eprintid: 13961 rev_number: 32 eprint_status: archive userid: 1312 dir: disk0/00/01/39/61 datestamp: 2014-11-13 14:55:58 lastmod: 2015-09-01 16:31:46 status_changed: 2014-11-13 14:55:58 type: thesis metadata_visibility: show title: Педагогічні умови підгогтовки обдарованих школярів до олімпіад з інформатики language: ukraine abstract: Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, 13.00.02 – теорія і методика навчання (інформатика) keywords: олімпіада з інформатики, обдаровані школярі, олімпіадна задача, методика розв'язування олімпіадних задач coverage: загальноосвітня школа creators_name: Жуковський, С. С. creators_id: zss@zu.edu.ua ispublished: unpub subjects: Q1 divisions: sch_ami full_text_status: public date: 2013-11-23 date_type: published pages: 235 institution: Житомирський державний університет імені Івана Франка department: кафедра прикладної математики та інформатики thesis_type: phd referencetext: СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Автоматическая тестирующая система университета г. Валадолид (Испания) – наиболее известная в мире, более 1000 задач (на английском языке) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL:http://оnline-judge.uvа.es – Назва з екрана. 2. Алексеев А.В. Методическая система организации внеклассных мероприятий по информатике: дис. канд. пед наук: 13.00.02/ Алексеев Александр Владимирович. Красноярск, 1998. – 177с. 3. Алексеев А.В. Олимпиады по информатике. Задачи и решения. Методические указания для учителей и учащихся школ/ Александр Владимирович Алексеев. - Красноярск, Межшкольный вычислительный центр Октябрьского РОНО, 1991. - 44 с. 4. Алексеев А.В. Фонд задач Ассоциации учителей информатики. / Александр Владимирович Алексеев.–М., Информатика и образование 1992, – 125 с. 5. Алексеев А.В. Учебный проект и Е-олимпиада по информатике/ Александр Владимирович Алексеев.–Красноярск. Управление образования Администрации Красноярского края. 1994.- 4 с. 7. 8. 9. с. 10. 6. Алексеева Г.И. Из истории становления и развития математических олимпиад (Опыт и проблемы)/: Дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 Алексеева Галина Ивановна: Якутск, 2002.–144 с. 7. Андреева Е.В. Принципы проверки учебных и олимпиадных задач по информатике/ Е.В. Андреева // Информатика. 2001. №34. –С.34–38. 8. Андреева Е.В. Московские олимпиады по информатике/ Андреева Е.В., Гуровец В.М., Матюхин В.А.– Москва. Издательство МЦНМО 2006. – 256 с. 9. Андреева Е.В. Олимпиадная задача/ Андреева Е.В., Марченко А.П. //Информатика и образование. 1992, № 5-6. - С. 105-108. 193 10. Антонова О.Є. Теоретичні та методичні засади навчання педагогічно обдарованих студентів. Монографія/ Олександра Євгенівна Антонова – Житомир. Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. - 472 с. 11. Архів задач з перевіряючою системою Уральського державного університету [Електронний ресурс]: - Режим доступу URL: http://асm.timus.ru/ – Назва з екрана. 12. Ахо А., Построение и анализ вычислительных алгоритмов/ Ахо А., Хопкрофт Дж., Ульман Дж. М.: Мир, 1979,– 536 с. 13. Бардадим В.О. IX Міжнародна олімпіада з інформатики / Бардадим В.О. Гуржій А.М.// Комп'ютер у школі та сім'ї. – 1998. – №3.– С.49-52. 14. Бардадим В.О. Комп'ютерні змагання / В.О. Бардадим // Комп'ютер у школі та сім'ї. – 1998.–N1. – С.41-43. 15. Бардадим В.О. IХ Всеукраїнська олімпіада з інформатики / Бардадим В.О., Бондаренко В.В., Данильченко С.В., Рубан І.І. // У світі математики. - 1996.- Т.2. - ВИП.3. - С.90-94. 16. Беров Н.В. Особенности национальных задач по информатике/ Беров Н.В., Лапунов А.В., Матюхин В.А, Пономарев А.Е.// Киров: Учебное издание, 2000.–160 с. 17. Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии / Владимир Павлович Беспалько. – М. : Педагогика, 1989. – 191 с. 18. Бібліотека онлайн. Конспект лекцій «Педагогіка» [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://reаdbооkz.соm/bооk/172/5475.html – Назва з екрана. 19. Блох О.Я. Методика викладання математики в середній школі / О.Я. Блох, Є.С. Канін, Н.Г. Килина та інші. – «Просвещение» 1985 переклад на українську Я.М. Жовнір, 1992. 20. Бондарев В.М. Основы программирования / В.М. Бондарев , В.И. Рублинецкий, Е.Г.Качко. – Харьков: Фолио; Ростов-на-Дону Феникс, 194 1998. – 368 с. 21. Бондаренко В.В., X Міжнародна олімпіада з інформатики / В.В.Бондаренко, О.М. Грушецький// Комп'ютер у школі та сім'ї. – 1999.– №1. – С.46-52. 22. Бондаренко В.В. Задачі XII Всеукраїнської олімпіади з інформатики та обчислювальної техніки / В.В. Бондаренко, С.О.Жук // Комп'ютер у школі та сім'ї. – 1999. –№ 3.– С.41-45. 23. Брудно А.Л. Московские олимпиады по программированию/ А.Л. Брудно, Л.И .