%0 Journal Article %A Токменко, О. П. %D 2014 %F zu2:14946 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук %K гендер, гендерний підхід, гендерна сегрегація, система освіти США %T Гендерний підхід у системі освіти США %U http://eprints.zu.edu.ua/14946/ %X В дисертації представлені науково-теоретичні основи гендерного підходу в системі освіти США. Розкрито сутність, основні характеристики та особливості гендерного підходу в сфері освіти, представлені етапи і тенденції розвитку гендерного підходу до навчання в США. Обгрунтована періодизація розвитку гендерного підходу в системі освіти США: початково-фрагментарний період (XVII-XVIII ст.), період модернізації (ХІХ ст.), період інновацій (початок – 70-і рр. ХХ ст.), період антидикримінаціі (70-і рр. ХХ ст. – по нинішній час). Виявлено фактори, які впливають на реалізацію гендерного підходу в системі освіти США: ринок праці, соціокультурне середовище, активний феміністський рух. У дисертації проаналізовано місце і роль провідних соціальних інститутів освіти і виховання – школи та вищих навчальних закладів у реалізації гендерного підходу в системі освіти США. Доведено, що американське законодавство в сфері освіти має специфічні гендерні характеристики: правове забезпечення розподілу праці за статевою ознакою; вплив законодавства на поведінкові установки і гендерні стереотипи; урахування відмінностей у процесі соціалізації дівчаток і хлопчиків; більш низький статус жінок у владі та соціумі загалом. Визначено можливості використання позитивного досвіду США в реалізації гендерного підходу у вітчизняній системі освіти. Сформульовано рекомендації для реалізації цього підходу у вітчизняній системі освіти: на рівні органів державної влади, органів управління освітою та органів місцевого самоврядування; на рівні окремих навчальних закладів; на рівні громадських організацій, які співпрацюють з навчальними закладами на регіональному та державному рівнях