eprintid: 17233 rev_number: 21 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/72/33 datestamp: 2015-05-12 07:11:31 lastmod: 2016-03-07 01:03:12 status_changed: 2015-05-12 07:11:31 type: thesis metadata_visibility: show item_issues_id: duplicate_title_17232 item_issues_type: duplicate_title item_issues_description: Duplicate title to Гарбуза, Т. В. (2015) Професійна підготовка майбутніх учителів іноземної мови в системі дистанційного навчання університетів Великої Британії. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. item_issues_timestamp: 2015-08-21 14:27:47 item_issues_status: discovered item_issues_count: 1 title: Професійна підготовка майбутніх учителів іноземної мови в системі дистанційного навчання університетів Великої Британії language: ukraine abstract: Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Житомирський державний університет імені Івана Франка, Житомир, 2015. Дисертація присвячується проблемі професійної підготовки вчителів іноземної мови в системі дистанційного навчання у Великій Британії. Проаналізовано наукові здобутки британських учених щодо професійної підготовки майбутніх учителів іноземної мови в системі дистанційного навчання та уточнено зміст основних понять дослідження. Визначено та охарактеризовано соціально-педагогічні умови організації системи дистанційної освіти у Великій Британії, які впливають на функціонування цієї системи. У роботі розглянуто зміст і структуру процесу дистанційної підготовки вчителів іноземної мови, розроблено та охарактеризовано відповідну модель. Обґрунтовано можливі шляхи впровадження моделі дистанційного навчання майбутніх учителів іноземної мови Великої Британії в систему вищої освіти України та окреслено низку напрямів подальшої роботи keywords: система дистанційного навчання, професійна підготовка, вчитель іноземної мови, зміст навчання, тьютор, Велика Британія creators_name: Гарбуза, Т. В. ispublished: unpub subjects: LB full_text_status: public date: 2015 date_type: published pages: 236 institution: Житомирський державний університет імені Івана Франка thesis_type: phd referencetext: человека [Электронный ресурс] : рус.-англ.-рус. энциклопедия / Е. В. Трифонов. – 15-е изд. – Электрон. дан. – СПб., 2012. – Режим доступа: http://www.tryphonov.ru/tryphonov6/terms6/profact.htm#0. – Заглавие с экрана. 3. Суходольский Г. В. Основы психологической теории деятельности / Г. В. Суходольский ; Ленингр. гос. ун-т им. А. А. Жданова. – Л.: Изд-во ЛГУ, 1988. – 166 с. 4. Гончаренко С. У. Український педагогічний енциклопедичний словник / Семен Гончаренко. – Вид. 2-ге, допов. і випр. – Рівне: Волин. обереги, 2011. – 519 с. 5. Richards J. C. Professional Development for Language Teachers / J. C. Richards, Farrell T. S. C. – Cambridge: Cambridge University Press, 2005. – 197 р. 6. Raymond D. Teacher training: orientations, professional competencies / Marielle Anne Martinet, Danielle Raymond, Clermont Gauthier. – Gouvernement du Quebec Ministere de l’Education, 2001. – 209 р. 7. Педагогічна майстерність : підручник / І. А. Зязюн, Л. В.Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін. ; за ред. І. А. Зязюна. – 2-ге вид., допов. і переробл. – К.: Вища шк., 2004. – С. 16. 8. Професійно-методична підготовка вчителя іноземних мов у педагогічному університеті : навч. посіб. / [Л. В. Калініна та ін.]. – К.: Пед. думка, 2000. – С. 4. 9. Сластенин В. А. Педагогика : учеб. пособие / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов. – 6-е изд. – М., 2007. – 576 с. 212 10. Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори в 5 т. – К.: Рад. шк., 1976. – Т. 2. – С. 419–654. 11. Федорчук В. В. Основи педагогічної майстерності : навч.-метод. посіб. / В. В. Федорчук. – [Кам'янець-Подільський]: Зволейко Д., 2008. – 140 с. 12. Баркасі В. В. Формування професійної компетентності в майбутніх вчителів іноземних мов : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Баркасі Вікторія Володимирівна ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2004. – 21 с. 13. Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. – М.: Междунар. гуманит. фонд «Знание», 1996. – 312 с. 14. Коджаспирова Г. М. Педагогический словарь : для студ. высш. и сред. пед. учеб. завед. / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. – М.: Издат. центр «Академия», 2001. – 672 с. 15. Beaty L. Action Learning [Electronic resource] / L. Beaty, I. McGill. – 3rd ed. – Electronic text data. – London: Kogan page Limited, 2001. – 28 р. – Mode of access: http://www.heacademy.ac.uk/assets/documents/resources/database/id291_a ction_learning.pdf. – Title from the screen. 16. Johns A. M. Genre in the Classroom: Multiple Perspectives / A. M. Johns. – Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates, 2002. – 350 р. 17. Програма з англійської мови для університетів/інститутів (п’ятирічний курс навчання) : проект / [С. Ю. Ніколаєва, М. І. Соловей, Ю. В. Головач та ін.]. – К.: Держ. лінгв. ун-т, Британ. Рада, М-во освіти і науки України, 2001. – 245 с. 18. Редько В. Г. Підготовка вчителя іноземної мови до професійної діяльності / В. Г. Редько // Лінгводидактичні засади навчання 213 іноземної мови учнів початкової школи. – К.: Генеза, 2007. – С. 99– 104. 19. Carr D. Is Understanding the Professional Knowledge of Teachers a Theory-Practice Problem? / David Carr // Journal of Philosophy of Education. – 2006. – Vol. 29, № 3. – P. 311–331. 20. Acker S. The Realities of Teachers’ Work: Never a Dull Moment / S. Acker. – London: Cassell, 1999. – 256 р. 21. Hymes D. On communicative competence / Dell Hymes // Sociolinguistics. – Baltimore, USA: Penguin Education, Penguin Books Ltd., 1972. – P. 269–93. 22. Canale M. A theoretical framework for communicative competence / M. Canale, M. Swain // The construct validation of test of communicative competence. – 1981. – P. 31–36. 23. Borg S. The distinctive characteristics of foreign language teachers / S. Borg // Language Teaching Research. – 2006. – Vol. 10, № 1. – P. 3– 31. 