eprintid: 16825 rev_number: 21 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/68/25 datestamp: 2015-04-08 07:44:27 lastmod: 2016-03-07 01:03:08 status_changed: 2015-04-08 07:44:27 type: thesis metadata_visibility: show item_issues_id: duplicate_title_16824 item_issues_id: similar_title_9583 item_issues_type: duplicate_title item_issues_type: similar_title item_issues_description: Duplicate title to Махновська, І. Р. (2015) Професійна підготовка магістрів сестринської справи в умовах ступеневої освіти. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. item_issues_description: Similar title to Махновська, І. Р. (2013) ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАГІСТРІВ СЕСТРИНСЬКОЇ СПРАВИ В УМОВАХ СТУПЕНЕВОЇ ОСВІТИ. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (67). pp. 183-186. ISSN 2076-6173 item_issues_timestamp: 2015-08-21 14:27:37 item_issues_timestamp: 2015-08-21 14:27:37 item_issues_status: discovered item_issues_status: discovered item_issues_count: 2 title: Професійна підготовка магістрів сестринської справи в умовах ступеневої освіти language: ukraine abstract: Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Житомирський державний університет імені Івана Франка. – Житомир, 2015. У дисертаційній роботі досліджено проблему професійної підготовки магістрів сестринської справи. Виокремлено та охарактеризовано умовні періоди становлення сестринської справи й медсестринської освіти. Розглянуто та систематизовано досвід підготовки магістрів сестринської справи у зарубіжних країнах. Визначено та охарактеризовано критерії (теоретичний, діяльнісний, особистісний), показники, рівні (високий, достатній, середній, низький) готовності та етапи формування й оцінювання готовності магістрів сестринської справи до професійної діяльності. Теоретично обґрунтовано, розроблено та впроваджено авторську модель та методику професійної підготовки магістрів сестринської справи. Доведено, що її поетапна реалізація сприяє позитивним змінам у рівнях готовності до професійної діяльності магістрів сестринської справи. Розроблено відповідне навчально-методичне забезпечення, що сприяє підвищенню якості підготовки медичних сестер з вищою освітою keywords: професіограма, професійні компетенції, професійна підготовка магістрів сестринської справи, готовність до професійної діяльності, компетентність, професійна діяльність, модель професійної підготовки магістрів сестринської справи creators_name: Махновська, І. Р. ispublished: unpub subjects: LB full_text_status: public date: 2015 date_type: completed pages: 312 institution: Житомирський державний університет імені Івана Франка department: Кафедра педагогіки thesis_type: phd referencetext: 1. Авдєєв О. В. Досвід Віденського медичного університету в реформуванні системи освіти. Перспективи / О. В. Авдєєв – Тернопіль : “Укрмедкнига”, 2006. – 288 с. 2. Алексюк А. М. Педагогіка вищої школи / А. М. Алексюк. – К. : Либідь, 1998. – 472 с. 3. Амосов Н. М. Энциклопедия Амосова. Алгоритм здоровья. / Н. М. Амосов. – М. : АСТ Сталкер, 2004. – 208 с. 4. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Ананьев. – Л. : Изд-во ЛГУ, 1986. – 339 с. 5. Андреев А. Л. Компетентностная парадигма в образовании: опыт философско-методологического анализа / А. Л. Андреев // Педагогика. – 2005. – № 4. – С. 45-47. 6. Аніщенко О. В. Професійна підготовка сестер милосердя в Україні в ХІХ- на початку ХХ ст. ⁄ О. В. Аніщенко. // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 1998. – № 5. – С. 136-143. 7. Аніщенко О. В. Сучасні завдання по реформуванню галузі охорони здоров’я та розвитку вищої медичної освіти і науки. / О. В. Аніщенко, О. К. Толстанов, В. В. Вороненко, О. П. Волосовець, Т. І. Чернишенко / Вища освіта в медсестринства: проблеми і перспективи матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., приуроченої до 135-річниці заснування Житомирського інституту медсестринства, (Житомир, 28-29 квітня 2010 р. ) / [за ред. В. Й. Шатила]. – Житомир : Полісся, 2011. – С. 3-31. 8. Антонова О. Є. Базові знання з педагогіки : становлення, розвиток, технологія формування : монографія / О. Є. Антонова − Житомир : ЖДПУ, 2003. − 208 с. 9. Ахметов Р. Ф. Проблеми й перспективи формування професійної майстерності фахівців фізичної культури засобами інноваційних технологій / Р. Ф. Ахметов, В. К. Шаверський // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2007. – № 34. – C. 50-52. 10. Бабанский Ю. К. Организация учебно-воспитательного процесса (методические основы) / Ю. К. Бабанский. – М. : Просвещение, 1982. – 192 с. 11. Байденко В. И. Компетентностный подход к проектированию государственных образовательных стандартов высшего профессионального образования (методология и методические вопросы) / В. И. Байденко. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов. Российский Новый Университет, 2005. – 144 с. 12. Балабанова К. Є. Формування професійно-комунікативної компетенції магістрантів технічних спеціальностей у вищих начальних закладах. : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. наук “Теорія та методика професійної освіти” : спец. 13.00.04 // К. Є. Балабанова. – Київ, 2011. – 20 с. 13. Баликіна І. Д. Формування готовності до професійної педагогічної підготовки медсестер магістрів. / І. Д. Баликіна // Вища освіта в медсестринства : проблеми і перспективи матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., приуроченої до 135-річниці заснування Житомирського інституту медсестринства (Житомир, 28-29 квітня 2010 р.) / [за ред. В. Й. Шатила]. – Житомир : Полісся, 2010. – С. 29-30. 14. Балл Г. О. Гуманізація загальної та професійної освіти : суспільна активність і психолого-педагогічні орієнтири / Г. О. Балл // Неперервна професійна освіта : проблеми, пошуки, перспективи / За ред. І. А. Зязюна. – К. : Віпол, 2000. – С. 134-157. 15. Банадига Н. В. Сестринський процес в умовах реформування медичної освіти / Н. В. Банадига, Н. Я. Ходорчук, І. О. Рогальський // Медична освіта. – 2006. – № 3. – С. 58. 16. Банчук М. В. Стратегія розвитку та реформування медсестринства в Україні. / Банчук М. В., Волосовець О. П, Чернишенко Т. І. // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2008. Вип. 1. – С. 18-21. 17. Батечко Н. Г. Синергетичний підхід до підготовки фахівців в умовах магістратури / Н. Г. Батечко // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2008. Вип. 1. – С. 31-36. 18. Баюк А. Ф. Педагогічний словник [Електронний ресурс] / А. Ф. Баюк, М. І. Голдованський, Г. В. Поташнікова. – Хмельницький : Вид. Хмельниц. центру ДМСУ, 2006. – 93 с. – Режим доступу : http://www.center.km.ua/metod_ kab/metod_mat/6/6.html 19. Берека В. Є. Теоретико-методичні основи фахової підготовки магістрів з менеджменту освіти : дис. … доктора пед. наук : 13.00.14 / Берека В. Є. – Київ, 2008. – 338 с. 20. Беспалько В. П. Системно-методическое обеспечение учебно-воспитательного процесса подготовки специалистов : учеб.-метод. пособие / В. П. Беспалько, Ю. Г. Татур. – М. : Высш. шк., 1989. – 144 с. 21. Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии / В. П. Беспалько. – М. : Педагогика, 1989. – 192 с. 22. Бех І. Д. Виховання особистості : Особистісно орієнтований підхід : науково-практичні засади : наукове видання. / І. Д. Бех. – К. : Либідь, 2003. – 344 с. 23. Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання : науково-метод. посібник. / І. Д. Бех. – К. : Освіта,1998. – 204 с. 24. Бехтерев В. М. Объективная психология / В. М. Бехтерев. – М. : Наука, 1991. – 475 с. 25. Биконя О. П. Особистісно-орієнтована взаємодія викладача і студента – складова педагогічного процесу в навчанні англійської мови за професійним спрямуванням. / О. П. Биконя // Нові технології навчання. – 2008. – № 2. – С. 63-68. 26. Бібік Н. М. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи : монографія / Н. М. Бібік, Л. С. Ващенко, О. І. Локшина та ін. / під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : “К.І.С.”, – 2004. – 112 с. 27. Бібік Н. М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування / Н. М. Бібік // Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : “К.