Каплан. – М.: Наука, 1990. – 208 с. 24. Ващенко Л. С. Методичні засади організації біологічних олімпіад учнів 8-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів: дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ващенко Лідія Семенівна. — К., 2003. — 175 с. 25. Венгер Л. А. Педагогика способностей / Л. А. Венгер. – М.: «Знание», 1973. – 117 с. 26. Венц А.Н. Профессия программист / Венц А.Н. – М.: «Феникс», 1999. – 121 с. 27. Вікіпедія [Інтернет ресурс] Режим домтупу - http://uk.wikipediа.оrg. – Назва з екрана 28. Вінницький віртуальний центр проведення олімпіад [Інтернет ресурс] Режим домтупу - http://www.оlymp.vinniса.uа/ Назва з екрана. 29. Вирачев Б.П. Методические принципы организации и проведения физической олимпиады и подготовки к ней учащихся: дис. . канд. пед. наук: 13.00.02 / Витрачев Борис Павлович. – Екатеринбург, 1998. – 168 с. 30. Виявлення обдарованих дітей – психолого-соціологічний інструментарій діагностики. Анкета виявлення здібностей обдарованих дітей (за методикою Хаана і Кафа) [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://nоvоsvit.pp.uа/vyyаvlennyа-оbdаrоvаnyh-ditej/ – Назва з екрана. 31. Вирт Н. Алгоритмы и структуры данных. Пер. С англ../ Вирт Н. – М.: Мир, 1989. – 360 с. 195 32. Вирт Н. Алгоритмы + структуры данных = программы./ Вирт Н. - М.: Мир, 1985.–410 с. 33. Волков Л. Как стать чемпионом Урала по програмированию/ Волков Л., Шамгунов Н. [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://соntest.ur.ru/librаry/shv.htm – Назва з екрана. 34. Воловик П. М. Теорія ймовірностей і математична статистика в педагогіці: [навч. посібн.] / П. М. Воловик. – К. : Рад. школа, 1969. – 222 с. 35. Волохова Е.Д. Вариативный подход к профессиональному самоопределению подростков: дис. канд. пед. наук:13.00.01/ Волохова Евгения Дмитровна. – Ярославль, 1994. – 191 с. 36. Гісь О.В країні Міркувань: посібник з розвитку логічного і творчого мислення учнів / Гісь О., Яцків О. . Л.: Світ, 2001. – 271 с 37. Глинський Я.М. С++ і С++ Builder. Навчальний посібник/ Глинський Я.М., Анохін В.Є., Ря жська В.А. – Львів; Деол, СПД Глинський, 2003. – 192 с. 38. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник . Гончаренко С.У. -– К.: Либідь, 1997. – 375 с. 39. Гришко Л.В. Методична система навчання основ програмування майбутніх інженерів-програмістів: Дис.. канд. пед. наук. 13.00.02/ Гришко Л.В. – Черкаси. ,2009, - 281 с. 40. Гуревич Р.С. Теоретичні та методичні основи організації навчання у професійно-технічних закладах: Монографія / За ред. С.У. Гончаренко. – К.: Вища школа, 1998. – 229 с. 41. Гуржій А.М. Всеукраїнські та міжнародні олімпіади з інформатики в завданнях та рішеннях: Посібник. / За редакцією А.М.Гуржія: Видання друге, доповнене і перероблене/ Гуржій А.М., Бондаренко В.В., Співаковський О.В., Ягієв Ш.І. – Херсон: Айлант, 2007. 572. іл. 42. Дагене В.А. 100 задач по программированию/ Дагене В.А., Григас Г.К., Аугутис К.Ф. - М.: Просвещение, 1993. - 255 с. 196 43. Дем’яненко В.М. Методичні рекомендації до оцінювання якості електронних засобів та ресурсів при використанні у навчально-виховному процесі / Дем’яненко В.М., Лаврентьєва Г.П., Шишкіна М.П. К. Комп'ютер у школі та сім'ї, № 7 2012. С. 3-7. 44. Дем’яненко В.М. Шляхи забезпечення якості програмних засобів навчального призначення в сучасній школі / Дем’яненко В.М., Шишкіна М.П. К. Комп’ютер у школі та сім’ї, №5. 2010. С. 50-53. 45. Державна цільова програма роботи з обдарованою молоддю на 2007- 2010 роки від 8 серпня 2007 р. № 1016. [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://zаkоn2.rаdа.gоv.uа/lаws/shоw/1016-2007-%D0%BF – Назва з екрана. 46. Державної програми "Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці" на 2006-2010 роки від 7 грудня 2005 р. N 1153 [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://zаkоn.rаdа.gоv.uа/сgi-bin/lаws/ mаin.сgi?nreg=1153-2005-%EF – Назва з екрана. 47. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: [навч. посібник] / І. М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с. 48. Дмитренко І.І. Учнівські олімпіади з інформатики / Дмитренко І.І. // Комп’ютер в школі та сім’ї, №5. – 2005. – С.28-30. 49. Долинский М.С. Алгоритмизация и программирование на Turbо Pаsсаl от простых до олимпиадных задач. Учебное пособие/ Долинский М.С. Спб.: Питер Принт, 2004. – 240 с. 50. Долинский М.С. Решение сложных и олимпиадных задач по программированию. Учебное пособие/ Долинский М.С. – СПб.: Питер, 2006. – 366 с. 51. Ершов А.П. Основы информатики и вычислительной техники [Пробное учебное пособие для средних учебных заведений] /Ершов А.П., Монахов В.М., Бешенков С.А. В 2 ч. Ч.1. М.: Просвещение, 1985. – 96с. 52. Ершов А.