24. Махмурян К. С. Структура, содержание и уровни профессиональной компетентности учителя иностранного языка / К. С. Махмурян // Сборник статей МГПУ, МИОО. – М., 2006. 25. Бим И. Л. Интеграция и дифференциация в школьном обучении иностранным языкам и подготовка учителя иностранного языка / И. Л. Бим // Интеграционные процессы в образовании и роль иностранного языка в подготовке учителя. – М., 2001. – С. 3–10. 26. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах : підручник / кол. авт. під кер. С. Ю. Ніколаєвої. – Вид. 2-ге, випр. і перероб. – К.: Ленвіт, 2002. – 328 с. 27. Лінгводидактичні засади навчання іноземної мови учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів : навч.-метод. посіб. / В. Г. Редько, Т. К. Полонська, Н. Ф. Басай [та ін.] ; за наук. ред. В. Г. Редька. – К.: Пед. думка, 2013. – 360 с. 214 28. Бим И. Л. Цели обучения иностранному языку в рамках базового курса / И. Л. Бим // Иностр. языки в шк. – 1996. – № 1. – С. 48–52. 29. Бим И. Л. Педагогический вуз: состояние и проблемы / И. Л. Бим, Н. Д. Гальскова, Т. Е. Сахарова // Иностр. языки в шк. – 1996. – № 6. – С. 2–6. 30. Гріднєва Л. М. Формування іншомовної комунікативної компетенції майбутніх працівників правоохоронних органів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Гріднєва Любов Миколаївна ; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – Луганськ, 2010. – 20 с. 31. Ізмайлова О. А. Формування іншомовної комунікативної компетенції як структурного компонента комунікативної культури студентів мовних ВНЗ / Ізмайлова О. А. // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки : зб. наук. пр. / Харків. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. – Х., 2010. – Вип. 17. – С. 66–77. 32. Ніколаєва С. Ю. Методика формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетенції : курс лекцій (схеми і таблиці) : [навч.- метод. посіб. для студ. мовних спец. освіт.-кваліф. рівня «магістр»] / [Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін.] ; за ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2011. – 338 с. 33. Петровская Л. А. Компетентность в общении. Социально- психологический тренинг / Л. Петровская // Общение – компетентность – тренинг : избр. тр. – М.: Смысл, 2007. – С. 375–594. 34. Редько В. Засоби формування комунікативної компетентності у зміст шкільних підручників з іноземних мов. Теорія і практика : монографія / Валерій Редько. – К.: Генеза, 2012. – 224 с. 35. Салащенко Г. М. Навчальний діалог як засіб вдосконалення іншомовної комунікативної компетенції учнів старших класів / Г. М. Салащенко // Педагогіка вищ. та серед. школи : зб. наук. пр. 215 / Криворіз. держ. пед. ун-т. – Кривий Ріг, 2010. – Вип. 27. – С. 311– 316. 36. Тинкалюк О. Сутність і структура іншомовної комунікативної компетенції студентів немовних спеціальностей вищих навчальних закладів / О. Тинкалюк // Вісн. Львів. ун-ту. Серія педагогічна. – Л.: ЛНУ ім. І. Франка, 2008. – Вип. 24. – С. 53–63. – Бібліогр.: 14 назв. 37. Хамитова Г. Р. Формирование иноязычной компетенции научных работников на факультете повышения квалификации : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Хамитова Гульнара Рашидовна ; Башкир. гос. пед. ун-т. – Уфа, 2002. – 169 л. 38. Волкова Н. П. Педагогіка : навч. посіб. / Н. П. Волкова. – 2-ге вид., допов. – К.: Вид-во «Академвидав», 2007. – 615 с. 39. Базуріна В. М. Професійна підготовка майбутніх учителів іноземних мов у Великій Британії : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Базуріна Валентина Михайлівна ; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. – Житомир, 2006. – 235 арк. 40. Авшенюк Н. М. Стандартизація професійної підготовки вчителів у Англії й Уельсі (кінець XX – початок XXI ст.) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Авшенюк Наталія Миколаївна ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. – К., 2005. – 195 арк. 41. Поліщук Л. П. Особливості професійної підготовки майбутніх фахівців у педагогічних закладах України / Л. Поліщук // Вісн. Житомир. держ. ун-ту. – 2009. – № 48. – С. 112–115. 42. Moore М. Distance education: a system view / Michael Moore, Greg Kearsley. – Lawrence Erlbaum Associates, Inc., USA, 2007. – 368 р. 43. Shale D. G. Toward a reconceptualization of distance education / D. G. Shale // The American Journal of Distance Education. – 1988. – Vol. 2, № 3. – P. 25–35. 44. Simpson О. Student retention in online, open and distance learning / Ormond Simpson. – Kogan page Limtied, London, 2003. – 168 р. 216 45. Verduin J. R. Distance education: The foundations of effective practice / J. R. Verduin, Т. А. Clark. – San Francisco: Jossey-Bass, 1991. – 279 р. 46. Shale D. G. Innovation in Higher Education The Case of Distance Education / D. G. Shale. – Washington: ERIC Clearinghouse, 1985. – 17 p. 47. Daniel J. S. Distance learning in the era of networks / J. S. Daniel // The ACU Bulletin of Current Documentation. – 1999. – № 138. – Р. 7–9. 48. Kirkwood A. Payment of Undergraduate Fees by Direct Debit – A Student Survey, 1987 / A. Kirkwood // Institute of Educational Technology SRC Report 19. – Open University, Milton Keynes, 1987. – P. 1–6. 49. Peters O. Learning and teaching in distance education: analysis and interpretations from an international perspective / Otto Peters. – London: Kogan page Limited, 2001. – 279 р. 50. Salmon G. E-moderating: the key to teaching and learning online / Gilly Salmon. – London: Taylor and Francis Book Ltd., 2003. – 242 p. 51. Barker B. O. Broadening the definition of distance education in light of new technologies / B. O. Barker // The American Journal of Distance Education. – 1989. – Vol. 3, № 1. – P. 20–29. 52. Garrison D. R. E-learning in the 21st Century: A Framework for Research and Practice / D. Garrison, T. Anderson. – London: Routledge Falmer, 2003. – 184 р. 53. Robinson B. Innovation in open and distance learning: Some lessons from experience and research / B. Robinson // Innovation in open and distance learning: Successful development of online and Web-based learning. – London: Kogan page Limited, 2001. – Р. 15–27. 