eprintid: 16946 rev_number: 28 eprint_status: archive userid: 69 dir: disk0/00/01/69/46 datestamp: 2015-04-14 11:45:09 lastmod: 2015-04-14 11:45:09 status_changed: 2015-04-14 11:45:09 type: book metadata_visibility: show title: Методична система базової підготовки вчителя інформатики за кредитно-модульною технологією language: ukraine abstract: Монографія присвячена розробленню основних компонентів методичної системи професійної підготовки учителів інформатики за кредитно-модульною технологією на освітньо-кваліфікаційному рівні"бакалавр". Визначено мету, завдання та зміст такої підготовки, методичні особливості інтеграції кредитно-модульної технології в навчальний процес, засоби побудови і реалізації індивідуальних траєкторій підготовки майбутніх фахівців. Наведено основні результати проведеного педагогічного експерименту. Монографія адресована науковцям і викладачам ВНЗ. keywords: учитель інформатики, інформаційно-комунікаційні технології, інформаційно- комунікаційна компетентність, інформатична компетентність, професійно-спеціалізовані компетентності creators_name: Спірін, О. М. creators_id: Oleg.Spirin@gmail.com ispublished: pub subjects: LB2300 subjects: QA75 divisions: sch_ami full_text_status: public date: 2013-03-04 date_type: published publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pages: 182 refereed: TRUE isbn: 978-966-485-139-5 referencetext: 217. Спірін О. М. Аналіз стану підготовки вчителя інформатики в умовах упровадження кредитно-модульної системи навчання [Елект- ронний ресурс] / О. М. Спірін // Інформаційні технології і засоби на- вчання. – 2008. – № 2 (6). – Режим доступу до журн. : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/125/111. 218. Спірін О. М. Впровадження модульно-рейтингової системи під час диференційованого навчання основ інформатики / О. М. Спірін // Вісник Житомирського педагогічного університету. – 2003. – № 12. – С. 133–136. 219. Спірін О. М. Диференційований підхід у вивченні основ шту- чного інтелекту в курсі інформатики фізико-математичного факульте- ту вищого педагогічного закладу : автореф. дис. на здобуття наук. сту- пеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 "Теорія і методика навчання інфо- рматики"/ О. М. Спірін ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2002. — 20 с. – Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/530. 220. Спірін О. М. Диференційований підхід у вивченні основ шту- чного інтелекту в курсі інформатики фізико-математичного факульте- ту вищого педагогічного закладу : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.02 / Спірін Олег Михайлович ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2001. — 223 арк. – Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/531. 221. Спірін О. М. Зміст навчального матеріалу з основ штучного ін- телекту в курсі інформатики / О. М. Спірін // Вісник Житомирського педагогічного університету. – 2004. – № 14. – С. 121–124. 222. Спірін О. М. Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності як компоненти системи професійно-спеціалізованих 175 компетентностей вчителя інформатики [Електронний ресурс] / О. М. Спірін // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – № 5 (13). – Режим доступу до журн. : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/183/169. 223. Спірін О. М. Інформаційно-комунікаційні технології навчан- ня: критерії внутрішнього оцінювання якості [Електронний ресурс] / О. М. Спірін // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2010. – № 5(19). – Режим доступу до журн. : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/358/315. 224. Спірін О. М. Компетентнісний підхід у проектуванні профе- сійної підготовки вчителя інформатики // Науковий часопис. Серія 5. Педагогічні науки: реалії і перспективи: Збірник НПУ імені М.П.Драгоманова. – 2007. – Вип. 7. – С. 150-156. 225. Спірін О. М. Координація навчальної діяльності студентів в умовах кредитно-модульної системи організації навчального процесу / О. М. Спірін, О. М. Шимон // Вісник Житомирського державного уні- верситету імені Івана Франка. – 2007. – № 32. – С. 47–52. 226. Спірін О. М. Короткий курс інформатики (інформаційно- комп’ютерні технології) : метод. посіб. для студ. пед. спец-тей / Спі- рін О. М. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2006. – 198 с. 227. Спірін О. М. Короткий курс інформатики : метод. посіб. для студ. вищ. пед. навч. закл. / Спірін О. М. – Житомир : ЖДПУ, 2002. – 110 с. 228. Спірін О. М. Короткий курс інформатики : навч. посіб. для студ. вищ. пед. навч. закл. / Спірін О. М. – Житомир : Вид-во ЖДУ, 2004. – 112 с. 229. Спірін О.