А. И. Обучение студентов-филологов идиоматичным предикативным конструкциям английской разговорной речи на материале аутентичных художественных текстов : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Подосинникова Анна Игоревна. – Киев, 2002. – 215 с. 11. Маслова В. А. Лингвокультурология : [yчеб. пособие для студентов высших учебных заведений] / В. А. Маслова. – М. : Академия, 2001. – 208 с. 12. Gibbs R. The poetic of mind / R. Gibbs. – Cambridge : Cambridge University Press 1994. – 527 p. 13. Мюллер М. Сравнительная мифология / М. Мюллер. – Т. 5. – М. : Наука, 1963. – 329 с. 14. Потебня А. А. Мысль и язык / А. А. Потебня. – К. : СИНТО, 1993. – 192 с. 15. Виноградов В. А. Языковая ситуация / В. А. Виноградов // Лингвистический энциклопедический словарь / [под ред. В. Н. Ярцева]. – М. : ''Советская энциклопедия'', 1990. – 685 c. 16. Гизей Г. П. К вопросу о межкультурной коммуникации / Г. П. Гизей // Лингвауни – 98. Третья международная конференцияЮНЕСКО. – М. : МГЛУ. – 2000. – 76 c. 17. Михальченко В. Ю. Социолингвистика в России / В. Ю. Михальченко, Т. Б. Крючкова // Вопросы языкознания. – М. : Наука, 2002. – № 5 (сентябрь-октябрь). – С. 116–138. 18. Райхштейн А. Д. Лингвистика и страноведческий аспект в преподавании иностранного языка. / А. Д. Райхштейн // Иностр. языки в школе. – № 6. – 1982. – С. 13–19 19. Тарасов Е. Ф. Межкультурное общение – новая онтология анализа языкового сознания / Е. Ф. Тарасов ; [под. ред. Н. В. Уфимцевой] // Этнокультурная специфика языкового сознания. – Москва. – 1996. – С. 7–22. 20. Fernando Ch. Idioms and Idiomaticity / Ch. Fernando. – Oxford : Oxford University Press, 1996. – 265 p. 21. Hymes D. H. On communicative competence / D. H. Hymes. – Philadelphia : University of Pennsylvania Press, 1971. – 213 p. 22. Trudgill P. Sociolinguistics : An Introduction / P. Trudgill. – Penguin Books Ltd, 1974. – 189 p. citation: Ніщик, Р. О. (2014) Соціолінгвістичні особливості навчання майбутніх філологів вживання англомовних фразеологічних одиниць в усному діалогічному мовленні. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (75). с. 165-171. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/13649/1/165-171.pdf