І.С.”, 2004. – С. 47-52. 28. Біла книга національної освіти України : (проект) [Електронний ресурс] / Акад. пед. наук України ; ред. В. Г. Кремень. – К., 2009. – 185 с. – Режим доступу : http://www.ukraine3000.org.ua/img/forall/Ped.pdf.] 29. Білик Л. І. Про системний підхід в організації виховного процесі / Л. І. Білик // Проблеми освіти – 2001. – Вип. 26. – С. 97-104 30. Біловол О. М. Стратегія розвитку та реформування медсестринства в Україні / О. М Біловол // Буковинський медичний вісник : наук-практ. журн. – Спецвип. / за ред. Т. М. Бойчука (гол. ред.) [та ін.]. – Чернівці : БДМУ, 2007. – С. 3-7. 31. Богоявленская Д. Б. Интеллектуальная активность как проблема творчества / Д. Б. Богоявленская. – Р.-н/Д. : Изд-во РГУ, 1983. – 173 с. 32. Богоявленский Н. А. Из ранней истории акушерства в Росии / Н. А. Богоявленский // Фельдшер и акушерка. – 1960. – № 2. – С. 45-49. 33. Божович Л. И. Личность и её формирование в детском возрасте. Психологические исследования. / Л. И. Божович – М. : Просвещение, 1968. – 464 с. 34. Бойко Е. П. Здравоохранение в западных областях Украины: автореф. канд. мед. наук. / Е. П. Бойко – Киев, 1951. – 14 с. 35. Бойко М. М. Використання інтерактивних методик для активізації пізнавальної діяльності студентів під час вивчення курсу “Основи педагогічної майстерності” / М. М. Бойко // Наукові записки. Серія : Педагогіка і психологія. – 2002. – Вип. 6. – С. 116-118. 36. Бойко О. В. Формування готовності до управлінської діяльності у майбутніх магістрів військово-соціального управління. / автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. наук “Теорія та методика професійної освіти” : спец. 13.00.04 // О. В. Бойко. – Київ, 2005. – 20 с. 37. Бойчук І. Д. Упровадження нових технологій навчання у професійній підготовці фахівців. / І. Д. Бойчук // Нові технології навчання. – 2011. – № 69. – С. 30-35. 38. Болотов В. А. Компетентносная модель от идеи к образовательной программе / В. А. Болотов, В. В. Сериков // Педагогика. – 2003. – № 10. – С. 8-14. 39. Большая советская энциклопедия : В 30 тт., Т. 17. / Гл. ред. А. М. Прохоров. – 3-е изд. – М. : Советская энциклопедия. – 1984. – 1648 с. 40. Большой толковый психологический словарь; пер. с англ. Ребер Артур. – М. : Свеча. – 2001. – 1674 с. 41. Бондар В. І. Дидактика : ефективні технології навчання студентів / В. І. Бондар. − К., 1996. − 129 с. 42. Бондаренко О. В. Магістерський рух в Україні : історико-педагогічні виміри. / О. В. Бондаренко. // Педагогіка. – 2011. – № 4. – С. 18-26. 43. Браже Т. Г. Развитие чувства нового. – [Електронний ресурс]. Т. Г. Браже, Ю. Н. Кулюткин Режим доступу : www.pomorsu.ru/avpu/proect/ sbornik2004/395.htm-19k. 44. Бурдіна С. В. Система підготовки магістрів управління освітою у вищих навчальних закладах США. : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. наук “Теорія та методика управління освітою” : спец. 13.00.06 // С .В. Бурдіна. – Луганськ. – 2008. – 22 с. 45. Васянович Г. П. Збірка наукових праць / Г. П. Васянович. – Львів : Світоч. – 2006. – 448 с. 46. Велика Волинь : Історія освіти і культури : монографія / за ред. Левківського М. В. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка. – 2011. – 500 с. 47. Великий тлумачний словник сучасної української мови / під ред. Бусела В. Т. – К.; Ірпінь : ВТФ Перун, 2009. – 1736 с. 48. Верхратський С. А. Історія медицини, навч. посібник / С. А. Верхратський, П. Ю. Заблудовський // – К. : Здоров’я. – 2011. – 352 с. 49. Визначні імена у світовій медицині / за заг. ред. О. А. Грандо. – К. : РВА “Тріумф”, 2001. – 320 с. 50. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи : підруч. за модульно-рейтинговою системою магістратури. / С. С. Вітвицька – Київ : Центр навчальної літератури. – 2006. – 384 с. 51. Вітвицька С. С. Теоретичні і методичні засади педагогічної підготовки магістрів в умовах ступеневої освіти : дис. … доктора пед. наук : 13.00.04 / Світлана Сетгіївна Вітвицька – Житомир, 2011. – 472 с. 52. Власов П. В. К истории среднего медицинского образования. / П. В. Власов // Фельдшер и акушерка. – 1987. – № 9. – С. 46-50. 53. Вознюк О. В. Цільові орієнтири розвитку особистості у системі освіти : інтегративний підхід : монографія / О. В. Вознюк, О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. – 684 с. 54. Возрастная и педагогическая психология / под ред. А. В. Петровского. – М. : Высшая школа. – 1983. – 340 c. 55. Ворожейкина О. Л. Зарубежные системы образования : (США, Япония, Великобритания, ФРГ, Франция) / О. Л. Ворожейкина, Н. И. Давыдов, Е. Б. Покладок и др.; под ред. Ю. Г. Круглова. – Москва : Московск. гос. открытый пед. ун-т, 1996. – 168 с. 56. Вороненко Ю. В. Менеджмент та лідерство в медсестринстві / Ю. В. Вороненко, О. Н. Литвинова. – Тернопіль : Укрмедкнига, 2001. – 368 с. 57. Воротняк Л. І. Формування полікультурної компетентності магістрів у вищих педагогічних навчальних закладах засобами іноземних мов / Л. І. Воротняк. // – Педагогічний дискурс : зб. наук. праць. – 2010. – № 6. – С. 42-48. 58. Всесвятский Б. В. Системный подход к биологическому образованию в средней школе. Книга для учителя / Б. В. Всесвятский – М. : Просвещение, 1985. – 142 с. 59. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский // под ред. В. В. Давыдова. – М. : Педагогика. – 1991. – 480 с. 60. Гальперин П. Я. Психология мышления и учения о поэтапном формировании умственных действий / П. Я. Гальперин // Исследование мышления в советской психологи : сб. научн. трудов – М. : Наука, 1966. – С. 236-278. 61. Гарагащьян А. А. Радянська охорона здоров’я на Прикарпатті // Охорона здоров’я в Станіславській області за роки Радянської Влади. / А. А. Гарагащьян – Станіслав, 1958 – С. 11-39. 62. Гейзерська Р. А. Про необхідність формування професійно значущих якостей майбутніх магістрів економічного профілю / Р. А. Гейзерська // Вісн. Луганського нац. пед. ун-ту ім. Т. Шевченка. Педагогічні науки. – 2007. – № 1. –С. 241-249. 63. Гейзерська Р. А. Формування професійно значущих якостей майбутніх магістрів економічного профілю у процесі фахової підготовки. : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. наук “Теорія та методика професійної освіти” : спец. 13.00.04 // Р. А. Гейзерська. – Луганськ, 2008 – 20 с. 64. Гершунский Б. С. Оброзовательно-педагогическая прогностика. Теория, методология, практика // Б. С. Гершунский. – М. : Наука, 2003. – 768 с. 65. Голубченко В. С. Медсестра – бакалавр – магистр / С. В. Голубченко, О. Н. Шевченко // Здравоохранение Казахстана : наук.-практ. журн. / под ред. А. Г. Рыбаловой. – 1991. – № 9 – С. 55-57. 66. Голяченко О. Історія медицини. / О. Голяченко, Я. Ганіткевич // Тернопіль : Лілея, 2004. – 294 с. 67. Гончаренко С. У. Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика / С. У. Гончаренко, Н. Г. Ничкало, В. Л. Петренко та ін. // АПН України; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти; Технолог. ун-т Поділля. – Хмельницький : ТПУ, 2002. – 334 с. 68. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с. 69. Гордійчук С. В. Досвід підготовки кадрів з вищою медсестринською освітою. / С. В. Гордійчук // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства. – Житомир : Полісся. – 2011. Вип. 2 (6). – С. 45-49. 70. Грандо О. Подорож в минуле медицини. / О. Грандо – К. : Тріумф, 1995. – 175с. 71. Грибанов Е. Д. Женщина со светильником ⁄ К 175 летию со дня рождения Флоренс Найтингеил / Е. Д. Грибанов // Медицинская помощь – 1995. – № 3. – С. 50-56. 72. Грицкевич В. П. Здравоохранение в Белоруссии в период развития феодализма и начала его упадк. / В. П. Грицкевич – Минск : Наука, 1963. – 186 с. 73. Грицькова Н. В. Модель розвитку соціально-професійної мобільності майбутнього вчителя загально освітнього начального закладу. / Н. В. Грицькова // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2011 – № 20 (231) 4.4. – с. 149-156. 74. Губенко І. Я. Наукові дослідження в медсестринстві / Губенко І. Я. Бразалій Л. П. // Здоров’я України. – 2002. – № 3. – С. 26-32. 