%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Пазюк, Я. А. %D 2014 %F zu2:14057 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %N 76 %P 309-314 %T Маркери драми у внутрішньому монолозі %U http://eprints.zu.edu.ua/14057/ %X У статті досліджено особливості драматичного прийому внутрішнього монологу на матеріалі внутрішніх монологів трагедії В. Шекспіра "Гамлет" та драми Б. Брехта "Життя Галілея" з метою експлікації відмінностей чи подібностей світосприймання та світовідчуття геніальними митцями В. Шекспіром та Б. Брехтом, які є ключовими фігурами на світовій літературній шахівниці. У мистецтві драматичної вистави внутрішній монолог (ВМ) є одним із найважливіших чинників народження органічної словесної дії актора. Призначенням ВМ є відтворення та передача передмовної суб’єктивної дійсності: невисловлених відчуттів, прихованих переживань і думок, нецензурованих асоціацій. Монолог у формі "потоку свідомості" передає процес функціонування людської психіки у її складності, розчленованості, частинності, багатошаровості, незв’язності та спонтанності. Він є самостійною композиційною формою, яка відрізняється від висловлювань наратора і (теоретично) незалежна від нього, відіграє роль "дзеркала свідомості".