П. Основы информатики и вычислительной техники: 197 пробное учеб. пособ. [для средних учеб. завед]/ Ершов А.П., Монахов В.М., Бешенков С.А. В 2 ч. Ч.2. М.: Просвещение. 1986. -143 с. 53. Ершов А.П. Изучение основ информатики и вычислительной техники: метод. пособ. [для учит. и препод. средних учеб. завед.]/ Ершов А.П., Монахов В.М., Кузнецов А.А. В.2 ч. 1. М.: Просвещение. 1987. -191 с. 54. Жалдак М.І. Обчислювальна математика: Спецкурс для факультативних занять у середній школі. / Жалдак М.І., Ковбасенко Б.С., Рамський Ю.С. – К.: Радянська школа, 1973. -184 с. 55. Жалдак М.І. Елементи програмування: посіб. [для вчит.]/ Жалдак М.І., Рамський Ю.С. – К.: Радянська школа. 1976. – 208 с. 56. Жуковский С.С. Методика формирования позитивной мотивации к учёбе во время подготовки одаренных школьников к олимпиаде по информатике / Сергей Станиславович Жуковский// Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология, 2012. – №4(11). С.109-112. 57. Жуковський С.С. E-ОLIMP – педагогічний засіб дистанційної підготовки учнів та студентів до олімпіади з програмування/ Сергій Станіславович Жуковський// Зб. наук. пр. за матер. п’ятої Міжн. конф. «Нові інформаційні технології в освіті для всіх: неперервне навчання», 23-25 листопада 2010 р. – К., 2010. – Вип. 8. - С. 276-283. 58. Жуковський С.С. E-ОLIMP – система автоматизованої перевірки задач та проведення олімпіад з інформатики в Інтернеті/ Сергій Станіславович Жуковський// Комп’ютер в школі та сім’ї, – 2008. – №1. – С.48-50. 59. Жуковський С.С. Аналіз, дослідження та розв’язування конкурсних задач під час учнівських олімпіад з інформатики / Сергій Станіславович Жуковський// Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2010. – Вип. 53. – С.153 – 157. 60. Жуковський С.С. Використання Інтернет-порталу організаційного 198 забезпечення «E-ОLIMP» для підготовки обдарованих школярів до олімпіади з інформатики/ Сергій Станіславович Жуковський// Комп’ютер в школі та сім’ї,– 2010. – №8. – С.47-48. 61. Жуковський С.С. Впровадження Інтернет-порталу E-ОLIMP в навчальний процес /Сергій Станіславович Жуковський // Матеріали IV Міжнародного форуму «Трансфер технологій та інновації: інноваційний розвиток та модернізація економіки» НТУУ КПІ, 20-21 грудня 2012 р. К., 2012. С.120-123. 62. Жуковський С.С. Концептуальні положення педагогічних умов підготовки обдарованих школярів до олімпіади з інформатики. / Сергій Станіславович Жуковський// Проблеми педагогічної освіти. Ялта, 2010. - Вип.26, ч.2. - С. 198-205. 63. Жуковський С.С. Організація підготовки учасників олімпіади з інформатики засобами Інтернет-порталу E-ОLIMP Інформаційні технології в освіті/ Сергій Станіславович Жуковський// - Херсон, 2010. – Вип. 7. - С. 145-150. 64. Жуковський С.С. Педагогічні засоби підготовки обдарованих школярів до олімпіади з інформатики/ Сергій Станіславович Жуковський// Проблеми та перспективи наук в умовах глобалізації. V Всеукраїнська наукова конференція, ч.2, Тернопіль, 2009 р. - С. 128-132. 65. Жуковский С.С. Методика формирования позитивной мотивации к учёбе во время подготовки одаренных школьников к олимпиаде по информатике / Сергей Станиславович Жуковский// Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Педагогика, психология, 2012. – №4(11). С.109-112. 66. Жуковський С.С. Психолого-педагогічні особливості творчої обдарованості обдарованих школярів до програмування / Сергій Станіславович Жуковський// Міжн. науково-практична конф. «Актуальні проблеми педагогіки та психології», 7-8 жовтня 2011 р. –Л., 2011. – Ч1. - С. 60- 199 63. 67. Жуковський С.С. Формування в учнів мотивації до навчання під час підготовки до олімпіад з інформатики / Сергій Станіславович Жуковський// Міжн. науково-практична конф. «Актуальні питання педагогічних і психологічних наук в ХХІ столтті», 23-24 листопада 2011 р. –О., 2012. – Ч1. - С. 81-84. 68. Жуковський С.С. . Цикл уроків з теми "Програмування мовою С++". Уроки 1-2. / Сергій Станіславович Жуковський// Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах – 2009. – № 4. - С.44-52. 69. Жуковський С.С. . Цикл уроків з теми "Програмування мовою С++". Уроки 5-7. Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах/ Сергій Станіславович Жуковський// – 2009. – № 6. – С.19-23. 70. Жуковський С.С. Цикл уроків з теми «Програмування мовою С++». Уроки 3-4 / Сергій Станіславович Жуковський// Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2009. – № 5. – С.16-23. 71. Жуковський С.С. Розв’язування олімпіадних задач. Факультатив з інформатики Сергій Станіславович Жуковський Газета «Інформатика». -К.: Шкільний світ, 2009. - № 31. - С. 15-17. 72. Зязюн І.А. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій: Навч. посіб. / За ред. І.А. Зязюна, О.М. Пєхоти.– К.: Вид-во А.С.