54. Delling R. M. Briefwechsel als Bestandteil und Vorlaufer des Fernstudiums (Ziff papiere 19) / R. M. Delling. – Hagen: Fernuniversitat (ZIFF), 1978. – 38 p. 55. Wedemeyer C. Learning at the Backdoor: Reflections on non-traditional learning in the lifespan / C. Wedemeyer. – Madison: University of Wisconsin Press, 1981. – 298 p. 217 56. Holmberg B. The Evolution, Principles and Practices of Distance Education / B. Holmberg. – Oldenburg: Bibliotheks und Informationssystem der Universitat Oldenburg, 2005. – 171 p. 57. Simpson O. Supporting students in online, open and distance learning / O. Simpson. – London: Kogan page Limited, 2002. – 237 р. 58. Dooley K. E. Advanced methods in distance education: applications and practices for educators, administrators and learners / Dooley K. E., Linder J. R., Dooley L. M. – Idea Group Inc., 2005. – 305 р. 59. Mehrotra Ch. Distance learning: principles for effective design, delivery and evaluation / Mehrotra Ch., Hollister C. D., McGahey L. – Рage Publications Ltd., UK, 2001. – 242 р. 60. Morgan C. Assessing open and distance learners / Chris Morgan, Meg O’Reilly. – London: Kogan page Limited, 2002. – 229 р. 61. Nipper S. Third Generation Distance Learning and Computer Conferencing. In: Mindweave: Communication, Computers and Distance Education / [eds. R. D. Mason, A. R. Kaye]. – Oxford: Pergamon Press, 1989. – P. 63–70. 62. Mason R. IET’s Masters in open and distance education: What have we learned? [Electronic resource] / R. Mason. – Electronic text data. – 2001. – Mode of access: http://iet.open.ac.uk/pp/r.d.mason/downloads/maeval.pdf. – Title from the screen. 63. Laghos A. Computer-aided language learning / Andrew Laghos, Panayiotis Zaphiris // Encyclopedia of distance learning. – London: IGI Global, 2009. – Vol. 1. – Р. 374–376. 64. Melton R. F. Planning and developing open and distance approach / R. F. Melton. – London: Routledge, 2002. – 223 p. 65. Henry F. Problems of Distance Education / Kaye A., Henry F. // Distance Education: New Prospectives / Eds. K. Harry, M. John, D. Keegan. – L. and N.Y.: Routledge, 1993. – P. 25–31. 218 66. Towards Virtualization: Оpen and Distance Learning. – New Delhi: Kogan Page, 2002. – 728 p. 67. Андреев А. А. Введение в Интернет-образование : учеб. пособие / А. А. Андреев. – М.: Логос, 2003. – 76 с. 68. Островерхова H. M. Ефективність управління загальноосвітньою школою: соціально-педагогічний аспект / H. M. Островерхова, Л. І. Даниленко. – К.: Школяр, 1996. – 302 с. 69. Саймон Б. Общество и образование / Б. Саймон ; [пер. с англ., ред. и предисл. В. Я. Пилиповского]. – М.: Прогресс, 1989. – 200 с. 70. Labour Party’s Manifesto: New Labour because Britain deservers better [Electronic resource]. – Electronic text data. – UK, 1997. – Mode of access: http://www.internetworldstats.com/top25.htm. – Title from the screen. 71. O'Driscoll J. Britain / James O'Driscoll. – Oxford University Press, 2001. – 224 p. 72. Система образования [Электронный ресурс]. – Электрон. дан. – М., 2013. – Режим доступа: http://www.uk.ru/education/index.html. – Заглавие с экрана. 73. Хюсен Т. Идея университета: эволюция, функции, проблемы / Хюсен Т. // Перспективы. Вопросы образования. – 1992. – № 3. – С. 24–39. 74. Department for Education [Electronic resource] : [website]. – Electronic text data. – Manchester, 2013. – Mode of access: www.dfes.gov.uk. – Title from the screen. 75. Higher education in the learning society: report of the national committee. [Main report]. – London: HMSO, 1997. – 1700 p. 76. Малінко О. Дистанційне навчання як засіб реалізації освітньої політики Великої Британії / Олена Малінко // Сучасні технології навчання та оцінювання знань студентів : матеріали наук.-метод. конф., 1 лют. 2002 р. – К.: КНЕУ, 2002. – С. 350–351. 219 77. Internet World Stats. Internet Usage and Population Statistics [Electronic resource]. – Electronic text data. – 2012. – Mode of access: http://www.internetworldstats.com/top25.htm. – Title from the screen. 78. Melton R. F. Planning and developing open and distance approach / R. F. Melton. – London: Routledge, 2002. – 223 p. 79. British Council [Electronic resource] : [website]. – Electronic text data. – Mode of access: www.britishcouncil.org.ua/. – Title from the screen. 80. Europe’s information society. Thematic portal [Electronic resource]. – Electronic text data. – Manchester United Kingdom. – Mode of access: http://ec.europa.eu/information_society/apps/projects/factsheet/index.cfm? project_ref=270971. – Title from the screen. 81. Department for Education [Electronic resource] : [website]. – Electronic text data. – Mode of access: http://www.education.gov.uk/. – Title from the screen. 82. Encyclopaedia Britannica 2012 Ultimate Edition DVD / Encyclopaedia Britannica (UK) Ltd. – 2012. 83. Жевакіна Н. З історії дистанційної освіти / Н. Жевакіна // Вісн. Львів. ун-ту. Сер.: Педагогічна. – Л., 2003. – Вип. 17. – С. 135–141. – Бібліогр.: 11 назв. 84. Князькова Е. В. Становление и развитие дистанционного образования в Великобритании [Электронный ресурс] / Е. В. Князькова. – Электрон. дан. – 2011. – Режим доступа: http://rudocs.exdat.com/docs/index-29203.html?page=5. – Заглавие с экрана. 85. Rumble G. Student support in distance education in the 21st Century: Learning from service management / G. Rumble // Distance Education. – 2000. – № 21(2). – Р. 216–235. 86. Reddy G. R. Open universities: the new temples of learning / G. Ram Reddy // Distance Education: New Perspectives. – London: Routledge, 1993. – P. 236–249. 220 87. Juma N. Organisation of Distance Education at the University of Zambia: An Analysis of the Practice / Juma N. // Distance Education. – 1989. – Vol. 10, № 1. – P. 148–156/ 88. National extension college [Electronic resource] : [website]. – Electronic text data. – Cambridge, 2013. – Mode of access: https://www.nec.ac.uk/. – Title from the screen. 