%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Никитюк, Л. В. %D 2015 %F zu2:17612 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K природознавство, метод, форма, природнича освіта, довкілля, природні явища %N 79 %P 120-122 %T Практика природничої освіти в українських гімназіях другої половини ХІХ століття %U http://eprints.zu.edu.ua/17612/ %X У статті розкрито питання історії та досвіду організації природничої освіти в українській школі другої половини XIХ століття. З’ясовано, що в шкільній практиці переважали діалектичний і природничо-історичний підходи. Було поширено такі форми навчання: діалектичного викладу на уроці, спостереження учнями процесів природи. З-поміж методів навчання поширеними були наукова та історична розповідь, пояснення, читання цікавих оповідань, ілюстрування прочитаного чи побаченого схемами, таблицями, демонстрування натуральних об’єктів природи.