75. Губенко І. Я. Розвиток наукових досліджень в медсестринства, як основа вдосконалення медсестринської допомоги. / Губенко І. Я., Бразалій Л. П., Шевченко О. Т. // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2008. Вип. 1. – С. 28-31. 76. Гузій Н. В. Категорія професіоналізму в теорії і практиці підготовки майбутнього педагога : дис. … доктора пед. наук : 13.00.14 / Н. В. Гузій. – Київ, 2007. – 577 с. 77. Гуріна Т. М. Формування інформаційної компетентності в процесі фахової підготовки вчителя іноземної мови / [Електронний ресурс]. Т. М. Гуріна – Режим доступу : http://www.ksu.ks.ua/Downloads/itconf/2/Gurin. 78. Гушлевська І. Поняття компетентності у вітчизняній та зарубіжній педагогіці / І. Гушлевська // Шлях освіти. – 2004. – № 3. – С. 22–24. 79. Даль В. И. Большой иллюстрированный толковый словарь русского языка : современное написание : ок. 1500 ил. / В. И. Даль. – М. : Астрель : АСТ Хранитель. – 2007. – 470 с. 80. Дахин А. Н. Компетенция и компетентность: сколько их у российского школьника? / А. Н. Дахин. // Стандарты и мониторинг в образовании. – 2004. – №2. – С. 42-47. 81. Демин В. А. Профессиональная компетентность специалиста: понятие и виды. / В. А. Демин // Мониторинг образовательного процесса. – 2000. – №4. – С. 35. 82. Державна національна програма “Освіта. Україна XXI століття”. – К. : Райдуга. – 1994. – 61с. 83. Дибчук Л. Професійна компетентність викладача як загальна умова педагогічної діяльності / Л. Дибчук // Нові технології освіти. – 2011. – № 69. – с.171. 84. Дионесов С. М. Из истории подготовки сельских повивальних бабок в начале ХІХ века в Росии / С. М. Дионесов // Фельдшер и акушерка. – 1961. – №6. – С. 67-72. 85. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. / І. М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с. 86. Добровольская Б. Модель современной медсестры / Богдана Добровольская // Здавоохранение. – Бухарест, 1973. – № 4. – С. 485-492. 87. Драч І. І. Формування компетенції випускників ВНЗ у контексті інтеграції України в Європейський союз. / І. І. Драч // Нові технології навчання, 2006. – № 43 – с. 27. 88. Дуб Н. Є. Механізми державного управління реформуванням медсестринства в системі охорони здоров’я України : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. наук “держ. упр.” : спец. : 25.00.02 / Н. Є. Дуб; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. – Львів, 2011. – 20 с. 89. Дуб Н. Є. Теоретико-методологічні засади реформуванням медсестринства. / Н. Є. Дуб. // Ефективність державного управління. – 2010. – Вип. 22. – С. 44-45. 90. Дубасенюк О. А. Професійно-педагогічні задачі: типологія та технологія розв’язання : навч.посіб. для студ. вищих навч. заклад. / О. А. Дубасенюк, О. В. Вознюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2010. – 270 с. 91. Дубасенюк О. А. Теорія і практика професійної виховної діяльності педагога : монографія / О. А. Дубасенюк. – Житомир : вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2005. – 367 с. 92. Думка М. С. Про медицину скіфів (історико – медичне дослідження). / М. С. Думка – К. : Держмедвидав УРСР, 1960. – 184 с. 93. Дурай-Новакова К. М. Формирование профессиональной готовности студентов к педагогической деятельности : автореф. дис. на соискание науч. степени доктора пед. наук : спец. 13.00.04 “Теория и методика профессионального образоввния” / К. М. Дурай-Новакова. – М., 1983. – 32 с. 94. Духин Л. Х. К истории подготовки средних медицинских кадров на Киевщине в дореволюционный период. / Л. Х. Духин // Фельдшер и акушерка. – 1960. – С. 46-49. 95. Дьяченко М. И. Психологический словарь-справочник / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск : Харвест, 2007. – 576 с. 96. Енциклопедія освіти / акад. пед. наук України ; головний ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с. 97. Єременко О. Р. Проблеми і перспективи магістерської підготовки / О. Р. Єременко. – Соціалізація особистості : зб. наук. праць. Том ХХІ, Педагогічні науки. – К. : Логос, 2003. – С. 92-114. 98. Єршова І. М. Розвиток жіночої освіти на Волині (кінець ХІХ-початок ХХ ст.) : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.01. / Ірина Миколаївна Єршова – К., 2002. – 307 с. 99. Заблоцька О. С. Компетентність, кваліфікація, компетенція як ключові категорії компетентнісної парадигми вищої освіти / О. С. Заблоцька // Вісник Житомирського державного університету імені І. Франка. – 2008. – Вип. 39. – С. 52-56. 100. Закон України “Про вищу освіту” // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2001. – № 1. – С. 9-51. 101. Закон України “Про освіту” // Освіта. – 1996. – 21 серпня. 102. Занков Л. В. Избранные педагогические труды / Л. В. Занков – М. : Педагогика. – 1990. – 424 с. 103. Запрудский Н. И. Современные школьные технологии : пособие для учителей. / Н. И. Запрудский // – М. : Изд-во “Сэр – Вит”, 2003. – 288 с. 104. Зеер Э. Ф. Компетентностный подход к образованию [Електронний ресурс] / Э. Ф. Зеер. – Режим доступу : http://www.urorao.ru/. 105. Зеер Э. Ф. Психология профисионального образования : учеб. пособие. / Э. Ф. Зеер // – Екатеринбург, 2000. – 258 с. 106. Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании : авторская версия / И. А. Зимняя. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 40 с. 107. Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования / И. А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003. – № 5. – С. 9-15. 108. Зязюн І. А. Пріоритетні принципи дидактики сучасної професійної освіти / І. А. Зязюн // Науковий вісник Миколаївського державного педагогічного університету. Педагогічні праці. – 2001. – Вип. 4. – С.11-12. 109. Зязюн І. А. Філософія педагогічної дії : монографія. / І. А. Зязюн // Черкаси : Вид. від ЧНЦ імені Богдана Хмельницького, 2008. – 608 с. 110. Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер, 2000. – 512 с. 111. Ильина Т. А. Структурно-системный подход в организации обучения / Т. А. Ильина – М. : Знание, 1972. – 200 с. 112. Ісаченко В. В. Формування професійно-педагогічного іміджу майбутніх викладачів вищої школи : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. наук “Теорія та методика професійної освіти” : спец. 13.00.04 // В. В. Ісаченко – Одеса, – 2005. – 20 с. 113. Іщук С. М. Новітні медіа та комунікаційні технології у викладанні дисциплін магістрам – медсестринства. / С. М. Іщук // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2012. – Вип. 2 (8). – С. 82-87. 114. Каган М. С. Системный поход и гуманитарное знание / М. С. Каган – Л. : ЛГУ, 1991. – 319 с. 115. Калінін В. О. Особливості формування професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови в новій мовній політиці. / В. О. Калінін // Формування професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови засобами інноваційних освітніх технологій : зб. наук. праць. – Житомир:Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2004. – С. 193-196. 116. Карлінська Я. В. Становлення молодого науковця (Досвід роботи кафедри “Сестринська справа” Житомирського інституту медсестринства з обдарованою молоддю) / Я. В. Карлінська, І. Р. Махновська І., В. З. Свиридюк // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції “Розвиток дослідницьких здібностей обдарованих дітей та молоді”, Житомир, ІОД 11-12 травня 2011 р. – С. 142-146. 117. Карнаухов Е. И. Начало женского медицинского образования в Росии / Е. И. Карнаухов // Советское здраоохранение. – 1960. – № 5 – С. 37-41. 118. Кипренский Ю. В. Роль первых лекарских школ в подготовке медицинских кадров в развитии преподавания хирургии в Росии / Ю. В. Кипренский // Фельдшер и акушерка. – 1963. – № 1. – С.41-44. 119. Клепко С. Ф. Компетенція освіти обмеження і перспективи. / С. Ф. Клепко // Життєва компетентність особистості від теорії до практики : науково-методичний посібник. – Запоріжжя : Центріон, 2004. – 23 с. 120. Кліх Л. В. Концептуальні основи реалізації підготовки магістрів у НУБіП України / Л. В. Кліх, Н. Т. Тверезовська. // – Науковий вісник НУБіП України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія. – 2010. – Вип. 148. – С. 145-149. 