%0 Journal Article %A Сидорчук, Н. Г. %D 2014 %F zu2:14945 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук %T Система професійно-педагогічної підготовки студентів університетів у контексті єдиного європейського освітнього простору %U http://eprints.zu.edu.ua/14945/ %X Дисертацію присвячено проблемі системного розгляду професійно-педагогічної підготовки студентів університетів у контексті єдиного європейського освітнього простору. На основі інтеграційних процесів, що характеризують систему вищої освіти європейських країн, обґрунтовано концепцію професійно-педагогічної підготовки студентів університетів, практичним підґрунтям якої є авторська модель, що включає ряд функціональних площин (підсистем): зовнішню або загальноєвропейську; внутрішню або національну; структурно-змістову або інституціональну; локальну або прикладну. Кожна з них відповідає функціональним складовим досліджуваного явища, складається з елементів та зв’язків між ними. У навчальний процес закладів університетського типу впроваджено систему професійно-педагогічної підготовки студентів університетів на основі використання відповідних форм, методів, засобів, локальних технологій формування відповідного виду компетентності. Визначено структурні компоненти професійно-педагогічної компетентності (мотиваційний, змістовий, операційно-діяльнісний, особистісний). Науково-методичні засади реалізації авторської моделі відтворено й реалізовано в межах педагогічного експерименту, який підтвердив її ефективність. Результати дослідження впроваджені в практику діяльності вищих навчальних закладів університетського типу України