eprintid: 17512 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/75/12 datestamp: 2015-05-26 09:01:13 lastmod: 2016-10-04 12:05:25 status_changed: 2015-05-26 09:01:13 type: article metadata_visibility: show title: Методичні аспекти впровадження у початковій школі компетентнісного підходу у процесі трудового навчання language: ukraine abstract: У статті здійснено методичну характеристику компетентнісного підходу у процесі трудового навчання молодших школярів; проаналізовано сутність понять "компетентнісний підхід", "компетентність", "компетенція", "ключові і предметні компетентності"; представлено основні риси й ознаки вмінь та навичок, відтворено особливості організаційної діяльності у процесі трудового навчання молодших школярів. Виявлено особливості впровадження компетентнісного підходу в європейську освіту, відображено стрижневу ідею щодо центрованості на практико-орієнтованих результатах початкової освіти, переосмислення ролі загальнонавчальних і загальнокультурних знань, умінь. У статті показано, що компетентнісний підхід виступає певним орієнтиром системних змін у педагогічній освіті і є основою для розробки сучасного науково-методичного забезпечення підготовки майбутніх учителів початкової школи. З’ясовано, що результатом реалізації цього підходу є сукупність ключових, базових і спеціальних компетентностей. Обґрунтовано, що якість початкової освіти визначається не лише засвоєнням учнями предметних компетентностей, а й ключових, які мають бути найважливішим особистісним надбанням кожного випускника початкової школи. Роз’яснено, що базовими поняттями компетентнісного підходу є компетентність і компетенція, ключові і предметні компетентності. Виокремлено базові характеристики поняття "компетентність" (на основі наукових досліджень). keywords: компетентність, компетентнісний підхід, предметно-перетворювальна компетентність молодших школярів creators_name: Колесник, Н. Є. ispublished: pub subjects: LB divisions: sch_mus full_text_status: public date: 2015 publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 78 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 118-123 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Новиков А. М. Методология учебной деятельности / А. М. Новиков. – М. : Издательство ''Эгвес'', 2005. – 58 c. 2. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи / [під заг. ред. О. В.Овчарук]. – К. : К.І.С., 2004. – 66 с. 3. Антоненко С. С. Формування в студентів педагогічних умінь / С. С. Антоненко // Радянська школа : [щомісячний науково-педагогічний журнал]. – Київ, 1975. – С. 94–98. 4. Савченко О. Я. Компетентнісний підхід як чинник модернізації змісту освіти / О. Я. Савченко // Наука і освіта. Науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України. Серія ''Педагогіка''. – 2011.– № 4. – 3 с. 5. Локшина О. І. Становлення компетентнісної ідеї в європейській освіті / О. І. Локшина. – К. : Педагогічна думка, 2009. – С. 21–30. 6. Краевский В. В. Основы обучения : дидактика и методика / В. В. Краевский, А. В. Хуторской. – М. : Издательский центр ''Академия'', 2007. – 100 c. 7. Хуторской А. В. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций / А. В. Хуторской // Интернет-журнал ''Эйдос''. – 2005. – 12 декабря. – Режим доступу : http://www.eidos.ru/ journal/2005/1212.htm. 8. Кузьмина Н. В. Профессионализм педагогической деятельности : [методическое пособие] / Н. В. Кузьмина, А. А. Реан. – Санкт-Петербург : Рыбинск, 1993. – 54 с. 9. Бех І. Почуття успіху у вихованні особистості / І. Бех // Початкова школа. – 2005. – № 1 (427). – 3 с. 10. Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості : [підручник] / С. О. Сисоєва. – К. : Міленіум, 2006. – 346 с. 11. Волков И. П. Учим творчеству : Опыт работы учителя труда и рисования школы № 2 г. Реутова Московской обл. / И. П. Волков. – [2-е изд., с испр. и доп.]. – М. : Педагогика, 1988. – 96 с. 12. Державний стандарт початкової загальної освіти // Початкова освіта. – 2011. – № 18 (594), травень. – С. 5–39. citation: Колесник, Н. Є. (2015) Методичні аспекти впровадження у початковій школі компетентнісного підходу у процесі трудового навчання. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (78). с. 118-123. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/17512/1/24.pdf