89. Mcintosh N. The Door Stood Open: An Evaluation of the Open University Younger Students Pilot Scheme / N. Mcintosh, A. Woodley. – Milton Keynes: Institute of Educational Technology and the Open University, 1980. – 261 р. 90. The Open University [Electronic resource] : [website]. – Electronic text data. – United Kingdom, 2013. – Mode of access: http://www.open.ac.uk/. – Title from the screen. 91. Sewart D. Single Mode versus Dual Mode: A Fair Question? / D. Sewart. – Deakin University, Open Campus, 1986. – № 12. – P. 10–15. 92. University of London [Electronic resource] : [website]. – Electronic text data. – London, 2013. – Mode of access: http://www.london.ac.uk/2896.html. – Title from the screen. 93. Ефремова Т. Ф. Современный толковый словарь русского языка / Т. Ф. Ефремова. – М.: Изд-во АСТ, 2006. – Т. 1. – 1168 с. 94. Global university [Electronic resource] : [website]. – Electronic text data. – Springfield, 2013. – Mode of access: http://www.globaluniversity.edu/. – Title from the screen. 95. Open Learning Foundation [Electronic resource] : [website]. – Electronic text data. – Middlesbrough, 2013. – Mode of access: http://www.olf.ac.uk/. – Title from the screen. 96. EADTU [Electronic resource] : [Europe’s institutional network for open and flexible higher education ; website]. – Electronic text data. – 2013. – Mode of access: http://www.eadtu.nl/. – Title from the screen. 221 97. Watts S. Quality Assurance in Regional Centres / S. Watts // One World Many Voices: Quality in Open and Distance Learning. Selected papers from the 17 World Conference of the International Council for Distance Education. – Birmingham (United Kingdom). – 1995. – Vol. 2. – P. 296– 299. 98. The Government Structure Handbook [Electronic resource] // Тhe Open University. – Electronic text data. – United Kingdom, 2013. – Mode of access: http://intranet.open.ac.uk/gsh/. – Title from the screen. 99. Watts S. Quality assurance in Regional Centres [Electronic resource] / Watts Sheelagh. – Electronic text data. – United Kingdom, 1995. – Mode of access: http://www.c3l.unioldenburg. de/cde/support/readings/watts95.pdf. – Title from the screen. 100. Малінко О. Специфіка дистанційної освіти та управління нею / О. Малінко // Перша Всеукр. наук.-практ. конф. «Стратегія управління закладами освіти в умовах формування інформаційного суспільства». – Рівне, 2002. – С. 131–138. 101. Малінко О. Відкриті університети у зарубіжних країнах / О. Малінко // Освіта і упр. – 2002. – Т. 5, № 4. – С. 197–204. 102. University of London [Electronic resource] : [website]. – Electronic text data. – London, 2013. – Mode of access: http://www.londoninternational.ac.uk/. – Title from the screen. 103. Erdos R. F. International Educational Reporting Service Establishing an institution teaching by correspondence / Renee F. Erdos. – Paris: the Unesco Press, 1976. – 59 p. 104. Perraton H. Training teachers at a distance / Hilary Perraton. – Routledge, 1993. – 424 p. 105. Гарбуза Т. В. Поняття “дистанційна освіта” та її основні риси в педагогічній теорії та практиці / Т. В. Гарбуза // Методи вдосконалення фундаментальної освіти в школах та ВНЗ: матеріали XVI Міжнародної науково-методичної конференції, 19 – 23 вересня 222 2011р., м. Севастополь. – Севастополь: видавництво СевНТУ, 2011. – С. 42–45. 106. Гарбуза Т. В. До питання професійної підготовки майбутніх фахівців / Т. В. Гарбуза // Право і держава в умовах глобалізації та регіоналізації: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 14 жовтня 2011 року / Державна податкова служба України, Національний університет ДПС України, 2011. – С. 607–609. 107. Гарбуза Т. В. Принципи формування змісту професійного іншомовного спілкування / Т. В. Гарбуза // Формування професійної компетентності фахівців: національний та європейський вимір: матеріали Міжвузівського круглого столу, 01 грудня 2011 р. м. Ірпінь. – Ірпінь, 2011. – С. 28–31. 108. Organisation of the education system in the United Kingdom 2009/2010. – Brussels: Eurydice, 2011. – 632 p. 109. Revised professional standards for education practitioners in Wales [Electronic resource]. – Electronic text data. – 2011. – Mode of access: http://www.swamwac.org/nqt2/docs/110830profstandardsen.pdf. – Title from the screen. 110. Teaching: the Reflective Profession. Incorporating the Northern Ireland Teacher Competences [Electronic resource]. – Electronic text data. – 2011. – Mode of access: http://www.gtcni.org.uk/uploads/docs/GTCNI_Comp_Bmrk%20%20Aug %2007.pdf. – Title from the screen. 111. Самойлюкевич І. В. Технології формування професійної компетентності вчителів іноземних мов в університетах Великої Британії: контекстний підхід / І. В. Самойлюкевич // Вісн. Глухів. нац. пед. ун-ту ім. Олександра Довженка. Сер.: Пед. науки : зб. наук. пр. – Глухів, 2009. – № 13. – С. 138–142. 223 112. Інформаційні технології і засоби навчання : [зб наук. пр.] / за ред. В. Ю. Бикова, Ю. О. Жука ; Ін-т засобів навчання АПН України. – К.: Атака, 2005. – 272 с. 113. Теоретические основы процесса обучения в советской школе / [Краевский В. В. Лернер И. Я., Журавлев И. К. и др.] ; под. ред. В. В. Краевского, И. Я. Лернера. – М.: Педагогика, 1989. – 316 с. 114. Тарнопольский О. Б. Методика обучения английскому языку на I курсе технического вуза / О. Б. Тарнопольский. – К.: Вища шк., 1989. – 160 с. 115. Тарнопольський О. Б. Методика навчання англійської мови на II курсі технічного вузу / О. Б. Тарнопольский. – К.: Вища шк., 1993. – 167 с. 116. Методика обучения иностранным языкам в средней школе / [Гез Н. И., Ляховицкий М. В., Миролюбов А. А. и др.]. – М.: Высш. шк., 1982. – 373 с. 117. Основы общей методики обучения иностранным языкам / Демьяненко М. Я., Лазаренко К. А., Мельник С. В. – К.: Вища шк., 1984. – 255 с. 118. Dickinson L. Learner Training for Language Learning / L. Dickinson. – Dublin: Authentik, 1992. – 243 р. 119. Holmberg B. Teaching foreign languages at a distance / B. Holmberg // Distance Education. – 1985. – Vol. 6, № 1. – P. 79–90. 