%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Смолінська, О. Є. %D 2014 %F zu2:13930 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K європейський університет, класичний, посткласичний, модерний, постмодерний періоди, британська, німецька, французька модель університету, культурно-освітній простір %N 76 %P 94-99 %T Ідея європейського університету в педагогічному дискурсі %U http://eprints.zu.edu.ua/13930/ %X У статті розглянуто формування концепції сучасного університету в його історичному розвитку, який поділено на класичний, посткласичний та постмодерний періоди (модерний охарактеризовано оглядово). Окрему увагу звернено на аналіз першоджерел закордонного походження щодо еволюції в осмисленні ідеї та покликання університету в різні періоди існування його британської, німецької та французької моделей. Зокрема, в руслі дослідження становлення концепції європейського університету вивчено погляди класиків університетської теорії Дж. Ньюмена, Д. Дідро та Ж.-Н. Кондорсе, І. Канта і В. фон Гумбольдта. Визначено характерологічні ознаки концепцій університету різних періодів, при цьому виокремлено сучасний університетський дискурс, основний зміст якого, з одного боку, в поверненні у класичні рамки, з іншого, – у повороті до змістів власного культурно-освітнього простору.