eprintid: 13677 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/36/77 datestamp: 2014-11-06 07:46:10 lastmod: 2015-08-15 09:47:21 status_changed: 2014-11-06 07:46:10 type: article metadata_visibility: show title: Альтернатива як педагогічне поняття language: ukraine abstract: У статті з’ясовано сутність альтернативи як педагогічного поняття. Наведено спільні властивості для різних освітніх альтернатив, виконання лише однієї з яких є включенням до кола альтернативності. Досліджено, що надзвичайною силою освітніх альтернатив є їх безкінечність, необмеженість і безперервність. Проаналізовано поняття ''альтернативна освіта'', визначенo критерій оцінки альтернативної моделі школи, виявлено низку її найважливіших складових. Наведено найбільш розповсюджені типи альтернативних навчальних закладів у світі. keywords: педагогічна парадигма, альтернативна освіта, альтернативні школи. creators_name: Кравець, І. Л. ispublished: pub subjects: L1 full_text_status: public date: 2014 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 75 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 190-194 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Галузяк В. М. Педагогіка : [навчальний посібник] / [Галузяк В. М., Сметанський М. І., Шахов В. І.]. – Вінниця : РВВ ВАТ ''Він. oбл. друкарня'', 2001. – 200 с. 2. Гончаренко С. Український педагогічний словник / Семен Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 366 с. 3. Альтернативна освіта [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org. 4. Śliwerski B. Teoretyczne podstawy edukacji alternatywnej / Bogusław Śliwerski. – Kraków : ''Impuls'', 2009. – 334 s 5. Эпштейн M. M. Альтернативное образование есть, его не может не быть (к попытке описания явления) [Електронний ресурс] / M. M. Эпштейн //Инклюзивная педагогика. – Режим доступу : http://alteredu.ru/new/bloq/archives/185. 6. Milerski B. Pedagogika. Leksykon PWN / Bogusław Śliwerski, Bogusław Milerski. – Warszawa : Wyd. Naukowe PWN, 2000. – 284 s. 7. Сметанський М. І. Сутнісні характеристики альтернативи як педагогічного поняття / М. І. Сметанський // Педагогіка і психологія. – 2012. – № 1. – С. 22–29. 8. Сухомлинська О. Чи були школи В. О. Сухомлинського і О. А. Захаренка альтернативними існуючим? / Ольга Сухомлинська // Рідна школа. – 2010. – № 9. – С. 13–17. citation: Кравець, І. Л. (2014) Альтернатива як педагогічне поняття. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (75). с. 190-194. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/13677/1/190-194.pdf