eprintid: 17614 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/76/14 datestamp: 2015-06-04 06:40:05 lastmod: 2015-06-04 06:46:29 status_changed: 2015-06-04 06:40:05 type: article metadata_visibility: show title: Лексична компетентність молодшого школяра у сучасній початковій освіті language: ukraine abstract: У статті визначено та науково обґрунтовано зміст поняття "лексична компетентність молодшого школяра", розкрито зміст мотиваційної, когнітивної, практичної, рефлексивної та поведінкової лексичних діяльностей дітей молодшого шкільного віку. Поняття "лексичної компетентності молодшого школяра" значно ширше за поняття ''знання'', ''уміння'' та ''навички'' з лексики, оскільки концентрує у собі спрямованість особистості (мотивацію, ціннісні орієнтири та ін.), її здатність долати стереотипи, передбачати мовленнєві ситуації, гнучкість мислення; характер – самостійність, цілеспрямованість, вольові якості. Лексичну компетентність молодшого школяра розглянуто як одну з інтегрувальних якостей особистості учня, яка дає змогу свідомо і творчо визначити і здійснювати власне життя, розвивати свою індивідуальність, досягати успішної, оптимальної життєдіяльності. keywords: лексична компетентність молодшого школяра, мотиваційна лексична діяльність, когнітивна лексична діяльність, практична лексична діяльність, рефлексивна лексична діяльність, поведінкова лексична діяльність creators_name: Сіранчук, Н. М. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2014 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 79 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 129-133 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Великий тлумачний словник сучасної української мови / [уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел]. – К. : Ірпінь : ВТФ ''Перун'', 2004. – 1440 с. 2. Етимологічний словник української мови. – Т. 2. – К. : Наук. думка, 1985. – 541 с. 3. Професійна освіта : словник : [навч. посібник] / [уклад. С. У. Гончаренко та ін. ; за ред. Н. Г. Ничкало]. – К. : Вища шк., 2000. – 149 с. 4. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики / [під заг. ред. О. В. Овчарук]. – К. : ''К.І.С.'', 2004. – 112 с. 5. Пометун О. І. Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти / О. І. Пометун // Рідна школа. – 2005. – № 1. – С. 65–69. 6. Селевко Г. К. Компетентности и их классификация / Г. К. Селевко // Народное образование. – 2004. – № 4. – С. 138–143. 7. Ґудзик І. П. Компетентнісно орієнтоване навчання російської мови у початкових класах (у школах з українською мовою навчання) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора. пед. наук : спец. 13.00.02 ''Теорія і методика навчання (російська мова)'' / І. П. Ґудзик. – Київ, 2008. –39 с. 8. Вашуленко М. С. Методика навчання української мови в початковій школі : навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів / М. С. Вашуленко. – К. : Літера, ЛТД, 2011. – 364 с. citation: Сіранчук, Н. М. (2014) Лексична компетентність молодшого школяра у сучасній початковій освіті. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (79). с. 129-133. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/17614/1/28.pdf