eprintid: 17534 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/75/34 datestamp: 2015-05-27 12:03:56 lastmod: 2015-05-27 12:11:06 status_changed: 2015-05-27 12:03:56 type: article metadata_visibility: show title: Підготовка учителя в Республіці Туреччина: історико-педагогічний аспект language: ukraine abstract: У статті на основі історичного та системного підходів проаналізовано комплекс проблем, пов’язаних із вищою педагогічною освітою Республіки Туреччина; розкрито ґенезу педагогічної освіти Туреччини; обґрунтовано необхідність пошуку шляхів удосконалення підготовки вчителя у Туреччині в умовах євроінтеграційних процесів. На основі аналізу наукових досліджень українських та зарубіжних учених визначено історичні етапи розвитку вищої педагогічної освіти Туреччини та подано їх характеристику, розкрито зміст та структуру підготовки учителів, форми та методи навчання в університетах. Встановлено, що перший етап розвитку вищої педагогічної освіти Туреччини характеризується створенням першого в Османській імперії університету. Розкрито особливості другого етапу, який розпочався із проголошення Турецької Республіки та створення національної системи вищої освіти, мережі державних вищих закладів, основною метою діяльності яких було створення демократичної та світської системи освіти. Визначено, що особливістю третього етапу є реформування системи вищої освіти, інтенсивне відкриття державних, приватних і суспільних університетів, створюваних і фінансованих з бюджету країни приватними особами та суспільними фондами. З’ясовано, що в умовах Болонського процесу й інтеграції вітчизняної вищої школи до європейського освітнього простору все більше уваги приділено системному підходу до вивчення особливостей педагогічної освіти; розкрито загальні та особливі риси сучасного освітнього простору Республіки Туреччина на основі системно-порівняльного аналізу підготовки учителів у Туреччині та провідних західноєвропейських країн – учасників Болонського процесу keywords: вища педагогічна освіта Туреччини, історія становлення підготовки вчителя, форми і методи підготовки вчителя creators_name: Кючюк, Д. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 78 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 208-213 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Усманова С. М. Тенденції розвитку вищої педагогічної освіти в Республіці Туреччина : автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.01 / С. М. Усманова. – Ялта, 2011. – 301 с. 2. Сапожніков С. В. Порівняльний аналіз етапів розвитку вищої педагогічної освіти в Україні та країнах Чорноморського регіону / С. В. Сапожніков // Ученые записки Таврического национального университета имени В. И. Вернадского. Серия ''Проблемы педагогики средней и высшей школы''. – Том 26 (65). –2013 г. – Москва – С. 69–99. 3. Hatakenaka S. Higher Education in Turkey for 21 st Century : Size and Composition [Електронний ресурс] / S. Hatakenaka. – Режим доступу : November 2006/-httr://siteresourcts. Worlobank. оrg. 4. Джунсебаев Ш. Д. Научные основы развития высшего образования в соверменном мире : дисс. … доктора пед. наук : 13.00.01 / Джунсебаев Ш. Д. – Бишкек, 1997. – 333 с. 5. Knowledge, networks and nations. Global scientific collaboration in the 21st century, Report 03/11 DES2096, The Royal Society [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http//royalsociety/org/uploadedfiles/royal_society_content/influencing_policy/reports/2011-03-28-knowledgenetworks- nations.pdf. 6. Ли Ю. А. Состояние системы образования в Турции с точки зрения перспектив Евроинтеграции / Ю. А. Ли // Турция накануне и после парламентских и президентских выборов 2007 г. – М. : ИВ РАН ; ИБВ, 2008. – 99 с. 7. Салимова К. Становление светской школы в Турции / К. Салимова // Педагогика. – 2011. – № 4. – С. 104– 114. 8. Сапожніков С. В. Історичний аналіз системи підготовки педагогічних кадрів Туреччини у світовому й національному контексті / С. В. Сапожніков // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер. : ''Педагогіка і психологія'' : [зб. ст.]. / РВНЗ ''Кримський гуманітарний університет''. – Ялта, 2007. – Вип. 16, ч. 2. – С. 82–88. 9. Усманова С. М. Уровни высшего образования в Украине и Турции в контексте Болонского процесса / С. М. Усманова // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер. : ''Педагогіка і психологія'' : [зб. ст.]. / РВНЗ ''Кримський гуманітарний університет''. – Ялта, 2007. – Вип. 16, ч. 3. – С. 226–231. citation: Кючюк, Д. (2015) Підготовка учителя в Республіці Туреччина: історико-педагогічний аспект. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (78). с. 208-213. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/17534/1/39.pdf