121. Кліх Л. В. Теоретичні і методичні засади підготовки магістрів аграрного профілю у дослідницькому університеті :монографія / Л. В. Кліх. –К. : Фітосоціоцентр. – 2012. – 580 с. 122. Ключка С. І. Сутність компетентнісного підходу в екологічній підготовці студентів. /С. І. Ключка // Проблеми освіти, 2010 – № 67. – С. 26-29. 123. Ковальчук Л. Я. До питання співпраці Тернопільського державного медичного університету імені І. Я. Горбачевського та штату Південна Кароліна, США в галузі медсестринської освіти. / Л. Я. Ковальчук // Медична освіта – 2006. – № 3 – С. 5-7. 124. Ковальчук Л.Я. Дистанційна освіта як новітній підхід до ступеневої підготовки медичних сестер / Л. Я. Ковальчук, О. І. Яшан, С. О. Ястремська, C. О. Коноваленко // Медсестринство. – 2010. – № 1. – С. 5-6. 125. Ковнер С. Г. История древней медицины и введение во всеобщую историю медицины. / С. Г. Ковнер // – Киев : Основа, 1878. – 547 с. 126. Коджаспирова Г. М. Педагогический словарь / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. – М. : Изд. центр “Академия”, 2005. – 176 с. 127. Коляда М. Г. Виявлення функціональних компонентів професійних компетенцій майбутніх фахівців з інформаційної безпеки. / М. Г. Коляда // Проблеми освіти. 2011 – № 67. – С. 34 128. Компетентнісна освіта : від теорії до практики / [Н. М. Бібік, І. Г. Єрмаков, О. В. Овчарук та ін.]. – К. : Вища школа, 2005. – 364 с. 129. Концепція професійної освіти України. – К. : Просвіта, – 1994. – 54 с. 130. Концепція розвитку вищої медичної освіти (наказ МОЗ України від 12. 09. 2008 р. № 522/51) [Електронний ресурс] / Режим доступу : http://www.moz.gov.ua/ua/portal/dn_20080912_522_htm 131. Концепція стратегії ВООЗ “Досягнення здоров’я для всіх” [Електронний ресурс] / Режим доступу : http://www.moz.gov.ua/ua 132. Копетчук В. А. Педагогічні аспекти вдосконалення професійної підготовки медсестер-магістрів. / В. А. Копетчук // Матеріали Всеукр. наук-практ. конф. “Менеджмент у медсестринстві”. – Житомир : Полісся, 2010. – С. 66-72. 133. Копетчук В. А. Теоретико-педагогічний аспект удосконалення професійної підготовки медсестер-магістрів. / В. А. Копетчук // Вища освіта в медсестринства : проблеми і перспективи матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., приуроченої до 135-річниці заснування Житомирського інституту медсестринства (Житомир, 28-29 квітня 2010 р. ) / [за ред. В. Й. Шатила]. – Житомир : Полісся, 2010. – С. 39-43. 134. Корсак К. В. Світова вища освіта : порівняння і визнання закордонних кваліфікацій і дипломів : монографія / К. В. Корсак. – К. : МАУП МКА, 1997. – 209 с. 135. Корсакова О. К. Допомогти у виборі долі / О. К. Корсакова, Д. В. Трубачова // Гуманітарні науки. – 2007. – № 1. – С. 24-30. 136. Костенко І. Ф. Шляхи удосконалення мед сестринської освіти в Україні / І. Ф. Костенко // Медична освіта. – 2006. - № 3 . – С. 64-65. 137. Краевский В. В. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах / В. В. Краевский, А. В. Хуторский // Педагогика. – 2003. – № 3. – С. 3-10. 138. Кремень В. Г. Особистісно-розвивальне навчання як науковий пріоритет / В. Г. Кремень // Рідна школа. – 1998. – № 11. – С. 53-57. 139. Круковська І. М. Медична освіта на Волині (ХІХ – 30-ті роки ХХ ст.) : монографія. / І. М. Круковська // – Житомир : Полісся, 2010. – 240 с. 140. Круковська І. М. Медична сестра в умовах реформування галузі охорони здоров’я. / І. М. Круковська, Т. В. Неполенко // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2010. – Вип. 1 (4). – С. 56-63. 141. Кузин Ф. А. Магистерская диссертация. Методика написания, правила оформления и порядок защиты. Практическое пособие для студентов-магистрантов. / Ф. А. Кузин // – М. : “ОСЬ – 89”, 1998. – 304 с. 142. Кузнецова А. Г. Развитие методологии системного подхода в отечественной педагогике : монография. / А. Г. Кузнецова.– Хабаровск : Изд-во ХК ИППК ПК, 2001. – 154 с. 143. Кузьмина Н. В. Понятие “система” и критерии ее оценки / Н. В. Кузьмина // Методы системного педагогического исследования : учебн. пособие. – Л. : Изд-во Ленинград. ун-та, 1980. – 245 с. 144. Кузьмина Ю. О. Компетентностный поход в образовательном процессе высшей школы / Ю. О. Кузмина // Высшее образование сегодня. – 2010. – № 11. – С . 22-23. 145. Куренкова К. М. Формування професійних цінностей майбутніх медичних сестер у процесі фахової підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. наук “Теорія та методика професійної освіти” : спец. 13.00.04 // К. М. Куренкова – Харків. – 2009. – 20 с. 146. Куртась С. А. Сьогодення магістратури / С. А. Куртась // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2010. Вип. 1 (4). С. 24-28. 147. Кушнір В. А. Системний аналіз педагогічного процесу : методологічний аспект : монографія. / В. А. Кушнір – Кіровоград : Видавничий центр КДПУ, 2001. – 338 с. 148. Кыверялг А. А. Методы исследования в профессиональной педагогике / А. А. Кыверялг. – Таллин : Валгус, 1980. – 334 с. 149. Лавриш Ю. Е. Теоретичні засади формування професійної компетентності студентів сестринських факультетів вищих навчальних закладів Канади / Ю. Е. Лавриш // Вища освіта України. – К. : Освіта, 2006. – С. 400-406. 150. Лазоришинець В. В. Актуальні питання розвитку медичної освіти в Україні. / Лазоришинець В. В. Банчук М. В., Волосовець О. П, Чернишенко Т. І. // Вища освіта в медсестринства : проблеми і перспективи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., приуроченої до 135-річниці заснування Житомирського інституту медсестринства, (Житомир, 28-29 квітня 2010 р.) / [за ред. В. Й. Шатила]. – Житомир : Полісся, 2010. – С. 3-8. 151. Левина И. А. Профессиональная деятельность учителя по формированию познавательной самостоятельности подростков средствами моделирования : дисс. … канд. пед. Наук : 13.00.04 / И. А. Левина – Одесса, 2001. – 283 с. 152. Левківський М. В. Історія педагогіки : підручник / М. В. Левківський // видання 2-ге, доповнене. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – 376 с. 153. Лекарев Л. Г. Развитие здравоохранения в Подольской губернии: дисс. док. мед. наук. / Л. Г. Лекарев – Киев, 1952. – 124 с. 154. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. // А. Н. Леонтьев – Изд. 2-е. – М. : Политиздат, 1977. – 304 с 155. Леонченко Н. П. Актуальні питання ступеневої освіти : досвід Житомирського інституту медсестринства. / Леонченко Н. П. // Вища освіта в медсестринства: проблеми і перспективи матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., приуроченої до 135-річниці заснування Житомирського інституту медсестринства, (Житомир, 28-29 квітня 2010 р.) / [за ред. В. Й. Шатила]. – Житомир : Полісся, 2010. – С. 108-111. 156. Леонченко Н. П. Підготовка науково-педагогічних кадрів для медсестринства : європейський та український досвід. / Н. П. Леонченко // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2008. – Вип. 1. – С. 34-38. 157. Леонченко Н. П. Проблеми і перспективи розвитку ступеневої освіти. / Н. П. Леонченко // Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. “Менеджмент у медсестринстві ”. Житомир, 2010. – С. 78-79. 158. Лепявко А. А. Альтернативні шляхи професійного спрямування випускників медсестринських шкіл США. / Лепявко А. А. – Медична освіта. 2006. – № 3, – с. 32-34. 159. Лернер И. Я. Дидактические основы методов обучения / И. Я. Лернер. – М. : Педагогика, 1991. – 186 с. 160. Лещенко В. В. Громадські лікарські організації як суб’єкти формування та реалізації державної політики України в галузі охорони здоров’я : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. іст. наук / В. В. Лещенко. – К., 2009. – 23 с. 161. Лисенко В. П. Майбутнє освіти за магістратурою – п'ятнадцять років досвіду. / В. П. Лисенко, Л. В. Кліх // – Університетський кур’єр, 2010 – № 3 (1913). – с. 5-7. 162. Литовченко Л. В. Формування організаторської майстерності у магістрів із соціальної педагогіки. : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. наук “Теорія та методика професійної освіти” : спец. 13.00.04 // Л. В. Литовченко. – К., 2000. – 20 с. 163. Локай Б. А. Освітньо-кваліфікаційний рівень “Магістр медсестринства” – крок вперед в реформуванні медсестринської освіти в Україні / Б. А. Локай, Д. В. Козак // Медична освіта. – 2006. – № 3. – С. 72-74. 