%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Ткаченко, В. В. %D 2015 %F zu2:17618 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K формування професійної компетентності, майбутні соціологи, особистісно орієнтоване навчання. %N 79 %P 150-157 %T Аналіз сучасного стану формування професійної компетентності майбутніх соціологів засобами технологій особистісно орієнтованого навчання %U http://eprints.zu.edu.ua/17618/ %X У статті проаналізовано сучасний стан формування професійної компетентності майбутніх соціологів засобами технологій особистісно орієнтованого навчання. Розглянуто гуманізацію освіти як найважливіший педагогічний принцип, що відображає актуальні суспільні тенденції у побудові та функціонуванні системи освіти. Зазначено, що в рамках психолого-дидактичної концепції особистісно орієнтованого навчання основна увага приділяється технології особистісно орієнтованого навчання. З’ясовано, що сутність аксіологічного підходу полягає у визначенні гуманістичної спрямованості освіти як соціально-цілісного комплексу поглядів, переконань, ідеалів, де людина виступає вищою цінністю. Вказано, що суть дидактичної моделі особистісно орієнтованої освіти полягає в тому, що особистість як педагогічна категорія відображає специфічну сферу освіти та розвитку людини і в цьому сенсі виступає як її специфічна ціль. Визначено зв’язки між сутністю особистісно-орієнтованого навчання та особистостями учасників навчального процесу у проективній моделі особистісно орієнтованого навчання. З’ясовано основні освітні процеси в культурологічній концепції особистісно орієнтованого підходу. Проаналізовано соціоцентричні та антропоцентричні концепції І. А. Зязюна, С. І. Подмазіна, І. Д. Беха, М. Г. Чобітька та ін.