М. Критерії та показники якості інформаційно- комунікаційних технологій навчання [Електронний ресурс] / О. М. Спірін // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2013. – № 1(33). – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua. 230. Спірін О. М. Мета та завдання фахової підготовки вчителя ін- форматики за кредитно-модульною системою [Електронний ресурс] / О. М. Спірін // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2007. – № 3. – Режим доступу до журн. : http://www.nbuv.gov.ua/ejournals/ ITZN/em3/emg.html. 231. Спірін О. М. Методика реалізації диференційованого підходу у вивченні основ штучного інтелекту / О. М. Спірін // Вісник Жито- мирського педагогічного університету. – 2003. – № 13. – С. 222–226. 232. Спірін О. М. Методологічні аспекти різнорівневого формуван- ня знань і вмінь студентів / О. М. Спірін // Вісник Житомирського пе- дагогічного університету. – 2003. – № 11. – С. 126–129. 233. Спірін О. М. Модульна система та рейтинговий контроль знань під час вивчення основ штучного інтелекту / О. М. Спірін // Но- 176 ві технології навчання. – К. : НМЦВО, 2000. – Вип. 28. – С. 43–56. 234. Спірін О. М. Основи диференційованого підходу при вивченні інформатики / О. М. Спірін // Вісник Житомирського педагогічного ун-ту. – 2000. – № 6. – С. 146–151. 235. Спірін О. М. Особливості розподілу навчальних дисциплін на фізико-математичних спеціальностях / О. М. Спірін // Вісник Жито- мирського педагогічного університету. – 2004. – № 16. – С. 222–225. 236. Спірін О. М. Підходи до створення електронних бібліотек з врахуванням особливостей навчального процесу та структури ВНЗ / Спірін О. М., Новицький О. В., Шимон О. М. // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – 2008. – Вип. 77. – Ч. І. – С. 124–129. 237. Спірін О. М. Понятійний апарат кредитно-модульної системи навчання / О. М. Спірін // Вісник Житомирського педагогічного уні- верситету. – 2004. – № 15. – С. 83–86. 238. Спірін О. М. Початки алгоритмізації та процедурного програ- мування : метод. посіб. для студ. вищ. пед. навч. закл. фіз.-мат. спец-тей / О. М. Спірін, О. М. Кривонос. – Житомир : ЖДПУ, 2002. – 93 с 239. Спірін О. М. Початки штучного інтелекту : навч. посіб. для студ. фіз.-мат. спец. вищ. пед. навч. закл. / Спірін О. М. – Житомир : Вид-во ЖДУ, 2004. – 172 с. 240. Спірін О.М. Проект концепції електронної бібліотеки націона- льної академії педагогічних наук України [Електронний ресурс] / О. М. Спірін, О.В. Новицький, С.М. Іванова, М.А.Шиненко // Інформа- ційні технології і засоби навчання. – 2010. – № 6(20). – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em20/content/10somuos.htm. 241. Спірін О. М. Проектування ідентифікаторів накопичення кре- дитів у професійній підготовці фахівців за кредитно-модульною систе- мою / О. М. Спірін // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2007. – № 3. – С. 44–53. 242. Спірін О. М. Проектування механізмів вимірювання навчаль- ного навантаження студентів під час розробки кредитно-модульної си- стеми / О. М. Спірін // Нові технології навчання : наук.-метод. зб. / [Кол. авт.]. – К. : Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, 2007. – Вип. 47. – С. 3–8. 243. Спірін О. М. Рейтингове оцінювання навчальної діяльності майбутніх учителів інформатики в умовах кредитно-модульної систе- ми навчання / О. М. Спірін // Вісник ТІМО (тестування і моніторинг в освіті). – 2008. – № 1. – С. 26–28. 244. Спірін О. М. Система інформаційно-технологічних компетен- тностей учителя інформатики / О. М. Спірін // Інформаційно- комунікаційні технології навчання: міжнар. наук.-практ. конф., 3–5 черв. 2008 р. : тези доповід. – Умань, 2008. – С. 160–162. 177 245. Спірін О. М. Теоретичні та методичні засади професійної під- готовки майбутніх учителів інформатики за кредитно-модульною сис- темою : монографія [Електронний ресурс] / Спірін О.М. ; за наук. ред. акад. М. І. Жалдака. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – 300 с. – Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/459. 246. Спірін О. М. Теоретичні та методичні основи кредитно- модульної системи навчання майбутніх учителів інформатики : авто- реф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 "Тео- рія і методика професійної освіти"/ О. М. Спірін; АПН України; Інсти- тут педагогічної освіти і освіти дорослих. — К., 2009. — 40 с. – Режим доступу : http://eprints.zu.edu.ua/2867. 