eprintid: 17600 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/76/00 datestamp: 2015-06-03 06:44:30 lastmod: 2015-06-03 06:48:28 status_changed: 2015-06-03 06:44:30 type: article metadata_visibility: show title: Трансформація педагогічних поглядів на проблему реалізації диференційованого підходу у навчанні у XX – XXI століттях language: ukraine abstract: Статтю присвячено проблемі розвитку ідей диференційованого підходу у навчанні в історії педагогічної науки. Визначено основні історичні етапи становлення ідей диференційованого навчання. Детально розглянуто етап виділення диференційованого підходу в самостійну науково-педагогічну проблему. Конкретизовано шляхи реалізації підходу у різних країнах, представлено авторські технології диференційованого навчання, що набували поширення у різні роки ХХ – ХХІ століть, виділено психологічні особливості учнівського контингенту, які підлягали врахуванню у контексті реалізації підходу, окреслено зовнішні та внутрішні форми диференціації, які реалізуються в освітніх системах у наш час. Представлено зміну педагогічних поглядів щодо реалізації підходу від фрагментарного впровадження у практику навчання на початку ХХ століття до визнання його важливою умовою гуманізації освітнього середовища у ХХІ столітті. keywords: диференційований підхід, диференційоване навчання, історична трансформація педагогічних поглядів creators_name: Гуманкова, О. С. ispublished: pub subjects: LA divisions: pedangl full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 79 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 81-86 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Гусак П. М. Підготовка учителя : технологічні аспекти : [монографія] / П. М. Гусак. – Луцьк : Вежа, 1999. – 278 с. 2. Лисенко Е. М. Дифференцированное обучение студентов в условиях личностно-ориентированного образования : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 ''Общая педагогика'' / Елена Михайловна Лисенко. – Саратов, 1998. – 198 с. 3. Куписевич Ч. Основы общей дидактики / Ч. Куписевич ; [пер. с польск. О. В. Довженко]. – М. : Высш. школа, 1986. – 368 с. 4. Кларин М. В. Индивидуализация обучения в буржуазной педагогике ХХ века. / М. В. Кларин // Советская педагогика. – 1987. – № 7. – С. 124–128. 5. Коберник Г. І. Індивідуалізація і диференціація навчання в початкових класах : теорія та методика / Г. І. Коберник. – К. : Науковий світ, 2004. – 203 с. 6. Осмоловская И. М. Организация дифференцированного обучения в современной общеобразовательной школе / И. М. Осмоловская ; Акад. пед. и социал. наук, Моск. психол.-социал. ин-т, Ин-т практ. психологии. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – Москва ; Воронеж : Модэк, 1998. – 155 с. 7. Унт И. Е. Индивидуализация и дифференциация обучения / И. Е. Унт. – М. : Педагогика, 1990. – 192 с. 8. Гарднер Г. Множинні інтелекти. Теорія в практиці / Говард Гарднер. – Київ : Мегатайп, 2004. – 290 с. 9. Сбруєва А. А. Порівняльна педагогіка : [навч. посібник] / А. А. Сбруєва. – [2-ге вид., стер.]. – Суми : ВТД, Університетська книга, 2004. – 320 с. 10. Селевко Г. К. Современные образовательные технологии : [учебное пособие] / Г. К. Селевко. – М. : Народное образование, 1998. – 256 с. 11. Пилиповский В. Я. Поиски новой модели школьного образования в США / В. Я. Пилиповский // Педагогика. – 1996. – № 3. – С. 102–106. 12. Братанич О. Г. Педагогічні умови диференційованого навчання учнів загальноосвітньої школи : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 ''Теорія навчання'' / Ольга Григорівна Братанич. – Кривий Ріг, 2001. – 207 с. 13. Каптерев П. Ф. Избранные педагогические сочинения / П. Ф. Каптерев ; [под. ред. В. П. Арсеньева]. – М. : Педагогика, 1982. – 704 с. 14. Вахтеров В. П. Избранные педагогические сочинения / В. П. Вахтеров. – М. : Педагогика, 1987. – 400 с. 15. Вендровская Р. Б. Уроки дифференцированного обучения / Р. Б. Вендровская // Советская педагогика. – 1990. – № 11. – С. 78–86. 16. Ревякина В. И. Опыт дифференциации обучения в школе 20-х гг. / В. И. Ревякина // Советская педагогика. – 1991. – № 11. – С. 85–92. 17. Бударный А. А. Индивидуальный подход в обучении / А. А. Бударный // Сов. педагогика. – 1965. – № 7. – С. 70–83. 18. Загвязинский В. И. О дифференцированном подходе / В. И. Загвязинский // Народное образование. – 1968. – № 10. – С. 85–87 19. Щукина Г. И. Педагогика : [курс лекций] / Г. И. Щукина. – М. : Педагогика, 1966. – 630 с. 20. Чередов И. М. О дифференциации обучения на уроках / И. М. Чередов. – Омск : Зап.-Сибирское книжное издательство. Омское отд-ние, 1973. – 155 с. 21. Шахмаев М. М. Дифференциация обучения в средней общеобразовательной ш коле / М . М. Шахмаев // Дидактика средней школы : некоторые проблемы современной дидактики / [под ред. М. А. Данилова, М. Н. Скаткина]. – М. : Педагогика, 1975. – С. 65–93. 22. Бутузов И. Д. Дифференцированный подход к обучению учащихся на современном уроке / И. Д. Бутузов. – Новгород, 1972. – 72 с. 23. Освітні технології : [навч.-метод. посіб.] / [Пєхота О. М., Кікшенко А. З., Любарська О. М. та ін. ; за ред. О. М. Пєхота]. – К. : АСК, 2004. – 256 с. citation: Гуманкова, О. С. (2015) Трансформація педагогічних поглядів на проблему реалізації диференційованого підходу у навчанні у XX – XXI століттях. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (79). с. 81-86. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/17600/1/18.pdf