%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Левків, С. П. %D 2014 %F zu2:13966 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K інформаційно-комунікаційні технології, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, комп’ютерна підтримка, мультимедійні презентації, екологія, шкільна екологічна освіта %N 76 %P 127-133 %T Застосування інформаційно-комунікаційних технологій на уроках екології в загальноосвітніх навчальних закладах %U http://eprints.zu.edu.ua/13966/ %X Статтю присвячено обґрунтуванню необхідності застосування інформаційно-комунікаційних технологій на уроках екології у загальноосвітніх навчальних закладах. Наведено аргументи щодо зростання мотивації навчання і стимулювання пізнавальних інтересів учнів на уроках екології при використанні інформаційних технологій. Визначено дидактичні можливості застосування комп’ютерних технологій. Зосереджено увагу на необхідності застосування інформаційних технологій для вирішення навчальних і виховних завдань. Розкрито педагогічне значення предмету ''Екологія'' як визначального фактора формування завершальних елементів екологічної культури старшокласників, навичок, фундаментальних екологічних знань, екологічного мислення і свідомості. З’ясовано основні завдання курсу ''Екологія'' в загальноосвітній школі. Проаналізовано основні функції комп’ютерної підтримки на уроках екології. Виділено способи формування пізнавального інтересу учнів старшої школи до вивчення екології за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. У статті проаналізовано деякі існуючі інформаційні технології та їх застосування на уроках екології, визначено їх роль у навчальному процесі. Особливу увагу приділено найбільш популярним і одночасно перспективним інформаційно-комунікаційним технологіям: інформаційним можливостям Інтернету, мультимедійним презентаціям, екологічним проектам. Визначено ризики щодо надмірного та нераціонального використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі. Окреслено перспективи та актуальність подальших досліджень психолого-педагогічного впливу та медичних наслідків застосування інформаційно-комунікаційних засобів для фізичного та психічного розвитку учнів.