120. Richards K. Distance Learning in ELT / K. Richards, P. Roe. – London: Modern English Publications ; the British Council, 1994. – 200 р. 121. Compton L. Preparing language teachers to teach language online: a look at skills, roles and responsibilities / Lily Compton // Journal of computer assisted language learning. – 2009. – Vol. 22, № 1. – Р. 73–99. 122. Фіцула М. М. Педагогіка : [навч. посіб. для студ. вищ. пед. закл. освіти] / М. М. Фіцула. – К.: Видав. центр «Академія», 2000. – 544 с. 123. Drake M. The curse of the course team / M. Drake // Teaching at a Distance. – 1979. – № 6. – P. 50–53. 224 124. Малінко О. Г. Особливості організації та формування змісту дистанційного навчання іноземних мов / О. Малінко // Індивідуалізація навчального процесу як провідна складова модернізації вищої економічної освіти : зб. матеріалів наук.–метод. конф. 31 січ.–2 лют. 2006 р. : у 2 т. – К.: КНЕУ, 2006. – Т. 1. – С. 143– 145. 125. Ausubel D. P. The Psychology of Meaningful Verbal Learning / D. P. Ausubel. – New York: Grune and Stratton, 1963. – 255 р. 126. Tyler R. W. Basic Principles of Curriculum and Instruction / R. W. Tyler. – Chicago: University of Chicago Press, 1949. – 144 р. 127.Mager R. F. Preparing Instructional Objectives / Robert F. Mager. – Palo Alto, CA: Fearon, 1962. – 60 р. 128. Popham W. J. Objectives and instruction. In Stake et al. (eds) Instructional Objectives. American Educational Research Association Monograph Series on Curriculum Evaluation / W. J. Popham. – Chicago, Illinois: Rand McNally, 1969. – 142 р. 129. The Open University. PGCE / PGDE Handbook. – Milton Keynes, 2010. – 89 p. 130. BA (Honours) Language Studies: pathway [Electronic resource] // Open University. – Electronic text data. – United Kingdom. – Mode of access: http://www3.open.ac.uk/study/undergraduate/qualification/pathways/q30- 10.htm. – Title from the screen. 131. Муліна H. I. Методика розробки та використання дистанційного курсу англійської мови (старший ступінь у вищому технічному закладі освіти) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Муліна Наталія Ігорівна ; Київ. держ. лінгв. ун-т. – К., 2001. – 225 арк. 132. Assessment Handbook [Electronic resource] / University of Ulster. – Electronic text data. – 2013. – Mode of access: http://www.ulster.ac.uk/academicoffice/download/Handbooks/Assessment %20Handbook.pdf. – Title from the screen. 225 133. Педагогічний словник / [ред.-упоряд. М. Д. Ярмаченко]. – К.: Пед. думка, 2001. – 514 с. 134. Великий тлумачний словник української мови / [уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел]. – К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005. – 1728 с. 135. Глоссарий современного образования (терминологический словарь) / Л. Б. Левчук // Нар. образование. – 1997. – № 3. – С. 93–95. 136. Полат Е. С. Педагогические технологии дистанционного обучения: [учеб. пособие для студ. высш. учеб. завед.] / [Е. С. Полат, М. В. Моисеева, А. Е. Петров и др.] ; под ред. Е. С. Полат. – М.: Издат. центр «Академия», 2006. – 400 с. 137. Сучасні технології в освіті: реком. бібліогр. покажч. Ч. 1. Сучасні технології навчання / АПН України, ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, Маріуп. держ. гуманіт. ун-т ; [уклад.: Моісєєва І. П., Грудініна Н. Д. ; наук. консультант і автор вступ. ст. Єрмаков І. Г. ; передм. Пономаренко Л. О. ; наук. ред. Букшина Т. Ф. ; бібліогр. ред. Бабич Є. К. ; відп. за вип. Пономаренко Л. О. ; рец. Даниленко Л. І. ]. – К.: [б. в], 2005. – 307 с. 138. Інтернет-енциклопедія Вікіпедія [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki. – Назва з екрану. 139. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка : навч. посіб. / Н. Є. Мойсеюк. – Вид. 3-тє, допов. – К., 2001. – 608 с. 140. Мегалова И. А. Новейшие информационные и коммуникационные технологии формирования иноязычной компетенции в российских и зарубежных вузах (сравнительный анализ) : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Мегалова Ирина Анатольевна ; Сарат. гос. ун-т. им. Н. Г. Чернышевского. – Саратов, 2000. – 180 л. 141. Карташова Л. А. Система навчання інформаційних технологій майбутніх вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін : [монографія] / Любов Андріївна Карташова. – Луцьк: СПД Гадяк Жанна Володимирівна, друк. «Волинь поліграф», 2011. – 264 с. 226 142. Пройдаков Е. М. Англо-український словник з обчислювальної техніки, Інтернету і програмування / Е. М. Пройдаков, Л. А. Теплицький. – Вид. I-ше. – К.: Видав. дім «СофтПрес», 2005. – 552 с. 143. Жалдак М. І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики : посіб. для вчителів / М. І. Жалдак, В. В. Лапінський, М. І. Шут // Шк. світ. – 2006. – № 3/4. – 96 с. 144. Морзе Н. В. Основи методичної підготовки вчителя інформатики : [монографія] / Н. Морзе. – К.: Курс, 2003. – 372 с. 145. Blanchfield L. Computer conferencing for guidance and support / L. Blanchfield, I. Patrick, O. Simpson // British Journal of Educational Technology. – 1999. – № 31. – P. 295–306. 146. Ибрагимов И. М. Информационные технологии и средства дистанционного обучения : [учеб. пособие для студ. высш. учеб. завед.] / И. М. Ибрагимов ; под ред. А. Н. Ковшова. – 2-изд., стер. – М.: Издат. центр «Академия», 2007. – 336 с. 147. Daniel J. S. Mega-universities and knowledge media: technology strategies for higher education / J. Daniel. – London: Kogan Page, 1998. – 214 p. 148. Hartley J. Is judging text on screen different from judging text in print? A naturalistic e-mail experiment / J. Hartley // Innovations in education and teaching international. – 2002. – № 39(1). – Р. 21–25. 149. Conclusions of the Council and of the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council of 15 November 2007, on improving the quality of teacher education Europe // Official Journal of the European Union. – 2007. – № 12. – С. 6–9. 