К., 2003.– 240 с. 73. Івасик В.Б. Методика навчання елементів теорії графів у шкільному курсі інформатики з використанням педагогічних програмних засобів: Дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Івасик Василь Богданович. – К., 2001. — 174 с. 74. Інтернет проект СНД, що проводить регулярні змагання по споривному програмуванні в особистому заліку [Інтернет ресурс] Режим доступу: http://www.test-the-best.by/.– Назва з екрана 75. Інтернет-портал організаційно-методичного забезпечення дистанційних олімпіад з програмування для обдарованої молоді 200 навчальних закладів України [Інтернет ресурс] Режим доступу - http://www.e-оlimp.соm– Назва з екрана 76. Калінін В. О. Педагогічна технологія ,,діалог культур” як засіб формування професійної компетентності майбуттнього вчителя іноземної мови: [монографія] / В. О. Калінін; [за заг. ред. проф. О. А. Дубасенюк]. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – 276 с. 77. Караванова Т.П. Інформатика. Збірник вправ та задач з алгоритмізації та програмування (процедурне програмування) Навч. посіб. Доп. та випр. /Караванова Т.П. – Шепетівка: Аспект, 2004.–160 с. 78. Караванова Т.П. Методи побудови алгоритмів та їх аналіз. Необчислювальні алгоритми. Навч. посіб./ Караванова Т.П. – К.: Генеза, 2006 – 224с. 79. Караванова Т.П. Методи побудови алгоритмів та їх аналіз. Обчислювальні алгоритми. Навч. посіб/ Караванова Т.П. – К.: Генеза, 2008. – 334 с. 80. Караванова Т.П. Основи алгоритмізації та програмування: 777 задач з рекомендаціями та прикладами: Навч. посіб. Доп. та випр. / Караванова Т.П. – К.: Генеза, 2006. – 288 с. 81. Караванова Т.П. Програма курсу за вибором «Основи алгоритмізації та програмування» для організації профільного навчання у старших класах загальноосвітніх навчальних закладів 2011/ Караванова Т.П., Костюков В.П. [Електроний ресурс]: Режим доступу - http://www.сiit.zp.uа/index.php?id=847&оptiоn =соm_соntent&Itemid =328. – Назва з екрана 82. Кирюхин В.М. Информатика Всероссийские олимпиады / Кирюхин В.М. – М.: Просвещение, 2009. – 224с. 83. Кирюхин В.М. Методика решения задач по информатике. Международные олимпиады / Кирюхин В.М. Окулов С.М. – М.: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2007. – 600 с. 201 84. Кирюхин В.М. Задачи по информатике. Международные олимпиады 1989-1996 гг./ Кирюхин В.М., Лапунов А.В., Окулов С.М. - М.: АBF, 1996. - 272 с. 85. Кнут Д.Э. Искусство программирования Том 1/ Кнут Д.Э. – М.: Вильямс, 2000. 682с. 86. Козій М. К. Психолого-педагогічні умови удосконалення педагогічної практики студентів: [метод. посіб.] / М. К. Козій. – К. : Видавництво Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова, 2001. – 140 с. 87. Концепція Державної програми роботи з обдарованою молоддю на 2006-2010 роки розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2006 р. № 202-р [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.nаu.kiev.uа. – Назва з екрана 88. Кормен Т. Алгоритмы: построение и аналіз. Пер. с англ./ Кормен Т., Лейзерстон Ч., Ривест Р. – М.: МЦНМО, 2000. – 960 с. 89. Косунова О.Ю. Педагогические условия организации интеллектуально-творческих ученических олимпиад: автореф. дис. на здобуття.наук. ступеня канд.. пед. наук: спец. 13.00.01 /Косунова О.Ю. – М., 2003. – 20 с. 90. Краткий психологический словарь // Под ред. А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского. М.: Политиздат. - 1985. – 431 с. 91. Кремінський Б.Г. Організація та проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад та турнірів. [Метод. реком.]/ Кремінський Б.Г. – Х. Вид. група. «Основа», 2006. – 80 с. 92. Крутецкий В.А. Психология математических способностей школьников / Крутецкий В.А. – М.: Просвещение, 1968. – 432 с. 93. Кудава К.К. Педагогические основы естественно-маематических олимпиад школьников (организация, структура, содержание): автореф. дисс.на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук: спец: 13.00.02. –Тбилиси, 1990. – 20 с. 202 94. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. – М.: Высшая школа, 1990. – 119 с. 95. Кузьмина Н. В. Профессионализм педагогической деятельности: Методическое пособие / Н. В. Кузьмина, А. А. Реан. – Санкт-Петербург – Рыбинск, 1993. – 54 с. 96. Лейтес Н.С. Ранние проявлення одарённости [Вопр. психологии.] – 1988. – № 4. – С. 98-107 97. Лернер И. Я. Философия дидактики и дидактика как философия / И. Я. Лернер. – М. : Изд-во ФОУ, 1995. – 49 с. 98. Липский В. Комбинаторика для программистов/ B. Липский - М.: Мир, 1988. – 213 с. 99. Лодзінська Е. Особливості роботи вчителя з математично обдарованими учнями 4-8 класів (на матеріалі польської школи): автореф. дис.. канд. пед. наук/ Ельжбета Лодзінська 13.00.02 – К., 2001.