164. Лунячек В. Е. Професійна підготовка керівних кадрів для управління освітою в умовах магістратури: світові практики. // В. Е. Лунячек – Вісник Чернівецького національного педагогічного університету ім. Т. Г. Шевченка. Педагогічні науки. – 2010. – Вип. 6. – С.23-37. 165. Макодзей Л. І. Підготовка магістрів у вищих навчальних закладах : проблеми і перспективи. / Л. І. Макодзей // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2011. – Вип. 2 (4). – С. 27-31. 166. Максименко С. Д. Педагогік вищої медичної освіти : підручник / С. Д. Максименко, М. М. Філоненко – К. : Центр учбової літератури, 2014. – 288 с. 167. Малая Л. Т. История медицины : очерки. / Л. Т. Малая, В. Н. Коваленко, А. Г. Каминський, Г. С. Воронков // – К. : Либідь, 2003. – 278 с. 168. Маленков Ю. Історичний аспект підготовки магістрів. / Ю. Маленков // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2010. Вип. 2 (4) . – С. 18-24. 169. Маркова А. К. Психологический анализ профессиональной компетентности учителя / А. К. Маркова // Советская педагогика. – 1990. – № 8. – С. 82–88. 170. Маркович О. В. Загальні принципи формування професійних знань, навичок, умінь: особливості формування професійних умінь в умовах медичного коледжу : метод. рек. / О. В. Маркович – Рівне : Рівненський держ. базовий медичний коледж, 2006. – 43 с. 171. Маркович О. В. Формування професійних умінь майбутніх медичних сестер хірургічного профілю засобами алгоритмізації. : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. наук “Теорія та методика професійної освіти” : спец. 13.00.04 // О. В. Маркович – К. – 2008. – 20 с. 172. Марчук Д. С. Організаційно-педагогічні вимоги до вдосконалення професійної компетентності в ступеневій медсестринській освіті. / Д. С. Марчук // Вища освіта в медсестринства : проблеми і перспективи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., приуроченої до 135-річниці заснування Житомирського інституту медсестринства (Житомир, 28-29 квітня 2010 р.) / [за ред. В. Й. Шатила]. – Житомир : Полісся, 2010. – С. 50-51. 173. Матійків І. Компетентнісний підхід до професійної підготовки майбутніх фахівців / І. Матійків // Педагогіка і психологія. – 2006. – № 3. – С. 44-53. 174. Махновська І. Креативні підходи до підготовки магістрів сестринської справи у Житомирському інституті медсестринства / Ірина Махновська // Вісник Прикарпатського університету. Педагогіка. – 2012. – Вип. XII. – С. 41-45. 175. Махновська І. Особливості організації практичної підготовки магістрів сестринської справи в Житомирському інституті медсестринства / Ірина Махновська // Інноваційні технології підготовки майбутніх фахівців в системі неперервної освіти : зб. наук. праць / [за ред. О. С. Березюк, О. М. Власенко]. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка. – 2012. – С. 106-108. 176. Махновська І. Р. Державні галузеві стандарти нової медсестринської спеціальності / І. Р. Махновська // Український науково-практичний журнал // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2008. – Вип. 1. – С. 3-5. 177. Махновська І. Р. Діагностування стану готовності магістрів сестринської справи до професійної діяльності (на основі констатувального експерименту) / І. Р. Махновська // Модернізація вищої освіти в Україні та за кордоном : зб. наук. праць / [за заг. ред. С. С. Вітвицької, Н. М. Мирончук]. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – С. 168-178. 178. Махновська І. Р. Застосування сучасних технологій навчання – ефективний засіб підвищення якості професійної підготовки магістрів сестринської справи / І. Р. Махновська // Магістратура в умовах євроінтеграційних процесів вищої школи : зб. наук. праць / [за заг. ред. С. С. Вітвицької, Н. М. Мирончук]. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2013. – С. 71-78. 179. Махновська І. Р. Історико-порівняльний аналіз становлення і розвитку медсестринської освіти за рубежем та в Україні / І. Р. Махновська // Нові технології навчання : наук. – метод. зб. ІІ частина – Київ, 2012. – Вип. 73. – с. 147-151. 180. Махновська І. Р. Модель професійної підготовки магістрів сестринської справи в умовах ступеневої освіти / І. Р. Махновська // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Серія : Педагогіка і психологія : зб. статей. – Ялта : РВВ КГУ, 2014. – Вип. 42. – Ч. 3. – С. 141-147. 181. Махновська І. Р. Обгрунтування професіограми магістрів сестринської справи / І. Р. Махновська // Український науково – практичний журнал Магістр медсестринства. – Житомир : Полісся, 2013. – №2(10). – С. 19-29. 182. Махновська І. Р. Підготовка магістрів сестринської справи в умовах ступеневої освіти: теоретичні та методичні аспекти / І. Р. Махновська // Нові технології навчання: наук. – метод. зб. – Київ-Вінниця, 2011. – Вип. 69. – С. 150-153. 183. Махновська І. Р. Професійна підготовка магістрів сестринської справи в умовах ступеневої освіти / І. Р. Махновська // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – Житомир : Вид-во ЖДУ, 2013. – Вип. 67. – С. 183-186. 184. Махновська І. Р. Професійна спрямованість підготовки магістрів сестринської справи в умовах ступеневої освіти : методичні рекомендації. / І. Р. Махновська, за заг. ред. О. Є. Антонової // – Житомир : Полісся, – 2014. – 86 с. 185. Махновська І. Р. Становлення та еволюція ступеневої медсестринської освіти в Україні / І. Р. Махновська // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – Житомир : Вид-во ЖДУ, 2011. – Вип. 60. – С. 154-158. 186. Махновська І. Р. Сучасний стан підготовки магістрів сестринської справи в Житомирському інституті медсестринства : реалії та перспективи / І. Р. Махновська // Всеукр. наук. – практ. конф. “Вища освіта в медсестринства : проблеми і перспективи” (Житомир, 10-11 листопада 2011 р.) / [за ред. В. Й. Шатила]. – Житомир, 2011. – С. 171-177. 187. Медсестриська освіта в Університеті Південної Кароліни Апстейт (США) / за ред. Л. Я. Ковальчука. – Тернопіль : ТДМУ, 2006. – 398 с. 188. Мельник С. В. Методичні підходи з розробки освітньо-кваліфікаційних (кваліфікаційних) стандартів за результатами навчання на основі вимог професійних стандартів за компетентнісним підходом [Ел. ресурс] / С. В. Мельник // Розробка професійних стандартів нового типу. – Луганськ : ДУ НДІ СТВ, 2012. – 15 с. – Режим доступу : http : // www.lir.lg.ua/ prof_stand.html. 189. Мельниченко Г. В. Педагогічні засади модульної технології навчання у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів англійської мови і літератури : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед наук : спец. 13.00.04 “Теорія та методика професійної освіти” / Г. В. Мельниченко. – Одеса, 2004. – 21 с. 190. Мельничук Д. О. Організація магістратури : пошук відповідей на актуальні питання / Д. О. Мельничук, Л. В. Кліх // Освіта. – 2010. – № 24. – С. 5. 191. Мельничук І. М. Актуальність використання дистанційного навчання при підготовці медичних сестер-магістрів у США / І. М. Мельничук, О. М. Намісняк // Науковий огляд. – 2014. – № 2 (3), ч. ІІ. – С. 86–92. 192. Мельничук І. М. Методологічний аналіз професіоналізації майбутнього медичного працівника у вищому навчальному закладі / І. М. Мельничук // Медична освіта. – 2012. – № 1. – С. 8-12. 193. Мельничук І. М. Підготовка майбутніх медичних сестер до популяризації здорового способу життя / І. М. Мельничук, М. І. Сапіжак // Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. – 2013. – Вип. 31. – Т. ІІ (44). – С. 214–220. 194. Местечкин В. И. Сущность профессионального образования в организационно-образовательном менеджменте : профессионально-деятельностный подход. / В. И. Местечкин // – Челябинск : Истоки, 2002. – 214 с. 195. Мечников И. И. Миросозерцание и медицина. Пессимизм и оптимизм. / И. И. Мечников // – М. : “Советская Россия”, 1989. – 264 с. 196. Мисула І. Р. Нові підходи до підготовки медичних сестер у Тернопільському державному медичному університеті ім. І. Я. Горбачевського / І. Р. Мисула, К. О. Пашко // Медсестринство. – 2006. – № 1. – С. 23-24. 