150. Скиба Е. Средства синхронного и асинхронного электронного обучения [Электронный ресурс] / Евгения Скиба // Trainings.ru – обучения и развития персонала. – Электрон. дан. – М., 2008. – Режим доступа: http://www.trainings.ru/library/reviews/?id=10320. – Заглавие с экрана. 227 151. Encyclopedia of distance learning / Patricia L. Rogers, Gary A. Berg, Judith V. Boettcher [et al.], editors. – 2nd ed. – New York, 2009. – Vol. 4. – 2439 p. 152. Rogers D. El espanol .... a distancia!: Developing a technology-based distance education intermediate Spanish course / D. Rogers, A. Wolff // Journal of General Education. – 2000. – Vol. 49, № 1. – P. 44–52. 153.Mason R. Computer Conferencing: The Last Word / Robin Mason. – Beach Holme Publishers, Limited, 1995. – 273 p. 154. Catterick D. An academic writing course in cyberspace. In Henrichsen, L. E. (ed.) Distance – learning programs / D. Catterick – Alexandria, Virginia: TESOL, 2001. – 265 p. 155. Интернет – обучение: технологии педагогического дизайна / [Моисеева М. В., Полат Е. С., Бухаркина М. Ю. и др.]. – М.: Издат. дом «Камерон», 2004. – 224 с. 156. Stanley G. Blogging for ELT [Electronic resource] / Graham Stanley. – Electronic text data. – British Council, 2005. – Mode of access: http://gv.pl/index.php/szkola/teachers-clipboard/pdf/stanley_blog.pdf. – Title from the screen. 157. Казарина О. Студенческий блог «The World of Language» [Электронный ресурс] / Ольга Казарина // Информационные технологии в обучении языку: ресурс. центр : [сайт]. – Электрон. дан. – Новосибирск, 2006. – Режим доступа: http://www.itlt.edu.nstu.ru/article19_kazarina_o.php. – Заглавие с экрана. 158. Initial Teacher Training: (Second Phase) Circular 9/92. – London: DES, 1992. – 30 p. 159. Brophy J. Motivating Students to Learn / Jere Brophy. – New York: Taylor & Francis, 2010. – 360 р. 160. Авшенюк Н. М. Професійне становлення молодого вчителя у Великій Британії: історія, досвід, стандарти / Авшенюк Н. М. // Педагогіка і психологія проф. освіти. – 2003. – № 2. – С. 220–228. 228 161. Яцишин Н. П. Професійно-педагогічна підготовка вчителів у Великій Британії (90-ті роки ХХ століття) : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Яцишин Наталія Пилипівна ; Волин. держ. ун-т ім. Лесі Українки. – Луцьк, 1998. – 216 арк. 162. Андреева Г. А. Инновационные процессы в содержании педагогического образования в Англии / Андреева Г. А. // Педагогика. – 2003. – № 6. – С. 97–102. 163. Корсак К. Великобританія: система освіти й підготовки наукових кадрів / Корсак К., Ткаченко Ю. // Наук. світ. – 1999. – № 4. – С. 8–11. 164. Стельмащук О. Система підготовки майбутнього вчителя у Великобританії: професіограма, кваліфікації, компетенції / Олександр Стельмащук // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер.: Пед. науки. – Черкаси, 2009. – № 163. – С. 126–131. 165. Garrison D. R. Theoretical Challenges for Distance Education in the 21st century: а Shift from Structural to Transactional Issues / D. Garrison // International Review of Research in Open and Distance Learning. – 2000. – Vol. 1, № 1. – P. 1–17. 166. Сабирова Д. Р. Обеспечение качества непрерывного педагогического образования в Великобритании (вторая половина ХХ в.) : автореф. на соискание уч. степени дис. д-ра пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Сабирова Диана Рустамовна ; Татар. гос. гуман.-пед. ун-т. – Казань, 2008. – 39 с. 167. Гарбуза Т. В. Використання інформаційних технологій у дистанційному навчанні іншомовного спілкування в університетах Великої Британії [Електронний ресурс] / Т. В. Гарбуза // Народна освіта № 2(14). – 2011. – Режим доступу: http://narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/14/statti/garbuza.htm 168. Гарбуза Т. В. Основні функції тьютора у процесі дистанційного навчання іноземної мови студентів вищих навчальних закладів 229 Великої Британії / Т. В. Гарбуза // Рідна школа № 3 (975). – 2011. – С. 69–72. 169. Гарбуза Т. В. Організаційне забезпечення процесу професійної підготовки майбутніх учителів іноземної мови у Відкритому університеті Великобританії / Т. В. Гарбуза // Вісник післядипломної освіти № 9 (22). – 2013. – С. 34–44. 170. Гарбуза Т. В. Досвід Великої Британії щодо програмно-методичного забезпечення дистанційної підготовки майбутніх учителів іноземної мови / Т. В. Гарбуза // Порівняльно-педагогічні студії № 4(18). – 2013. – С. 161–168. 171. Гарбуза Т. В. Особенности профессиональной подготовки учителей иностранного языка по дистанционной форме обучения в Великобритании / Т. В. Гарбуза // Современная наука: актуальные проблемы теории и практики № 5–6. – Москва, 2013. – С. 58–61. 172. Гарбуза Т. В. Организация профессиональной подготовки учителей иностранного языка в Открытом университете Великобритании / Т. В. Гарбуза // Вестник Актюбинского государственного педагогического института № 1: – Актюбинск, 2013. – С. 35–42. 173. Гарбуза Т. В. Професійний рівень тьютора з навчання іноземних мов як головна умова розвитку дистанційного навчання у Великій Британії / Т. В. Гарбуза // Анотовані результати науково-дослідної роботи інституту педагогіки за 2010 рік: наукове видання. – К.: Інститут педагогіки, 2011. – С. 40 – 44. 174. Гарбуза Т. В. Професійний рівень тьютора з навчання іноземних мов як головна умова розвитку дистанційного навчання у Великій Британії / Т. В. Гарбуза // Сучасні напрями викладання гуманітарних дисциплін у середніх та вищих навчальних закладах: мова, література, історія: матеріали Міжнародної наукової конференції, 15- 16 квіт. 2011 р., Горлівка. – Горлівка: видавництво ГДПІІМ, 2011. – Ч. 1. – С. 261–266. 230 175. Гарбуза Т. В. Інформаційні технології як засіб формування іншомовної комунікативної компетенції у системі дистанційної освіти Великої Британії / Т. В. Гарбуза // Інноваційна освітня діяльність: регіональні аспекти: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 15 квіт. 2011р., м. Біла Церква. – Біла Церква: КОІПОПК, 2011. – С. 185–186. 