eprintid: 17821 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/78/21 datestamp: 2015-06-18 07:39:37 lastmod: 2016-10-04 14:11:45 status_changed: 2015-06-18 07:39:37 type: article metadata_visibility: show title: Синестезія й естетичний досвід людини у контексті художньо-творчої та художньо-рецептивної діяльності: релаксаційний, компенсаторний, терапевтичний моменти language: ukraine abstract: У статті розглянуто зв'язок синестезії та арт-пратики, який здійснюється завдяки художньо-творчій діяльності людини чи осмисленому сприйняттю мистецьких інновацій. Звернуто увагу на цінність естетичного досвіду для носія синестезії (синестета). Вказано на релаксаційний, компенсаторний, терапевтичний моменти залучення синестета до художньо-творчої діяльності. Досліджено потенціал арт-педагогіки і музикотерапії як напрямів сучасної арт-практики. Особливу увагу приділено питанню розвитку здатності до синестезії через залучення у дитячому віці до естетичної діяльності, насамперед художньої творчості. Окреслено значення інтеграції музики та кольору при естетичному вихованні як засобу гармонічного розвитку особистості. keywords: синестезія, художньо-творча діяльність, компенсаторна функція мистецтва, релаксаційна функція мистецтва, терапевтична функція мистецтва, арт-практика, арт-педагогіка, кольоромузика, музикотерапія, арт-терапія. creators_name: Дудар, О. П. creators_id: xenia1988@ukr.net ispublished: pub subjects: BJ divisions: sch_mus full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 80 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 3-8 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Побережна Г. Музикотерапія як інноваційна технологія особистісного розвитку / Галина Побережна // Вища освіта України : теоретичний та науково-методичний часопис. – 2010. – № 3 (38). –С. 87–97. 2. Квітка Н. Навчально-розвивальна програма з музикотерапії для дітей з особливими освітніми потребами / Наталія Квітка // Дефектологія. – 2011. – № 3. – С. 37–44. 3. Борев Ю. Б. Эстетика / Юрий Борев. – [4-е изд., доп.]. – М. : Политиздат, 1988. – 496 с. 4. Кучерюк Д. Ю. Історична динаміка функцій мистецтва / [Левчук Л. Т., Кучерюк Д. Ю., Панченко В. І. ; за заг. ред. Л. Т. Левчук] // Естетика : [підручник]. – Київ, 2000. – С. 201–217. 5. Тайна синестезии // 100 великих тайн сознания / [авт.-сост. А. С. Бернацкий]. – М. : Вече, 2011. – С. 206–210. 6. Арттерапія // Соціальна педагогіка : мала енциклопедія / [за загал. ред. І. Д. Звєрєвої]. – К. : Центр учбової літератури, 2008. – 336 с. 7. Журавльова Л. С. Розвиток мовлення у старших дошкільників із заїканням засобами музично-дидактичних ігор : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.03 ''Корекційна педагогіка'' / Журавльова Лариса Станіславівна. – Київ, 2009. – 25 с. 8. Вишневецкая Е. Интеграция музыки и цвета в арт-техниках, применяемых в ходе психологического сопровождения развития способностей детей дошкольного возраста [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://webcommunity.ru/969/. 9. Руденко І. В. Виховний потенціал образотворчого мистецтва у формуванні творчої активності молодих підлітків / І. В. Руденко // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : [зб. наук. праць]. – Вип. 15, К. 1. – Кам’янець-Подільський : Вид. ПП Зволейко Д.Г., 2011. – С. 507–514. citation: Дудар, О. П. (2015) Синестезія й естетичний досвід людини у контексті художньо-творчої та художньо-рецептивної діяльності: релаксаційний, компенсаторний, терапевтичний моменти. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (80). с. 3-8. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/17821/1/3.pdf