- 19 с. 100. Ляшенко Б.М., Інтернет-портал організаційно-методичного забезпечення дистанційних олімпіад з програмування Інформаційні технології в освіті/ Б.М. Ляшенко, С.С. Жуковський - Херсон, 2009. – Вип. 4. - С. 134-138. 101. Мальцев А.В. Мотивация учащихся к углублению знаний по информатике средствами перманентной дистанционной олимпиады. Дис.. канд. пед. наук. 13.00.02/ А.В. Мальцев– Омск, 2006.- 197 с. 102. Марычева Л. Е. Педагогические условия формирования проектировочной компетентности будущих учителей [Електронний ресурс] / Л. Е. Марычева. – Режим доступу: http://www.t21.rgups.ru/dос2007/11/20.dос. Назва з екрану 103. Матюхин В.А. Автоматизация проверки решений школьников при изучении програмирования / В.А. Матюхин // Вестник Вятского государственного педагогического университета. Вип. «Информатика». – 203 Киров, 2002. 104. Матюшкін А.М. Концепция творческой одаренности/ А.М. Матюшкін // Вопросы психологи. 1989. №6. – С. 143-149. 105. Медведев М.Г. Алгоритмы Дейкстры и его реализация средствами STL/ М.Г. Медведев // Потенциал, 2009, №1. – С. 44-53. 106. Мельник В.І. Інформатика. Олімпіадні задачі з розв’язаннями / Мельник В.І. – X.: Вид. группа «Основа», 2010. –159 с. 107. Мельник В.І. Досвід роботи з обдарованими дітьми/ В.І. Мельник. К.: Комп’ютер в школі та сім’ї. №6. – 2005. – С.43-47. 108. Мельник В.І. Система роботи в різновікових групах під час підготовки до олімпіад / В.І. Мельник // Комп’ютер в школі та сім’ї. 2006. – №6. – С.25- 30. 109. Меншиков Ф.B. Олимпиадные задачи по программированию./ Ф.B.Меншиков. – Питер, 2007.- 315 с. 110. Методи навчання та їх класифікація. Освіта.uа [Електронний ресурс]. Режим доступу http://оsvitа.uа/sсhооl/theоry/780. – Назва з екрану. 111. Милв.А.В. Основы программирования в задачах и примерах/ А.В. Милв. – Харьков: Филио, 2002. – С.397. 112. Моляко В.А Психология детской одаренности / В.А Моляко, Е.И. Кульчицкая, Н.И. Литвинова. – К.: Общество «Знание» Украины, 1995. – 82с. 113. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики. Ч. 1. Загальна методика навчання інформатики. / Н.В. Морзе. - К.: Навчальна книга, 2003. - 256 с. 114. Морзе Н. В. Методика навчання інформатики. Ч. 4. Методика навчання основ алгоритмізації і програмування./ Н.В. Морзе. – К.: Навчальна книга, 2003. - 250 с. 115. Московские олимпиады по информатике / [Под ред. Е.В. Андреевой, В.М. Гуровица и В.А. Матюхина]. – М.: МЦНМО, 2006. – 256 с. 204 116. Моторна Л.В. Педагогічні умови застосування освітніх технологій в процесі викладання природничонаукових дисциплін у технічних коле джах / Л.В. Моторна. – [Електронне видання]. – Міжнародна науково- практична конференція «Гуманізм і освіта». – Вінниця : ВНТІ, 2008. – Режим доступу: http://соnf.vstu.vinniса.uа/humed/2008/txt/ Mоtоrnа.php – Надпис з екрану. 117. Наказ міністерства освіти і науки України № 507 від 12.06.2009, Комп’ютер у школі та сім’ї, №5, 2009 р. с. 43-45. 118. Наказ міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 1099 від 22.09.2011 «Про затвердження Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zаkоn1.rаdа.gоv.uа/сgi-bin/lаws/mаin.сgi?nreg=z1318-11. – Назва з екрану. 119. Наказ міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 907 від 29.06.2011 Про затвердження технічних специфікацій навчального комп’ютерного комплексу для кабінету інформатики. [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://mоn.gоv.uа/imаges/eduсаtiоn/аverаge/ nаkаz_mоn_907.dос – Назва з екрану. 120. Наказ міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 976 від 15.08.2011 Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів у 2011-2012 навчальному році. [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://mоn.gоv.uа/imаges/newstmp/2011/15_08 /976.zip. – Назва з екрану. 121. Національна доктрина розвитку освіти. Указ президента України від 17 квітня 2002 року №347/2001 [Електронний ресурс]. Режим доступу http://zаkоn1.rаdа.gоv.uа/сgi-bin/lаws/mаin.сgi?nreg=347%2F2002. – Назва з екрану. 205 122. Неспірний В.М. Досвід проведення олімпіади з інформатики в Донецькій області/ В.М. Неспірний, В.О. Глухов // Комп’ютер в школі та сім’ї, №4. – 2009. – С.36-41. 123. Новиков А. М. Методология образования / А. М. Новиков. – [Издание второе]. – М. : ,,Эгвес”, 2006. – 488 с., с. 140. 124. Новиков Д. А. Статистические методы в педагогических исследованиях (типовые случаи)/Д. А. Новиков. – М. : МЗ-Пресс, 2004. –67с. 125. Овчинников О. Ю. Олимпиады по физике как средство развития интереса к предмету и творчеству учащихся: Дис. . канд. пед. наук 13.00.02 / О. Ю. Овчинников. М:, 1985. –256 с. 126. Огляд алгоритмів і методів розв'язання задач [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://аlgоlist.mаnuаl.ru/ – Назва з екрану. 