197. Михальська В. Р. Підготовка студентів педагогічного коледжу до управління навчальною діяльністю молодших школярів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед наук : спец. 13.00.04 “Теорія та методика професійної освіти” / В. Р. Михальська. – Вінниця, 2006. – 22 с. 198. Мілерян В. Є. Методичні основи підготовки та проведення навчальних занять в медичних вузах / В. Є. Мілерян. – К. : Кища школа, 2007. – 80 с. 199. Мірошніченко Д. В. Педагогічна діяльність Миколи Пирогова. / Д. В. Мірошніченко. – Педагогічна думка. – 2012. – № 2. – С. 26-32. 200. Моров Х. Медицинские сестры, сестринская помощь и женщины / Х. Моров // Хроника ВОЗ. – 1986. – Т. 40. – №7. – С. 9-15. 201. Мороз О. Г. Компетентнісний підхід щодо формування сучасного фахівця. / О. Г. Мороз // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2010. – Вип. 2 (4). – С. 12-16. 202. Морозова Т. Ю. Погляд на освітні стандарти крізь призму компетентнісного підходу / Т. Ю. Морозова // Проблеми освіти. – 2005. – № 46. – С. 73-79. 203. Москаленко В. Ф. Базовий терміналогічний глосарій системи вищої медичної освіти України. / В. Ф. Москаленко, В. М. Пономаренко, А. Б. Зіменковський // Львів: Ліга-Прес. – 2005. – 104 с. 204. Наказ Міністерства освіти і науки України від 26. 11. 2007 р. № 1033 “Про затвердження Змін до Переліку напрямів та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями” (зареєстрований Міністерством юстиції України 28. 11. 2007 р. за № 1322/14589) [Електронний ресурс] / Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/z0385-08 205. Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 08. 11. 2005 р. № 585 “Про затвердження Програми розвитку медсестринства України на 2005-2010 р.р.” [Електронний ресурс] / Режим доступу : http://www.zdrav.ks. ua/index.php?option=com_jdownloads&Itemid=55&task=view.download&cid=13 206. Наказ МОЗ України № 35 від 24.02.2000 р. “Про затвердження Положення про особливості ступеневої освіти медичного спрямування” [Електронний ресурс] / Режим доступу : http://www.moz.gov.ua/ua/portal/dn_ 20080912_522_.html 207. Наказ МОН України № 612 від 13. 07. 2007 р. “Про затвердження плану дій щодо забезпечення якості вищої освіти України та її інтеграції в європейське і світове освітнє співтовариство на період до 2010 року” [Електронний ресурс] / Режим доступу : http://elib.crimea.edu/zakon/min612.pdf 208. Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ ст. // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2002. – № 2. – С. 9-22. 209. Немов Р. С. Психология. В 3-х кн. Кн. 3. : Психодиагностика. Введение в научное психологическое исследование с элементами математической статистики : учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений. / Р. С. Немов. – 4-е изд. – М. : Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2006. – 631 с. 210. Непоменко Т. В. Професійний портрет майбутніх фахівців – магістрів, очікування та реальність. / Т. В. Непоменко // Вища освіта в медсестринства : проблеми і перспективи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., приуроченої до 135-річниці заснування Житомирського інституту медсестринства (Житомир, 28-29 квітня 2010 р.) / [за ред. В. Й. Шатила]. – Житомир : Полісся, 2010. – С. 51-52. 211. Ничкало Н. Г. Методичні проблеми безперервної професійної освіти / Н. Г. Ничкало. // Психолого-педагогічні проблеми професійної освіти : наук. метод. зб. / ред. кол. Зязюн І. А. та ін. – К. : ІСМН. – 1994. – С. 22-26. 212. Ничкало Н. Г. Сучасні проблеми розвитку системи неперервної професійної освіти: вітчизняний і зарубіжний досвід / Н. Г. Ничкало // Неперервна професійна освіта: філософія, педагогічні парадигми, прогноз : монографія / [В. П. Андрущенко, І. А. Зязюн, В. Г. Кремень та ін. ; за ред. В. Г. Кременя]. – К. : Наукова думка, 2003. – С. 345–448. 213. Новейший философский словарь / сост. А. А. Грицанов. – Мн. : Изд. В. М. Скакун, 1998. – 896 с. 214. Новий тлумачний словник української мови : у 3 т. / [уклад. : В. В. Яременко, О. М. Сліпушко]. – К. : Аконіт, 2001. – Т. 1. – 926 с. 215. Новосьолова Н. Ф. До питання підготовки науково-педагогічних кадрів з медсестринства. / Н. Ф. Новосьолова – Медсестринство. – 2007. – № 1. – С. 26-30. 216. Ожегов С. И. Словарь русского языка / под. ред. Н. Ю. Шведовой. – М. : Рус. яз., 1990. – 921 с. 217. Олійник О. В. Особливості кваліфікаційної системи медичних сестер в США. / О. В. Олійник, І. Р. Мисула // Медична освіта. 2007 – № 1. – С. 33-35. 218. Омеляненко В. Л. Педагогіка : завдання і ситуації : практикум. / В. Л. Омеляненко, А. І. Кузьмінський, Л. П. Вовк – К. : Знання-Прес, 2006. – 423 с. 219. Освітньо-кваліфікаційна характеристика Галузевого стандарту вищої освіти України спец.: 8.110102. “Сестринська справа” МОН України. – К., 2007. – 24 с. 220. Освітньо-професійна програма підготовки фахівців за напрямом 1201 “Медицина” за спец. : 8.12010006 “Сестринська справа”. – К., 2007. – 44 с. 221. Павлов Ю. И. Теория сестринского дела. / Ю. И. Павлов, А. А. Холопов – Челябинск: ГКПТ, 2006. – с. 5-20. 222. Падалка О. С. Педагогічні технології. / О. С. Падалка, А. М. Нісімчук, І. О. Смолюк, О. Г. Шпак – К. : Вища школа, 1995. – С. 21-23. 223. Паласюк Г. Б. Підготовка докторів наук з медсестринства в університетах Австрії / Г. Б. Паласюк // Медична освіта. – 2012. – № 1. – С. 85-89. 224. Паращак П. В. Розквіт охорони здоров’я на Радянському Прикарпатті. / П. В. Паращак // – К.: Здоров’я, 1972. – 138 с. 225. Парфильева Г. М. Реформа среднего медицинского образования в Росии / Г. М. Парфильева// Медицинская помощь. – 1997. – № 8. – С. 7-8. 226. Пасєчко Н. В. Основи сестринської справи. Курс лекцій. / Н. В. Пасєчко // – Тернопіль : Укрмедкнига, 1999. – 496 с. 227. Педагогическая энциклопедия / Гл. ред. И. А. Каирова. – М. : Сов. энциклопедия, 1964-1988 гг. – т. 3 – 880 с. 228. Пєхота О. М. Особистісно-орієнтована освіта і технології [Електронний ресурс] / О. М. Пєхота. // Неперервна професійна освіта : проблеми, пошуки, перспективи. – К., 2000. – С. 274-297. – Режим доступу : http://www.ualodos.kiev.ua. 229. Пионова Р. С. Педагогика высшей школы : учебное пособие / Р. С. Пионова – Минск : Университетское, 2002. – 256 с. 230. Пирогова В. І. Від бакалаврату до магістратури – перспективи розвитку / В. І. Пирогова // Медсестринство в Україні. – 2005 – № 2. – С. 10-11. 231. План розвитку медсестринства в Україні на 1995-2004 рр., розроблений відповідно до рішення Національної конференції медсестер (Чернівці, 1995 р.). 232. Плющ В. Нарис з історії української медичної науки та освіти. / В. Плющ // Кн. 1. Від початків української державності до ХХ ст. – Мюнхен, 1970. – 164 с. 233. Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (Постанова Кабінету Міністрів України від 20 січня 1998 р. № 65. [Електронний ресурс] / Режим доступу : www.fsstvp.gov.ua/fse/contpol/uk 234. Пометун О. І. Теорія і практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн / О. І. Пометун // Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики / [під заг. ред. О. В. Овчарук]. К. : “К.І.С.”, 2004. – С. 16-25. 235. Практикум з педагогіки : навчальний посібник : / за заг. ред. О. А. Дубасенюк, А. В. Іванченка. Видання 4-те – Житомир : Житомир. держ. ун-т, 2005. – 482 с. 236. Про затвердження Міжгалузевої Комплексної програми “Здоров’я нації на 2002-2011 рр.” [Електронний ресурс] : Постанова Кабінету Міністрів України № 14 від 10. 01. 2002 р. – Режим доступу : http: // www.fsstvp.gov.ua/fse/contpol/uk/publish. 237. Про затвердження переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційними рівнями спеціаліста та магістра : Постанова Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 787. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http: // zakon.rada.gov.ua. 238. Про Концепцію організації підготовки магістрів у Україні: Наказ МОН № 99 від 10 лютого 2010 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http: // osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/6670. 239. Програма розвитку медсестринства України (2005-2010 рр.) // Головна медична сестра. – 2006. – № 1. – С. 14-25. (МОЗ України. Наказ № 585 від 08. 