eprintid: 17618 rev_number: 8 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/76/18 datestamp: 2015-06-04 06:53:57 lastmod: 2015-06-04 07:04:09 status_changed: 2015-06-04 06:53:57 type: article metadata_visibility: show title: Аналіз сучасного стану формування професійної компетентності майбутніх соціологів засобами технологій особистісно орієнтованого навчання language: ukraine abstract: У статті проаналізовано сучасний стан формування професійної компетентності майбутніх соціологів засобами технологій особистісно орієнтованого навчання. Розглянуто гуманізацію освіти як найважливіший педагогічний принцип, що відображає актуальні суспільні тенденції у побудові та функціонуванні системи освіти. Зазначено, що в рамках психолого-дидактичної концепції особистісно орієнтованого навчання основна увага приділяється технології особистісно орієнтованого навчання. З’ясовано, що сутність аксіологічного підходу полягає у визначенні гуманістичної спрямованості освіти як соціально-цілісного комплексу поглядів, переконань, ідеалів, де людина виступає вищою цінністю. Вказано, що суть дидактичної моделі особистісно орієнтованої освіти полягає в тому, що особистість як педагогічна категорія відображає специфічну сферу освіти та розвитку людини і в цьому сенсі виступає як її специфічна ціль. Визначено зв’язки між сутністю особистісно-орієнтованого навчання та особистостями учасників навчального процесу у проективній моделі особистісно орієнтованого навчання. З’ясовано основні освітні процеси в культурологічній концепції особистісно орієнтованого підходу. Проаналізовано соціоцентричні та антропоцентричні концепції І. А. Зязюна, С. І. Подмазіна, І. Д. Беха, М. Г. Чобітька та ін. keywords: формування професійної компетентності, майбутні соціологи, особистісно орієнтоване навчання. creators_name: Ткаченко, В. В. creators_id: Kurator2011@ukr.net ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 79 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 150-157 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Узнадзе Д. Н. Психология установки / Д. Н. Узнадзе. – СПб. : Питер, 2001. – 416 с. 2. Маслоу А. Мотивация и личность / А. Маслоу ; [пер. с англ.]. – СПб. : Евразия. – 478 с. 3. Якиманская И. С. Технология личностно-ориентированного образования / И. С. Якиманская. – М. : Сентябрь, 2000. – 175 с. 4. Котова И. Б. Педагогика : теории, системы, технологии : [учеб. пособие] / [Котова И. Б., Смирнов С. А., Шиянов Е. Н.]. – М. : Академия, 2008. – 115 с. 5. Сериков В. В. Образование и личность. Теория и практика проектирования педагогических систем / В. В. Сериков. – М. : Логос, 1999. – 272 с. 6. Алексеев Н. И. Личностно-ориентированное обучение : вопросы теории и практики / Н. И. Алексеев. – Тюмень : ТюмГУ,1997. – 244 с. 7. Бондаревская Е. В. Теория и практика личностно-ориентированного образования / Е. В. Бондаревская. – Ростов на Дону : РГПУ, 2000. – 352 с. 8. Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання / І. Д. Бех. – К. : ІЗМН, 1998. – 204 с. 9. Рибалка В. В. Особистісний підхід у профільному навчанні старшокласників : [монографія] / В. В. Рибалка. – К. : ІПППО АПН, 1998. – 160 с. 10. Сисоєва С. О. Педагогічна творчість : [монографія] / С. О. Сисоєва. – Xарків-Київ : Каравела, 1998. –150 с. 11. Чобітько М. Г. Технології особистісно орієнтованої освіти : [навч.-метод. посібник] / М. Г. Чобітько. – К. : Ніка-Центр, 2005. – 88 с. 12. Пєхота О. М. Освітні технології : [навч.-метод, посіб.] / [Пєхота О. М., Кіктенко А. З., Любарська О. М.]. – К. :А.С.К., 2001. – 256 с. 13. Виленский В. Я. Технологии профессионально-ориентированного обучения в высшей школе / [Виленский В. Я., Образцов П. И., Уман А. И.]. – М. : Педагогическое общество России, 2005. – 245 с. 14. Пионова Р. С. Педагогика высшей школы / Р. С. Пионова. – Минск : МГЛУ, 2005. – 201 с. 15. Елсуков А. Н. Методика преподавания социологии в высшей школе / А. Н. Елсуков. – Минск. : МГЛУ, 2003. – 283 с. 16. Маликова Н. Р. О некоторых инновационных методах преподавания социологии / Н. Р. Маликова // Социологические исследования. – 2002. – № 2. – С. 121–123. 17. Сорокина Н. Д. Об инновационных методах в преподавании социологических курсов / Н. Д. Сорокина // Социологические исследования. – 2005. – № 8. – С. 120–125. citation: Ткаченко, В. В. (2015) Аналіз сучасного стану формування професійної компетентності майбутніх соціологів засобами технологій особистісно орієнтованого навчання. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (79). с. 150-157. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/17618/1/32.pdf