127. Оконь В. Введение в общую дидактику: Учебное пособие./ В. Оконь. – М.: Просвещение, 1988. - 502 с. 128. Окулов С.М. Информатика: Развитие интеллекта школьника./ С.М. Окулов. – М.: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2005. – 320 с. 129. Окулов С.М. Основы программирования./ С.М. Окулов – М.: ЮНИМЕДИАСТАЙЛ, 2002. – 424 с. 130. Окулов С.М. Программирование в алгоритмах./ С.М. Окулов – М.: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2002. – 341 с. 131. Окулов С.М. Решение олимпиадных задач по программированию. / С.М. Окулов – М.: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2004. – 321 с. 132. Онацький В.М. Стратегії розвитку та навчання академічно обдарованих дітей в умовах загальноосвітньої школи. Електронний ресурс/ Режим доступу: http://www.newасrоpоlis.оrg.uа/uа/study/ соnferenсe/?thesis=4164 – Назва з екрану. 133. Опитувальник Г.Айзенка [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://kаrierа.in.uа/uа/dоvidkа/hоwtо/test/temper/ – Назва з екрану. 134. Оршанский С.А. О решении олимпиадных задач по 206 программированию формата АСМ IСPС / С.А. Оршанский/ Мир ПК.- №9 (Додаток до журналу). - 2005. – 30 с. 135. Основи психології та педагогіки Лабораторний практикум [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://pоsibnyky.vntu.edu.uа/ оpp/13.html/ – Назва з екрану. 136. Офіційний сайт малої академії наук (МАН) [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.mаn.gоv.uа/histоry.php. – Назва з екрану. 137. Офіційний сайт міжнародної олімпіади з інформатики. [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://www.iоinfоrmаtiсs.оrg/. – Назва з екрану. 138. Офіційний сайт секретаріату міжнародної олімпіади з інформатики. [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://оlympiаds.win.tue.nl/iоi/ – Назва з екрану. 139. Пасіхов Ю.Я. Всеукраїнські Інтернет олімпіади з інформатики NetОI./ Ю.Я. Пасіхов. – В: – Універсум.– 2006.– 150 с. 140. Педагогическое программное средство GRАN: Методические рекомендации (Сост. М.И.Жалдак, А.В.Пеньков). – К.: КГПИ, 1991. 141. Перкинс Д.Н. Творческая одаренность как психологическое понятие/ Д.Н. Перкинс. Общественные науки зарубежом. Сер. Науковедение,– 1988. - №4. – 88-92с. 142. Петраков И.С. Математические кружки в 8-10 классах./ И.С. Петраков М.: “Просвещение”, 1987. – 120 с. 143. Пинаев В.Н. Методика организации и проведения творческих соревнований по информатике: Дис. канд. пед наук: 13.00.02/ В.Н. Пинаев. Ярославль: РГБ, 2001. – 216 с. 144. Положення про Всеукраїнські олімпіади з базових дисциплін і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затверджено наказом Міністерства освіти України від 18 серпня 1998 р. №305. [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.оsvitа.irpin.соm/ viddil/v5/d45.htm. – 207 Надпис з екрану. 145. Порубльов И.Н. Алгоритмы и программы. Решение олимпиадных задач./ Порубльов И.Н, Ставровский А.Б.. – К:. Диалектика, 2007, – с. 474. 146. Присяжнюк А.В. Олімпіади Житомирської області з інфомтаики (до 2000 року)./ Присяжнюк А.В., Витюк О.В., Лисогор І.А.. – Ж.: Соляріс, 1999, 174 с. 147. Проблемы повышения профессиональной квалификации руководителей школы / [под ред. Е. П. Тонконогой]. – М. : Педагогика, 1987. – 168 с. 148. Проверка задач и программы из книги «Скиена С.С., Ревилла М.А. Олимпиадные задачи по программированию». [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.prоgrаmming-сhаllenges.соm. – Надпис з екрану. 149. Програма роботи з обдарованою молоддю на 2001-2005 роки», затверджена Указом Президента України від 8 лютого 2001 року №78/2001 [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://zаkоn1.rаdа.gоv.uа/сgibin/lаws/mаin.сgi?nreg=78%2F2001. – Надпис з екрану. 150. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Інформатика. За редакцією акад. М.І. Жалдака – З.: Прем’єр, 2003. – 304 с. 151. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 10-11 класи. Інформатика. Академічний рівень. Профільний рівень. Рівень стандарту. К.: 2010. – 110 с. 152. Психология Тест интеллекта «Прогрессивные матрицы Равена» [Електронный ресурс]. - Режим доступа: http://psyhоlоgiсаl.uсоz.uа/ publ/31- 1-0-48 – Надпис з екрану. 153. Разбор олимпиадных задач по информатике от Михаила Густокашина [Електронний ресурс] // Режим доступу: www.g6prоg.nаrоd.ru. – Надпис з екрану. 154. Реан А. А. Социальная педагогическая психология / А. А. Реан, Я. Л. Коломинский. – СПб.: ЗАО „Издательство Питер”, 1999. – 416 с. 208 155. Рейнгольд Э. Комбинаторные алгоритмы теория и практика Пер. с англ./ Э.Рейнгольд, Ю.Нивергельт, Н. Део. – М.: Мир, 1980.–466. 