247. Спірін О. М. Теоретичні та методичні основи кредитно- модульної системи навчання майбутніх учителів інформатики : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.04 / Спірін Олег Михайлович; Житомирський держ. пед. ун-т ім. Івана Франка. – Житомир, 2008. – 495 арк. 248. Спірін О. М. Упровадження автоматизованої системи "Навча- льні плани", побудованої на основі Web та Intranet орієнтованого під- ходів / О. М. Спірін // Управління розвитком : зб. наук. статей за ма- теріалами міжнар. наук.-практ. конф. ["Стратегії ІТ-технологій в освіті, економіці та екології"], (Харків, 15–16 лист. 2007 р.). – Х. : Вид. ХНЕУ, 2007. – № 7. – С. 122. 249. Спірін О. М. Характерні вимоги до цілей та змісту кредитної освітньої технології / О. М. Спірін // Вісник Житомирського держав- ного університету імені Івана Франка. – 2005. – № 24. – С. 125–129. 250. Спірін О. М. Характерні дидактичні вимоги до форм навчання за кредитними технологіями / О. М. Спірін // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2005. – № 25. – С. 53–58. 251. Спирин Л. Ф. Теория и технология решения педагогических задач / Спирин Л. Ф. – М. : Российское педагогическое агентство, 1997. – 174 с. 252. Степанов А. Г. Объектно-ориентированный подход к отбору содержания обучения информатике / Степанов А. Г. – СПб. : Политех- ника, 2005. – 229 с. 253. Стратегия для России: образование : (материал для обсужде- ния) [Электронный ресурс] // Веб-сайт Новгородского гос. ун-та им. Ярослава Мудрого. – 2004. – Режим доступа : http://www.admin.novsu.ac.ru/uniuni.nsf/all/doci. 254. Страчар Е. Система і методи керівництва навчальним процесом / Е. Страчар ; пер. зі словацької. – К. : Рад. школа, 1982. – 295 с. 255. Структура ИКТ-компетентности учителей. Рекомендации ЮНЕСКО [Електронний ресурс] // Офіційний Веб-сайт Інституту ЮНЕСКО з інформаційних технологій в освіті. – Режим доступу: http://iite.unesco.org/pics/publications/ru/files/3214694.pdf. 178 256. Структура ІКТ-компетентності вчителів. Рекомендації ЮНЕСКО. - UNESCO та Майкрософт, 2011. – 100 с. 257. Сухомлин В. А. Разработка системы компетенций для образо- вательного стандарта нового поколения по направлению "Информа- ционные технологии" (доклад на Международной конференции "Сов- ременные проблемы преподавания математики и информатики") [Электронный ресурс] / В. А. Сухомлин // Веб-сайт Сухомлина Вла- димира Александровича. – 2005. – Режим доступа : http://www.sukhomlin.ru/results/doklad_Volgograd.doc. 258. Таблиця відповідності спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста відповідно до Переліку-1997 напрямам підготовки фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра Переліку-2006 / [затвер- дж. наказом М-ва освіти і науки України від 27 січ. 2007 р. № 58 "Про порядок введення в дію переліку напрямів, за якими здійснюється під- готовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо- кваліфікаційним рівнем бакалавра"] // Веб-сайт М-ва освіти і науки України. – 2007. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/ laws/MON_58_07.doc. 259. Таблиця зіставлення напрямів підготовки фахівців за освітньо- кваліфікаційним рівнем бакалавра Переліку-2006 з напрямами підго- товки фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра переліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.1997 р. №507 (Перелік-1997) / [затвердж. наказом М-ва освіти і науки України від 27 січ. 2007 р. № 58 "Про порядок введення в дію переліку напрямів, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закла- дах за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра"] // Веб-сайт М-ва освіти і науки України. – 2007. – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua/ laws/MON_58_07.doc. 260. Технології професійно-педагогічної підготовки майбутніх учи- телів: навч. посіб. : у 2 ч. / [за заг. ред. д-ра пед. наук О. А. Дубасенюк]. – Житомир : ЖДПУ, 2001. – Ч. 1 : Технології загально-педагогічної під- готовки майбутніх учителів. – 267 с. 261. Тимчасове положення про організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців / [додаток до наказу М-ва освіти і науки України від 23 січ. 2004 р. № 48 "Про проведення педагогічного експерименту з кредитно-модульної системи організації навчального процесу"]. citation: Спірін, О. М. (2013) Методична система базової підготовки вчителя інформатики за кредитно-модульною технологією. Вид-во ЖДУ ім. І.Франка. ISBN 978-966-485-139-5 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/16946/1/Spirin_mon_2013.pdf document_url: http://eprints.zu.edu.ua/16946/2/maket-1.jpg