11. 2005 р.) [Електронний ресурс] / Режим доступу : http://www.licasoft. com.ua/index.php/component/lica/?href=0&view=text&base=1&id=268110 240. Прокопчук А. І. До питання реформування медсестринської освіти в Україні / А. І. Прокопчук // Медична освіта. – 2006. – № 3 – С. 39-41. 241. Професійна освіта : Словник : навч. пос. / уклад. С. У. Гончаренко та ін.; за ред. П. Г. Никало. – К. : Вища шк., 2000. – С. 149. 242. Психология труда и личности учителя : сборник научных трудов. / под ред. проф. А. И. Щербакова. – Ленинград, 1976. – Вып. 1. – 134 с. 243. Радзієвська І. В. Розвиток професійної компетентності медичних сестер у процесі реформування системи мед сестринської освіти / І. В. Радзієвська // Новітні технології навчання, 2008. – Вип. 52. – С. 75-81. 244. Радзієвська І. В. Формування професійної компетентності медичних сестер / І. В. Радзієвська // Нові технології навчання. – 2009. – Вип. 54. – С. 72-85. 245. Радзієвська І. В. Хід та результати експериментального дослідження ефективності методики формування професійної компетентності майбутніх медичних сестер. / І. В. Радзієвська // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2012. – Вип. 2 (8). – С. 57-63. 246. Ревчук Н. В. Система освіти медичних сестер у Сполучених штатах Америки / Н. В. Ревчук // Медична освіта. – 2006. – № 3. – С. 28-31 247. Резолюція конгресу “Розвиток медсестринської справи в Україні” // Буковинський медичний вісник – Спецвип., за ред. Т. М. Бойчука. – Чернівці : БДМУ, 2007. – С. 99-100. 248. Рептух Н. О. Науково-дослідна підготовка магістрів соціальної педагогіки: категорійно-понятійний аналіз проблеми дослідження. / Н. О. Рептух // Проблеми освіти, 2010. – Вип. 65. – С. 93-98. 249. Рибасов В. А. Первая школа по подготовке фельдшериц в Росии. / В. А. Рибасов // Фельдшер и акушерка. – 1948. – Т. ІІ. – С. 49-50. 250. Робак І. Ю. Історичні умови організації та специфіка розвитку охорони здоров’я в Харкові (ХVІІІ – поч. ХХ ст.) : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. доктора іст. наук / І. Ю. Робак. – К., 2009. – 40 с. 251. Роль сестринського (акушерського) персонала в реализации статегии достижения здоровья для всех // Материалы 36 сессии Всемирной Асамблеи здравоохранения. – 13 мая 1983 г. – 52 с. 252. Роман О. Розвиток освіти та дослідницької роботи медсестринства в Канаді / О. Роман // Підготовка медичних сестер України : матеріали конференції з міжнародною участю. – Київ – Чернівці, 1995. – С. 64-65. 253. Рубан Н. М. Розвиток земської медицини в Україні (1865-1914 рр.) : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд.. іст. наук / Н. М. Рубан. – Донецьк, 2004. – 22 с. 254. Сабадишин Р. О. Процес реформування медколеджів в інститути сестринської освіти має бути поступовим / Р. О. Сабадишин // Медичний вісник [Електронний ресурс]. – 2008. – Режим доступу : medvisnyk.org.ua/content/view/1614/33 255. Свиридюк В. З. Iнноваційні освітні технології формування комунікативної компетентності магістрів медсестринства / В. В. Свиридюк // Вісник Житомирського державного університету. – 2012. – № 65. – С. 115-122. 256. Свиридюк В. З. Житомирський інститут медсестринства – навчальний заклад нового типу з європейськими стандартами освіти / В. З. Свиридюк, В. А. Копетчук, П. В. Яворський, С. В. Гордійчук та ін. // Медична освіта. – 2010. – № 4. – С. 112-116. 257. Семеног О. Навчальна та наукова складові магістерської підготовки (на прикладі факультету української філології). / Олена Семеног. – Педагогіка. 2009. – № 2. С. 24-32. 258. Сердюк А. М. Стан медичної допомоги на Україні до Великої Жовтненвої соціалістичної революції / А. М. Сердюк // Київ : Думка, 1984. – Т. 11 – Кн. 2 С. 316-318. 259. Скок Г. Г. К проблеме качества образования / Г. Г. Скок // Качество образования концепции, проблемы оценки, управление : тезисы Всеросс. научн.-метод. конф. – Новосибирск, 1998. – С. 8-14. 260. Сластенин В. А. Формирование личности учителя советской школы в процессе профессиональной подготовки / В. А. Сластенин – М. : Просвещение, 1976. – 160 с. 261. Служба тематичних словників glossary.ru. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.glossary.ru. 262. Смирнов С. Д. Педагогика и психология высшего образования : от деятельности к личности : учеб. пособ. / С. Д. Смирнов – М. : Издательский центр «Академия», 2001. – 304 с. 263. Советский энциклопедический словарь / гл. ред. А. М. Прохоров // А. М. Прохоров. – М. : Сов. энциклопедия, 1986. – 1600 с. 264. Сорокина Т. С. История медицины / Т. С. Сорокина // 2-е изд., перераб. и доп. – М : ПАИМС, 1994. – 246 с. 265. Спирин Л. Ф. Профессиограма как модель личности будущего педагога / Л. Ф. Спирин // Пути совершенствования системы профессионально-педагогической направленности студентов. – Саратов : Восход, 1977. – С. 54-60. 266. Супрун Л. Н. Психологический анализ готовности будущих медсестёр к профессиональной деятельности : дисс. … канд. псих. наук 19.00.01 / Супрун Лариса Николаевна. – К., 1994. – 138 с. 267. Сухомлинський В. О. Вибрані твори в 5-ти томах / В. О. Сухомлинський // К. : Рад. школа, 1977. – Т 4. – 638 с. 268. Танська В. В. Підготовка майбутнього вчителя біології до екологічної освіти старшокласників : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Танська Валентина Володимирівна. – Житомир, 2006. – 278 с. 269. Татур Ю. Г. Компетентность в структуре модели качественной подготовки специалиста / Ю. Г. Татур // Высшее образование сегодня. 2004. – № 1. – С. 20-26 270. Удалов Г. Г. Особливості професійної підготовки студентської молоді у сучасних професійно-технічних навчальних закладах. / Г. Г. Удалов. // Новітні технології навчання. – 2008. – Вип. 52. – С. 47-53. 271. Усата О. Ю. Підготовка майбутніх учителів інформатики до впровадження особистісно-орієнтованих технологій навчання : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.04 / Усата Олена Юріївна. – Житомир., 2009. – 247 с. 272. Фелистович Н. Б. Первые медицинские сестры на Волыни (Из истории первых организаций медицинских сестер на территории Западной Украины) / Н. Б. Фелистович // Медицинская сестра. – 1958. – С. 43-44. 273. Философский энциклопедический словарь / [гл. редакция: Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалев, В. Г. Панов]. – М. : Сов. Энциклопедия, 1983. – 840 с. 274. Фролов В. Д. Професійно прикладна підготовка фахівця іноземної мови / В. Д. Фролов // Вісник Черкаського університету. – Частина 3. – С. 132-134. 275. Хабарова Н. А. Сучасні погляди на медсестринську освіту / Н. А. Хабарова, С. М. Андрейчин, Н. А. Бількевич // Медична освіта. – 2006. – № 3. – С. 20-22.. 276. Халимон І. Й. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя з другої спеціальності “Іноземна мова” : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.04 / Ірина Йосипівна Халимон. – Ніжин, 2008. – 279 с. 277. Ханик Я. М. Зміст ступеневої освіти при підготовці спеціалістів і магістрів-екологів хімічного спрямування // Я. М. Ханик. – Науковий вісник Українського державного лісотехнічного університету. – 2004. – Вип. 14. – С. 276-281. 278. Хуторской А. В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты [Електронний ресурс] / А. В. Хуторской // Интернет-журнал “Эйдос”. – Режим доступу до журн. : http://www.eidos.ru/journal/2002/0423.htm. 279. Ціборовський О. М. На варті здоров’я : Історія становлення соціальної медицини охорони громадського здоров’я в Україні. / О. М. Ціборовський // – К. : Факт, 2010. –430. с. 280. Чернишенко Т. І. Застосування інноваційних методик в медсестринській освіті. / Т. І. Чернишенко, Н. Б. Галіяш, Н. В. Ревчук // Медсестринство. – 2008. –№ 2 – С. 55 -58. 281. Чернишенко Т. І. Перспективи міжнародної співпраці в медсестринській освіті України / Т. І. Чернишенко, Н. О. Ліщенко // Медсестринство. – 2006. – № 1. – С. 10-12. 