eprintid: 13966 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/39/66 datestamp: 2014-11-13 11:46:58 lastmod: 2015-08-15 10:13:21 status_changed: 2014-11-13 11:46:58 type: article metadata_visibility: show title: Застосування інформаційно-комунікаційних технологій на уроках екології в загальноосвітніх навчальних закладах language: ukraine abstract: Статтю присвячено обґрунтуванню необхідності застосування інформаційно-комунікаційних технологій на уроках екології у загальноосвітніх навчальних закладах. Наведено аргументи щодо зростання мотивації навчання і стимулювання пізнавальних інтересів учнів на уроках екології при використанні інформаційних технологій. Визначено дидактичні можливості застосування комп’ютерних технологій. Зосереджено увагу на необхідності застосування інформаційних технологій для вирішення навчальних і виховних завдань. Розкрито педагогічне значення предмету ''Екологія'' як визначального фактора формування завершальних елементів екологічної культури старшокласників, навичок, фундаментальних екологічних знань, екологічного мислення і свідомості. З’ясовано основні завдання курсу ''Екологія'' в загальноосвітній школі. Проаналізовано основні функції комп’ютерної підтримки на уроках екології. Виділено способи формування пізнавального інтересу учнів старшої школи до вивчення екології за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. У статті проаналізовано деякі існуючі інформаційні технології та їх застосування на уроках екології, визначено їх роль у навчальному процесі. Особливу увагу приділено найбільш популярним і одночасно перспективним інформаційно-комунікаційним технологіям: інформаційним можливостям Інтернету, мультимедійним презентаціям, екологічним проектам. Визначено ризики щодо надмірного та нераціонального використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі. Окреслено перспективи та актуальність подальших досліджень психолого-педагогічного впливу та медичних наслідків застосування інформаційно-комунікаційних засобів для фізичного та психічного розвитку учнів. keywords: інформаційно-комунікаційні технології, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, комп’ютерна підтримка, мультимедійні презентації, екологія, шкільна екологічна освіта creators_name: Левків, С. П. creators_id: levkiw@i.ua ispublished: pub subjects: L1 full_text_status: public date: 2014 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 76 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 127-133 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Матвійчук Л. А. Методика використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі / Л. А. Матвійчук // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2013. – № 69. – C. 189–193. 2. Литвиненко О. І. Використання інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення якості екологічної освіти [Електронний ресурс] / О. І. Литвиненко. – Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді – Режим доступу : http://junnat.kherson.ua/using-ict-to-improve-quality-of-environmental-education.htm. 3. Литвинова С. Г. Організаційно-освітні проблеми впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в загальноосвітніх навчальних закладах [Електронний ресурс] / C. Г. Литвинова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – № 6 (14). – Режим доступу : http://www.ime.eduua. net/em14/emg.html. 4. Формування екологічної компетентності школярів : [наук.-метод. посібник] / Пустовіт Н. А., Пруцакова О. Л., Руденко Л. Д., Колонькова О. О.]. – К. : Педагогічна думка, 2008. – 64 с. 5. Дяченкова С. К. Інформаційно-комунікаційні технології на уроках географії [Електронний ресурс] / C. К. Дяченкова. – Радомишльська загальноосвітня школа I-III ступенів № 4 імені Івана Самоплавського. – Режим доступу : http://www.radomyshl-school4.edukit.zt.ua. 6. Бєскова Н. В. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 10 – 11 класи. Екологія / Н. В. Бєскова. – К. : ВАТ ''Поліграфкнига'', 2010. – 28 с. 7. Білоусова Л. І. Формування пізнавального інтересу учнів основної школи до навчання природничо- математичних дисциплін за комп’ютерної підтримки [Електронний ресурс] / Л. І. Білоусова, Н. В. Житєньова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2010. – № 2 (16). – Режим доступу : http://www.ime.edu-ua.net/em16/emg.html. 8. Шарко В. Д. Використання інформаційних технологій у процесі формування екологічної компетентності учнів на уроках фізики / В. Д. Шарко, Н. В. Куриленко // Інформаційні технології в освіті. – 2011. – № 10. – С. 41–49. 9. Мазуркевич А. А. Використання ІКТ на уроках біології як засіб посилення мотивації учнів до вивчення предмету та підвищення якості знань [Електронний ресурс] / А. А. Мазуркевич. – Малочернятинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів. – Режим доступу : http://malyicherniatynschool. edukit.km.ua/metodichna_robota. 10. Іващук К. О. Інформаційно-комунікаційні технології як сучасний засіб навчання в освіті [Електронний ресурс] / К. О. Іващук. – Образовательный портал – Режим доступу : http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/informatsiino-komunikatsiini-tekhnologiyi--yak-suc.html. 11. Нові інформаційні технології навчання [Електронний ресурс] // Новини інформаційних технологій українською мовою. – Режим доступу : http://it-tehnolog.com/statti/novi-informatsiyni-tehnologiyi-navchannya. citation: Левків, С. П. (2014) Застосування інформаційно-комунікаційних технологій на уроках екології в загальноосвітніх навчальних закладах. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (76). с. 127-133. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/13966/1/127-133.pdf