176. Гарбуза Т. В. Дистанційне навчання іноземних мов у Відкритому університеті Об’єднаного Королівства Великої Британії / Т. В. Гарбуза // Сучасні напрями викладання гуманітарних дисциплін у середніх та вищих навчальних закладах: мова, література, історія: матеріали ІІ Міжнародної наукової конференції, 19-20 квіт. 2012 р., Горлівка. – Горлівка: видавництво ГДПІІМ, 2012. – С. 159–160. 177. Гарбуза Т. В. Організація дистанційної форми підготовки вчителів іноземної мови у Великій Британії / Т. В. Гарбуза // Лінгвістичні проблеми та інноваційні підходи до викладання чужоземних мов у вищих навчальних закладах: матеріали V Міжнародної науково- практичної конференції, 19 – 21 квітня 2012р., м. Львів. – Львів: ЛДУ БЖД, 2012. – С. 42. 178. Гарбуза Т. В. Організаційне забезпечення професійної підготовки майбутніх учителів іноземної мови за дистанційною формою навчання у Великій Британії / Т. В. Гарбуза // Анотовані результати науково-дослідної роботи інституту педагогіки за 2012 рік: наукове видання. – К.: Інститут педагогіки, 2013. – С. 192–193. 179. Гарбуза Т. В. Використання дидактичних засобів дистанційного навчання при підготовці вчителів іноземних мов у Великій Британії / Т. В. Гарбуза // Сучасні напрями викладання гуманітарних дисциплін у середніх та вищих навчальних закладах: мова, література, історія: матеріали ІІІ Міжнародної наукової конференції, 23-24 квіт. 2013 р., Горлівка. – Горлівка: видавництво ГІІМ ДВНЗ «ДДПУ», 2013. – Ч. 2. – С. 61–64. 231 180. Гарбуза Т. В. Інформаційні технології як засіб формування професійної компетентності у майбутніх учителів іноземної мови в системі дистанційної освіти Великої Британії / Т. В. Гарбуза // Стратегия качества в промышленности и образовании: матеріали IХ Міжнародної конференції, 31 травня – 7 червня 2013 р., Варна, Болгарія. – Дніпропетровськ-Варна, 2013. – Т. 1. – С. 187–189. 181. Гарбуза Т. В. Опыт Великобритании относительно программно- методического обеспечения дистанционной подготовки будущих учителей иностранного языка / Т. В. Гарбуза // Международное сотрудничество в образовании в условиях глобализации: материалы ІІ Международной научно-практической конференции, 19-22 сентября 2013 г., Алушта. – Симферополь: ДИАЙПИ, 2013. – Ч. 1. – С. 70–80. 182. Національна доктрина розвитку освіти: указ Президента України від 17 квіт. 2002 р. № 347/2002. // Офіц. вісн. України. – 2002. – № 16. – С. 11–17. 183. Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року: указ Президента України від 25 черв. 2013 р. № 344/2013. // Офіц. вісн. України. – 2013. – № 17. – С. 31–39. 184. Про освіту : закон України від 23 берез. 1996 р. № 100/96–ВР // Відомості Верхов. Ради України. – 1996. – № 21. – С. 253–278. 185. Про вищу освіту : закон України від 01 лип. 2014 р. № 1556-VII // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2014. – № 37-38. – ст. 2004. 186. Про національну програму інформатизації : закон України від 4 лют. 1998 р. № 74/98–ВР // Офіц. вісн. України. – 1998. – № 10. – 375 с. 187. Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007–2015 роки : закон України // Відомості Верхов. Ради України (ВВР). – 2007. – № 12. – 102 с. 188. Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні. Освітній портал 2003–2009 рр. [Електронний ресурс]. – Електрон. текст. дані. – Режим 232 доступу: http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html. – Назва з екрану. 189. Про стан і перспективи розвитку дистанційного навчання в Україні [Електронний ресурс] : рішення Колегії М-ва освіти і науки України від 23 черв. 2005 р. – Електрон. текст. дані. – 2005. – Режим доступу: http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/04.html?PHPSESSID=bd4f5d84a ed6dce10415b8b82b9289a0. – Назва з екрану. 190. Положення про дистанційне навчання, затверджене наказом МОН України від 25.04.2013 № 466 // Офіц. вісн. України. – 2013. – № 36. – С. 202. 191. Про створення Українського центру дистанційної освіти [Електронний ресурс] : наказ Міністра освіти та науки України від 7 лип. 2000 р. № 293. – Електрон. текст. дані. – 2000. – Режим доступу: [http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/01.html]. – Назва з екрану. 192. Про заходи щодо розвитку національної складової глобальної інформаційної мережі Інтернет та забезпечення широкого доступу до цієї мережі в Україні: указ Президента України від 31 лип. 2000 р. № 928/2000 // Офіц. вісн. України. – 2000. – № 31. – С. 11–15. 193. Український інститут інформаційних технологій в освіті [Електронний ресурс] : [сайт]. – Електрон. текст. данi. – К., 2013. – Режим доступу: http://www.udec.ntukpi. kiev.ua/ua/about_uiite/about_us/udec_start/. – Назва з екрану. 194. Про затвердження Програми розвитку системи дистанційного навчання на 2004–2006 роки: постанова Кабінету Міністрів України від 23 верес. 2003 р. № 1494 // Офіц. вісн. України. – 2003. – № 39. – С. 8–11. 195. Про затвердження Заходів щодо реалізації Програми розвитку системи дистанційного навчання на 2004–2006 роки [Електронний ресурс] : наказ М-ва освіти та науки України від 4 груд. 2003 р. 233 № 802. – Електрон. текст. дані. – 2003. – Режим доступу: http://osvita.ua/doc/files/news/31/3175/MON_802_1.doc. – Назва з екрану. 196. Центр дистанційного навчання Національної академії державного управління при Президентові України [Електронний ресурс]. – Електрон. текст. данi. – К., 2013. – Режим доступу: http://www.academy.gov.ua/dlc.html. – Назва з екрану. 197. Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» [Електронний ресурс] : [сайт]. – Електрон. текст. дані. – Х., 2013. – Режим доступу: http://www.kpi.kharkov.ua/ua/. – Назва з екрану. 198. Пахолко С. А. Стан впровадження дистанційної освіти в Україні / С. А. Пахолко // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер.: Пед. науки. – Черкаси, 2009. – Вип. 155. – С. 89–95. 