%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Кузнєцова, І. В. %D 2015 %F zu2:17291 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K алюзія, алюзивний заголовок, когнітивна операція, сприйняття художнього тексту, адресат, смисловий зв'язок %N 77 %P 199-203 %T Заголовок-алюзія: смисловий і концептуальний аспекти (на матеріалі англомовних художніх творів ХХ-ХХІ століть) %U http://eprints.zu.edu.ua/17291/ %X У статті розглянуто особливості алюзії як мовленнєвого засобу сучасної художньої літератури, проаналізовано ступінь вивчення питання; викладено точку зору на проблему озаглавлювання художніх текстів, в тому числі в когнітивному аспекті, обґрунтовано важливість аналізу заголовків-алюзій у термінах когнітивної парадигми. Запропоновано спробу систематизації алюзивних заголовків залежно від ступеня складності смислових і концептуальних зв’язків між заголовком-алюзією й власне текстом, а також залежно від комбінування когнітивних операцій у процесі сприймання художнього тексту.