eprintid: 17631 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/76/31 datestamp: 2015-06-04 07:46:44 lastmod: 2015-06-04 07:53:20 status_changed: 2015-06-04 07:46:44 type: article metadata_visibility: show title: Концептуальні підходи до здійснення наставництва молодих учителів у США language: ukraine abstract: У статті розкрито особливості реалізації програм наставництва молодих учителів у США, виокремлено та охарактеризовано основні підходи до здійснення педагогічного наставництва у США. З’ясовано, що існування різних підходів до розробки й реалізації програм наставництва вчителів-початківців у США є наслідком гетерогенності системи професійної підготовки вчителів, їх ліцензування та сертифікації, а також широкої автономії шкільних округів, що встановлюють правила і висувають власні вимоги до кандидатів на посаду вчителя. Висвітлено прогресивні ідеї американського досвіду реалізації програм педагогічного наставництва з урахуванням контекстуальних факторів, реальних потреб їх учасників та конкретного навчально-виховного закладу. Обґрунтовано доцільність імплементації у вітчизняну практику наставництва рефлексивного, мотиваційного й андрагогічного підходів, а також здійснення наставництва у формі діалогічної суб’єкт-суб’єктної взаємодії . keywords: наставництво, молодий учитель, наставник, підопічний, концептуальний підхід, період входження у професію, програма підтримки молодих учителів, професійне становлення creators_name: Зембицька, М. В. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 79 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 179-185 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Stevens N. ''R'' and ''R'' for mentors : renewal and reaffirmation for mentors as benefits from the mentoring experience / N. Stevens // Educational Horizons, 1995, № 73 (3). – P. 130–137. 2. Guthrie J. W. Encyclopedia of Education / J. W. Guthrie. – [second edition]. – New York : Macmillan Press, 2002. – 3357 p. 3. Ten Most Stressful Jobs in America. By Linda C. Brinson, 2013 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : . 4. State of America’s schools. The Path to Winning Again in Education. Washington, D.C., Gallup, Inc., 2014, 48 p. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : . 5. Freunderberger H. J. Staff Burn-Out / H. J. Freunderberger // Journal of Social Issues, 1974, Vol. 30, Issue 1. – P. 159–165. 6. Maslach С. The measurement of experienced burnout / C. Malach, S. E. Jackson // Journal of Occupational Behaviour, 1981, Vol. 2. – P. 99–113. 7. Hakanen J. J. Burnout and work engagement among teachers / J. J. Hakanen, A. B. Bakker // Journal of School Psychology, 2006, Vol. 43. – P. 495–513. 8. Friedman I. A. Burnout in Teachers : Shattered Dreams of Impeccable Professional Performance / I. A. Friedman // Psychotherapy in Practice, John Wiley & Sons, Inc., 2000, Vol. 56 (5). – P. 595–606. 9. Rice R. The Theory and Practice of Mentoring in Initial Teacher Training : Is there a dichotomy in the role of learning theories? [Електронний ресурс]. – Режим доступу : . 10. Stanulis R. N. Learning to Mentor : Evidence and Observation as Tools in Learning to Teach, 2009 [Eлектронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.auburn.edu/academic/societies/professional_educator/articles/stanulis_final.pdf>. 11. Purkey W. Inviting School Success : A self-concept approach to teaching, and Democratic Practice / W. Purkey, J. Novak. – Cengage Learning Publishing, 1996. – 222 p. 12. Early P. A changing discourse : from management to leadership / P. A. Early, D. Weindling // Understanding school leadership. – London : Paul Chapman Publishing, 2004. – 175 p. 13. Portner H. Embedding induction and mentoring into the school's culture / H. Portner // Teacher mentoring and induction. – Thousand Oaks, CA : Corwin Press, 2005. – P. 75–94. citation: Зембицька, М. В. (2015) Концептуальні підходи до здійснення наставництва молодих учителів у США. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (79). с. 179-185. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/17631/1/37.pdf