199. Дмитренко П. В. Дистанційна освіта / П. В. Дмитренко, Ю. А. Пасічник. – К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 1999. – 25 с. 200. Олійник В. Дистанційне навчання в Центральному інституті післядипломної педагогічної освіти АПН України / В. Олійник, В. Гравіт, А. Кліменко // Післядиплом. освіта в Україні. – 2007. – № 2. – С. 68–72. 201. Підвищення кваліфікації кадрів професійно-технічних навчальних закладів за дистанційною формою навчання : [варіат. навч.–метод. комплекс] / [В. В. Олійник, В. Ю. Биков, В. О. Гравіт та ін.]. – К., 2009. – 160 с. 202. Олійник В. В. Теоретичні та методичні засади розвитку системи підвищення кваліфікації працівників профтехосвіти на основі дистанційних технологій : навч. посіб. / В. В. Олійник. – К., 2010. – 268 с. 203. Сучасний стан і світові тенденції розвитку дистанційної освіти : інформ.-аналіт. матеріали / [Кольченко К. О., Ляхоцька Л. Л., 234 Олійник В. В. та ін.] ; за ред. П. М. Таланчука. – К.: Ун-т «Україна», 2010. – 470 с. 204. Олійник В. В. Теорія та практика дистанційного навчання у післядипломній педагогічній освіті / В. В. Олійник, В. О. Гравіт // Розвиток післядипломної педагогічної освіти в Україні: стан, проблеми, перспективи : матеріали Всеукр. наук. практ. конф. 26– 27 берез. 2008 р. – К., 2008. – С. 3–18. 205. Кухаренко В. М. Дистанційне навчання: умови застосування. Дистанційний курс : [навч. посіб.] / [за ред. В. М. Кухаренка]. – 3-тє вид. – Х.: НТУ«ХПІ», «Торсінг», 2002. – 320 с. 206. Собаєва О. В. Активізація пізнавальної діяльності студентів в умовах дистанційного навчання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / Собаєва Олена Володимирівна ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Х., 2001. – 19 с. 207. Стефаненко П. Дистанційне навчання у вищій школі : [монографія] / П. Стефаненко. – Донецьк: ДонНТУ, 2002. – 400 с. 208. Стефаненко П. В. Теоретичні і методичні основи дистанційного навчання у вищій школі : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Стефаненко Павло Вікторович ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. – К., 2002. – 490 арк. 209. Хмель О. В. Дидактичні умови організації дистанційного навчання студентів фізико-математичних факультетів педагогічних університетів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / Хмель Оксана Валеріївна ; Ін-т педагогіки АПН України. – К., 2006. – 19 с. 210. Стандарт вищої освіти. Освітньо-кваліфікаційна характеристика бакалавра за спец. 6.010100 «Педагогіка і методика середньої освіти. Іноземна мова» напряму підготовки 0101 «Педагогічна освіта»: офіц. вид. МОН України / уклад.: Тезікова С. В., Ніколаєва С. Ю., 235 Соловей М. І., Бігич О. Б., Шерстюк О. М., Пасічник Л. М. – К., 2004. – 15 с. 211. Хижняк О. Використання позитивного досвіду Великобританії у підготовці майбутніх учителів в Україні [Електронний ресурс] / Олена Хижняк. – Режим доступу: http://library.udpu.org.ua/library_files/poriv_ped_stydii/2012/2012_1_12.p df. – Назва з екрану. 212. Задорожна І. П. Особливості методичної підготовки вчителів англійської мови у Великій Британії : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Задорожна Ірина Павлівна ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2002. – 307 арк. 213. Ратнер Ф. Л. Разработка электронных образовательных ресурсов: зарубежный опыт / Ф. Л. Ратнер. – Казань: КГУ, 2008. – 104 с. 214. Дистанційне навчання у вищих навчальних закладах України : [Інформаційні матеріали] / МОН України. – Хмельницький : ХНУ, 2007. – 50 с. 215. Шуневич Б. І. Стан і перспективи розроблення дистанційних курсів з іноземних мов для студентів економічних спеціальностей в Україні / Б. І. Шуневич // Проблеми та перспективи лінгвістичних досліджень в умовах глобалізаційних процесів : матеріали ІІІ Міжнар. наук.- практ. конф., м. Тернопіль, 7–8 квіт. 2011 р. – Тернопіль: Економ. думка, 2011. – С. 246–248. 216. Шуневич Б. І. Розвиток основних компонентів для організації дистанційного навчання в Україні / Б. Шуневич // Проблеми освіти : наук.-метод. зб. / Ін-т інновац. технологій і змісту освіти. – К.: Наук.- метод. центр вищ. освіти, 2003. – Вип. 33. – С. 45–56. 217. Шуневич Б. І. Розвиток дистанційного навчання у вищій школі країн Європи та Північної Америки : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01 / Шуневич Богдан Іванович ; Ін-т вищої освіти АПН України. – К., 2008. – 509 арк. 236 218. Центр Английского Языка ELC Ltd [Электронный ресурс] : [сайт]. – Електрон. дан. – Днепропетровск, 2013. – Режим доступа: http://usenglish.dp.ua/. – Заглавие с экрана. 219. Запорізький національний технічний університет [Електронний ресурс] : [сайт]. – Електрон. текст. дані. – Запоріжжя, 2013. – Режим доступу: http://www.zntu.edu.ua/. – Назва з екрану. 220. Мелітопольський державний педагогічний університет імені Б. Хмельницького [Електронний ресурс] : [сайт]. – Електрон. текст. дані. – Мелітополь, 2013. – Режим доступу: http://www.mdpu.org.ua/. – Назва з екрану. 221. Приазовський державний технічний університет [Електронний ресурс] : [сайт]. – Електрон. текст. дані. – Маріуполь, 2013. – Режим доступу: http://www.pstu.edu/. – Назва з екрану. 222. Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука [Електронний ресурс] : [сайт]. – Електрон. текст. дані. – Рівне, 2013. – Режим доступу: http://www.regi.rovno.ua/. – Назва з екрану. 223. Васюк О. Теоретико-методичні аспекти організації дистанційної освіти / О. Васюк // Вісник Книжкової палати України. – 2011. – № 2. – С. 30–32. 224. Гарбуза Т. В. Трансформація досвіду дистанційної підготовки вчителів іноземної мови у Великій Британії в систему вищої освіти України / Т. В. Гарбуза // Проблеми сучасної педагогічної освіти № 41, Ч. ІV. – 2013. – С. 229–236. citation: Гарбуза, Т. В. (2015) Професійна підготовка майбутніх учителів іноземної мови в системі дистанційного навчання університетів Великої Британії. PhD thesis, Житомирський державний університет імені Івана Франка. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/17233/1/%D0%B4%D0%B8%D1%81%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B0%D1%86%D0%B8%20%D0%93%D0%B0%D1%80%D0%B1%D1%83%D0%B7%D0%B0%20%D0%A2.%D0%92..pdf