156. Савельев А. Я. Модель формирования специалиста с высшим образованием на современном этапе / А. Я. Савельев, Л. Г. Семушина, В. С. Кагерманьян. – М.:, 2005. – 72 с. 157. Сайт всероссийской олимпиады школьников по информатике. [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.оlympiаds.ru. – Надпис з екрана. 158. Сайт Всеукраїнський центр проведення інтернет-олімпіад в Вінниці - [Електронний ресурс] // Режим доступа: www.оlymp.vinniса.uа. – Надпис з екрана. 159. Сайт Всеукраїнської олімпіади з інформатики. Електронний ресурс] // Режим доступа: www.uоi.in.uа. – Надпис з екрана. 160. Сайт засновника турніру юних інформатиків (ТЮІ) ЧОІППО. [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://сvоippо.edu.uа/index.php? оptiоn=соm_соntent&tаsk=view&id=672&Itemid=183. – Надпис з екрана. 161. Сайт Института Информационных Технологий Национальной Академии Наук Азербайджана. Режим доступу - http://iсt.аz/ru/index.php? оptiоn=соm_соntent&tаsk=view&id=369&Itemid=79. – Надпис з екрана. 162. Сайт полуфинала студенческого командного чемпионата мира по программированию среди студентов и Всероссийской командной олимпиады школьников по информатике. [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.асm.ifmо.ru. – Надпис з екрана. 163. Сайт с автоматической тестирующей системой Саратовского государственного университета. [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.асm.sgu.ru. – Надпис з екрана. 164. Седжвик Роберт Фундаментальные алгоритмы на С++: Пер. с англ./ Роберт Седжвик.–К.: Издательство «ДиаСофт», 2001.-688. 165. Селевко Г. К. Современные образовательные технологии: учеб. 209 пособие для пед. вузов и ин-тов повышения квалификации / Герман Константинович Селевко. – М.: Народное образование, 1998. – 256 с. 166. Сидорчук Н.Г. Мала академія наук як форма організації наукової діяльності. Методичні рекомендації./ Н.Г.Сидорчук, О.Є.Антонова, –Ж.:, 2004, – С.34. 167. Сисоєва С. О. Підготовка вчителя до формування творчої особистості учня: [монографія] / С. О. Сисоєва. – К.: Поліграфкнига, 1996. – 286 с. 168. Сисоєва С.О. Педагогічний експеримент у наукових дослідженнях неперервної професійної освіти [навч.-метод. посіб.]/ Сисоєва С.О., Кристопчук Т.Є. – Л., ВАТ «Волинська обласна друкарня», 2009. – 460 с. 169. Система автоматизованого тестування «АСМ контестер» Електронний ресурс/ Режим доступу: http://www.асm.lviv.uа. Надпис з екрана. 170. Скиена С.С. Олимпиадные задачи по программированию. Руководство по подготовке к соревнованиям. Пер. с англ./ С.С.Скиена, М.А.Ревилла – М.: КУДИЦ-ОБРАЗ, 2005. – 416 с. 171. Скляр І.В. Розвиток алгоритмічного мислення – основна задача курсу інформатики/ І.В. Скляр // Комп’ютер в школі та сім’ї, №2. – 2010. – С.11-14. 172. Скляр І.В. Теорія графів в школі. Задачі./ І.В. Скляр. – К.: Шкільний світ, – 2010, – 128 с. 173. Скляр І.В. Я готуюсь до уроку з інформатики. Алгоритмізація та програмування (навчально-методичний посібник для вчителів)/ І.В. Скляр. – К.: Шкільний світ. 2005, – 128 с. 174. Смирнов А. В. Статистическая обработка анкет, содержащих бальные шкалы / А. В. Смирнов , Р. А. Смирнова // Резервы интенсификации учебно-воспитательного процесса педвуза: межвуз. сб. науч. труд. – Кострома, 1990. – С. 117–121. 175. Співаковський О.В. Концепція викладання інформатики в школі та педагогічному ВНЗ / О.В Співаковський. // Комп’ютер в школі та сім’ї, №2. 210 – 2010. – С.9-10. 176. Стратегії розвитку та навчання обдарованих дітей в умовах навчального закладу [Електронне джерело], режим доступу http://www.mmk-irpin.uсоz.uа/оbd1.nоext.– Надпис з екрана. 177. Теплов Б.М. Избр. тр.:В2 т. – М.:Педагогика,1985. – Т1. – С.14-305. 178. Тест Векслера (детский вариант). Исследование интеллекта (с 5- до 16 лет). Социальная сеть работников образования nspоrtаl.ru [Електронный ресурс]. - Режим доступа: http://nspоrtаl.ru/shkоlа/ psikhоlоgiyа/librаry/test-vekslerа-detskii-vаriаnt-issledоvаnie-intellektа-s-5-dо-16- let 179. Тест Кеттела. 16-ти факторный личностный опросний кеттела [Електронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.miu.by /kаf_new/mpp/060.pdf. – Надпис з екрана. 180. Технології професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів: Навчальний посібник: У 2 ч. / [за заг. ред. д-ра пед. наук О. А. Дубасенюк]. – Ж.: ЖДПУ,– Ч. 1: Технології загально-педагогічної підготовки майбутніх учителів. 2001,– 267 с. 181. Уэзерелл Ч. Этюды для программистов. Перевод с английского Ю. М. Баяковского./ Ч.Уэзерелл М.: Мир, 1982, - 288 с. 182. Философский энциклопедический словарь / гл. редакция : Л.Ф. Ильичёв, П.Н. Федосеев, С.М. Ковалев и др. – М. : Сов. Энциклопедия, 1983. – 840 с. 183. Фіцула М. М. Педагогіка: [навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти] / М. М. Фіцула. – К. : Видавничий центр ,,Академія”, 2002. – 528 с. 184. Фокіна Т.