282. Чистовська І. П. Формування педагогічної компетентності майбутніх магістрів військового управління. : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. наук “Теорія та методика професійної освіти” : спец. 13.00.04 // І. П. Чистовська, Київ. – 2010. – 20 с. 283. Шапиро И. Я. Из истории медицинского образования в западных областях Украины и Буковине / И. Я. Шапиро // Львов : Наука, 1957. – 62 с. 284. Шаповал Ю. Д. Педагогічні умови формування готовності майбутнього вчителя початкових класів до особистісно орієнтованого навчання молодших школярів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук “Теорія і методика професійної освіти” спец. : 13.00.04 / Ю. Д. Шаповал. – Харків, 2007. – 20 с. 285. Шарапов О. Д. Системний аналіз : навчально – методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни / О. Д. Шарапов, В. Д. Дербенцев, Д. Є. Семьонов – ККНЕУ, 2003 – 154 с. 286. Шатило В. Й. Від школи фельдшерів до Інституту медсестринства. / В. Й. Шатило, О. К. Толстанов, М. В. Хададова. – Житомир : Полісся, 2010. – 231 с. 287. Шатило В. Й. Європейські стандарти освіти в медсестринстві / В. Й. Шатило, В. А. Копетчук, В. З. Свиридюк та ін. // Менеджмент у медсестринства : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., приуроченої до 135-річниці заснування Житомирського інституту медсестринства (Житомир, 22 жовтня 2010 р.) / [за ред. В. Й. Шатила]. – Житомир : Полісся, 2010. – С. 3-10. 288. Шатило В. Й. Медсестринство як наукова спеціальність / В. Й. Шатило, В. З. Свиридюк, П. В. Яворський та ін. // Менеджмент у медсестринстві : матеріали Всеукр. наук. – практ. конф., приуроченої до 135 – річниці заснування Житомирського інституту медсестринства (Житомир, 22 жовтня 2010 р. ) / [за ред. В. Й. Шатила]. – Житомир : Полісся, 2010. – С. 10-20. 289. Шатило В. Й. Наукові дослідження в медсестринстві. Реформування медсестринської освіти в Україні / В. Й. Шатило // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2008. – Вип. 1. – С. 22-23. 290. Шатило В. Й. Проблеми підготовки кадрів для медсестринства. / В. Й.Шатило, Н. П. Леонченко // Медсестринство. – 2008. – № 2 – С. 29-31. 291. Шатило В. Й. Реформування медсестринської освіти в Україні. / В. Й. Шатило // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2008. – Вип. 1. – С. 21-27. 292. Шатило В. Й. Роль і місце медичної сестри з вищою освітою в удосконаленні системи підготовки кадрів і покращенні якості медичної допомоги. / В. Й. Шатило // Вища освіта в медсестринства : проблеми і перспективи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., приуроченої до 135-річниці заснування Житомирського інституту медсестринства (Житомир, 28-29 квітня 2010 р.) / [за ред. В. Й. Шатила]. – Житомир : Полісся, 2010. – С. 14-16. 293. Шатило В. Й. Теоретико-методологічні підходи до професійної підготовки магістрів сестринської справи / В. Й. Шатило, І. Р. Махновська // Науково-практичний журнал “Східноєвропейський журнал громадського здоров’я” Спец. вип.– Київ : ТОВ “Книга – плюс”, 2012. – С. 126-127. 294. Шегедин М. Б. Історія медицини та медсестринства. / М. Б. Шегедин, Н. О. Мудрик – Тернопіль : Укрмедкнига, 2003. – 323 с. 295. Шегедин М. Б. Майбутнє медсестринства як наукової дисципліни. / М. Т. Шегедин // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства. – Житомир : Полісся. – 2008. – Вип. 1. – С. 32-33. 296. Шегедин М. Б. Медико-соціальні основи реформування медсестринських кадрових ресурсів системи охорони здоров’я : дис. доктора мед. наук : 14.02.03 / М. Б. Шегедин. – К., 2001. – 332 с. 297. Шегедин М. Б. Медсестринство в Україні : навчальний посібник. / М. Б. Шегедин – Тернопіль : Укрмедкнига, 2003. – 280 с. 298. Шегедин М. Б. Медсестринство як наукова дисципліна / М. Б. Шегедин // Медична освіта. – 2006. – № 3 – С. 86-88. 299. Шегедин М. Б. Нова вітчизняна модель медсестринського процесу. / М. Б. Шегедин // Медична освіта. – 2006. – № 3 – С. 16-19. 300. Шегедин М. В. Основні напрями реформування медсестринської освіти в Україні. / М. В. Шегедин // Медична освіта. – 1999. – № 1. – С. – 35-44. 301. Шибков А. А. Женщины в Росии в медицинской школе и на войне (до ХХ века): дис. канд. мед. наук. / А. А. Шибков – Ленинград, 1958. – с. 179. 302. Шигонська Н. В. Моделювання комунікативних ситуацій – інноваційний метод при підготовці медичних сестер-магістрів до професійної взаємодії. / Н. В. Шигонська // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2008. – Вип. 1. – С. 64-67. 303. Штофф В. А. Моделирование и философия / В. А. Штофф. – М. – Л. : Наука, 1966. – 301 с. 304. Щерба Н. С. Підготовка майбутнього вчителя до формування в учнів іншомовної стратегічної компетенції : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Наталя Сергіївна Щерба. – Житомир., 2009. – 343 с. 305. Энциклопедия профессионального образования : в 3 т. / [под ред. С. Я. Батышева]. – М. : АПО, 1999. – Т. 2. – 440 с. 306. Яворський П. В. Впровадження безперервної освіти медсестер, проблеми і перспективи. / П. В. Яворський // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства.– Житомир : Полісся. – 2012. Вип. 2 (8). –С. 110-116. 307. Якимович Б. До проблеми підготовки магістрів медсестринства. / Б. Якимович // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства. – Житомир : Полісся. – 2010. – Вип. 1-2 (4). –С. 17-21. 308. Ярошенко О. Г. Проблеми групової навчальної діяльності школярів : дидактико-методологічний аспект / О. Г. Ярошенко. – К. : Станіца, 1999. – 245 с. 309. Ястремська С. О. Досвід впровадження дистанційної форми освіти у Навчально-науковому інституті медсестринства Тернопільського державного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського. / С. О. Ястремська, О. С. Усинська, І. Я. Господарський, Н. І. Рега // Український науково-практичний журнал. // Магістр медсестринства. – Житомир : Полісся. – 2011. – Вип. 2 (6). – С. 17-19. 310. Яценко С. Л. Педагогічні умови реалізації особистісно орієнтованого навчання : метод. рекомендації. / С. Л. Яценко // – Житомир : ЖДУ, 2005. – 48 с. 311. Adams F. The genuine works of Hippocrates / Adams F. // Baltimore, M D: Williams and Wilkens, 1939. – P. 48. 312. Barieti M. Historie de la medicine. / Barieti M.,Coury Ch. // – Fayard, 1963. – 1217 p. 313. Bouissou R. Historie de la medicine. / Bouissou R. // – P., 1967. – 383 p. 314. Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations (DESECO). Strategy Paper on Key Competencies. An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program – OECD (Draft). Oktober 2001. – 280 р. 315. Eleanor J. Effective Management in Nursing. / Eleanor J. Sulivan, Phillip J. Decker. // California. The Benjamin Cummings Company, 1992.– P. 148-164. 316. Jason R. Frank. Competency-Based Medikal Education Theory of Practice. / Jason R. Frank, Linda Shell. // Medikal Teahter. – 2010. – V. – 32. – № 8. – P. 638-646. 317. Makhnovska I. Explanation of content of master Graguates trainings for nursing in Ukraine / Irina Makhnovska // Jihlavske zdravotnicke dny 2012, Jihlava 19.04.2012 Sboznik z mezinarodni Konference, C. 581-587. 318. Nutting A. A history of nursing / A. Nutting, L. Dock // New York : G. P. Putname’s Jons, 1912 – P. 34-35. 319. Pavey A. Story of the growth of nursing as an art a vocation, and profession/ A. Pavey // Philadelphia, PA: Lippincott, 1953, – P. 116-117. 320. Potter P. A. Fundaments of Nursing. / Potter P. A., Perry A. G. // Mosby. – 6th ed., 2005. – 1727 р. 321. Sadker M. P. Teachers, School and society / M. P. Sadker, D. M. Sadker. – New-York : McGrow – Hill Ink., 1997. – 633 p. 322. Sigerist H. A history of Medicine. / Sigerist H. – N.Y, 1951. – 600 p. 323. Spector G. Michael-de la Teja, Ileana. ERIC Clearinghouse on Information and Technology Syracuse NY. Competencies for Online Teaching. ERIC Digest. Competence, Competencies and Certification / Spector G. Michael-de la Teja, Ileana [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ericdigests.org /2002-2/teaching.htm 324. Szumowski W. Historia medycyny. / Szumowski W. // Krakyw, 1935. – 652 str. citation: Махновська, І. Р. (2015) Професійна підготовка магістрів сестринської справи в умовах ступеневої освіти. PhD thesis, Житомирський державний університет імені Івана Франка. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/16825/1/Disertatsiya_Makhnovska_Irina.pdf