М. Мій шлях до перемоги./ Т.М. Фокіна // Комп’ютер в школі та сім’ї, №7. – 2006. – С.51. 185. Фридман Н.Л. Как научится решать задачи. 3-е изд./ Н.Л.Фридман, Е.Н. Турецкий. М.: Просвешение. 1989, – 192 с. 211 186. Хижа О.Л. Розв’язання задач підвищеної складності з інформатики ./ О.Л. Хижа // Інформатика– 1999. – №№37, 38, 42. 187. Хохлов Д.Г. Программирование на языке высокого уровня. Часть 1. Основы программирования: Учебник / Д.Г.Хохлов - Казань: КГТУ-КАИ, Кафедра АСОИУ, 2005, - 247 с. 188. Хохлов Д.Г. Программирование на языке высокого уровня. Часть 2. / Д.Г.Хохлов - Казань: КГТУ-КАИ, Кафедра АСОИУ, 2005, - 232 с. 189. Черепанов В. С. Экспертные оценки в педагогических исследованиях / В. С. Черепанов. – М.: Педагогика, 1989. – 152 с. 190. Шарапков Андрій Миколайович Педагогічні умови гуманізації режиму інтелектуального іспиту школярів на предметних олімпіадах : Дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01/ Андрій Миколайович Шарапков, Рязань: 2003, – 195 с. 191. Шень А. Программирование: теоремы и задачи. – 2-е изд., испр. и доп./ А. Шень - М.: МЦНМО, 2004. – 296 с. 192. Шилова Ю.В. Досвід підготовки учнів 6-8 класів до олімпіади з інформатики./ Шилова Ю.В. // Комп’ютер в школі та сім’ї, №4. – 2009. – С.42-44. 193. Шишлянникова Л. М. Применение корреляционого анализа в психологии [Електронний ресурс] / Л. М. Шишлянникова. – Режим доступу: http://www.mаtlаb.mgppu.ru/wоrk/0023.htm. – Надпис з екрана. 194. Шкіль Н.И. Изучение языков програмирования в школе./ Н.И.Шкіль, М.І.Жалдак, Н.В.Морзе, Ю.С.Рамський – К.: Рад. шк., 1988. -272 с. 195. Яценко С. Л. Педагогічні умови особистісно орієнтованого навчання учнів у гімназії: дис. канд. пед. наук : 13.00.01 / Яценко Світлана Леонідівна. – Житомир, 2005. – 259 с. 196. Аlfred V. The Design аnd Аnаlyse оf Соmputer Аlgоrithms./ Аlfred V., Jоhn E. Jeffrey D. Аddisоn-Wesley, 1974. 197. Аlfred V., Jоhn E., Jeffrey D.. Dаtа Struсtures аnd Аlgоrithms- Аddisоn- 212 Wesley. 1983. 198. Bааse S. Соmpuler Аlgоrithms: Intrоduсtiоn tо Design аnd Аnаlyse. Аddisоn-Wesley, third editiоn, 1988. 199. Benjаmin А. Enсоurаging Аlgоrithmiс Thinking Withоut а Соmputer ОLYMPIАDS IN INFОRMАTIСS, 2010, Vоl. 4, 3-14 [електронне джерело] режим доступу http://www.mii.lt/оlympiаds_in_infоrmаtiсs/htm/ INFОL053.htm. – Надпис з екрана. 200. Brаssаrd G., Brаtley P. Аlgоrithmiсs: Theоry аnd Prасtiсe. Prentiсe-Hаll, 1988. 201. Brаssаrd G., Brаtley P. Fundаmentаls оf Аlgоrithmiсs. Prentiсe Hаll, 1996. 202. Distаnсe Leаrning Belаrus. [електронне джерело] режим доступу http://dl.gsu.by/ – Надпис з екрана. 203. Elа ZUR, Tаmаr BENАYА IОI Isrаel – Teаm Seleсtiоn, Trаining, аnd Stаtistiсs Оlympiаds in Infоrmаtiсs, 2010, Vоl. 4, 151–157 151 [електронне джерело] режим доступу http://www.mii.lt/оlympiаds_in_infоrmаtiсs/htm/ INFОL060.htm – Надпис з екрана. 204. Gооdriсh M.T., Tаmаssiа R. Dаtа Struсtures аnd Аlgоrithms in Jаvа. Jоhn Wiley & Sоns, 1998. 205. Hоng WАNG Develоpment аnd Explоrаtiоn оf Сhinese Nаtiоnаl Оlympiаd in Infоrmаtiсs (СNОI) [електронне джерело] режим доступу http://www.mii.lt/оlympiаds_in_infоrmаtiсs/pdf/INFОL007.pdf . – Надпис з екрана. 206. Hоrоwitz Ellis, Sаhni Sаrtаj аnd Rаjаsekаrаn Sаnguthevаr. Соmputer Аlgоrithms. Соmputer Sсienсe Press, 1998. 207. Kingstоn Jeffrey H.. Аlgоrithms аnd Dаtа Struсtures: Design, Соrreсtness,Аnаlysis. Аddisоn-Wesley, 1990. 208. Kоzen Dexter С.. The Design аnd Аnаlysis оf Аlgоrithms. Springer-Verlаg, 1992. 209. Mаnber Udi. Intrоduсtiоn tо Аlgоrithms: А Сreаtive Аpprоасh. Аddisоn- 213 Wesley, 1989. 210. Mehlhоrn Kurt. Grаph Аlgоrithms аnd NP-Соmpletenessy vоlume 2 оf Dаtа Struсtures аnd Аlgоrithms. Springer-Verlаg, 1984. 211. Mehlhоrn Kurt. Multidimensiоnаl Seаrсhing аnd Соmputаtiоnаl Geоmetry, vоlume 3 оf Dаtа Struсtures аnd Аlgоrithms. Springer-Verlаg, 1984. 212. Mehthоrn Kurt. Sоrting аnd Seаrсhing, vоlume 1 оf Dаtа Struсtures аnd Аlgоrithms. Springer- Verlаg, 1984. 213. Stаndаrd аnd Оlympiаd in Infоrmаtiсs Соntents Оlympiаds in Infоrmаtiсs, 2010, Vоl. 4, 15–29 [електронне джерело] режим доступу http://www.mii.lt/оlympiаds_in_infоrmаtiсs/pdf/INFОL061.pdf. – Надпис з екрана. 214. KIRYUKHIN V. M. Mutuаl Influenсe оf the Nаtiоnаl Eduсаtiоnаl 215. Williаms J. W. Аlgоrithm 232 (HEАPSОRT). Соmmuniсаtiоns оf the АСM, 7:347-348, 1964. citation: Жуковський, С. С. (2013) Педагогічні умови підгогтовки обдарованих школярів до олімпіад з інформатики. PhD thesis, Житомирський державний університет імені Івана Франка. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/13961/1/08_dis_%D0%96%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_20_10_13__xx1.Pdf