eprintid: 18609 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/86/09 datestamp: 2015-09-23 07:15:32 lastmod: 2015-09-23 07:16:32 status_changed: 2015-09-23 07:15:32 type: article metadata_visibility: show title: Проблема інклюзивної освіти в сучасних вітчизняних та зарубіжних дослідженнях language: ukraine abstract: Стаття має на меті проаналізувати сучасні вітчизняні та зарубіжні дослідження в галузі інклюзивного навчання. Автор здійснює огляд наукових досліджень щодо освіти дітей з особливими освітніми потребами, які проводилися в Україні на початку ХХІ століття. Особливу увагу приділено зарубіжному досвіду, а саме інклюзивному навчанню у скандинавських країнах. Автор класифікує науково-теоретичну базу, присвячену проблемі інклюзивної освіти в скандинавських країнах за інституційним критерієм і виділяє три основні групи наукових праць. keywords: інклюзивне навчання, освіта скандинавських країн, сучасні вітчизняні та зарубіжні дослідження creators_name: Андрійчук, Н. М. creators_id: andriychuknata@mail.ru ispublished: pub subjects: LB divisions: kaf_in_mov full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 3 (81) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 35-40 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Колупаєва А. А. Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку у загальноосвітні навчальні заклади : [монографія] / А. А. Колупаєва ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. – К. : Педагогічна думка, 2007. – 458 с. 2. Рассказова О. І. Теорія та практика розвитку соціальності учнів в умовах інклюзивної освіти : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.05 ''Соціальна педагогіка'' / Ольга Ігорівна Рассказова . – Луганськ : Б.в., 2014 . – 44 с. 3. Будяк Л. В. Організаційно-педагогічні умови інклюзивного навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку в загальноосвітній сільській школі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.03 ''Корекційна педагогіка'' / Лариса Вікторівна Будяк ; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. – К., 2010. – 23 с. 4. Василенко О. М. Соціально-педагогічні умови адаптації молодших школярів з особливими потребами до навчання в загальноосвітній школі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.05 ''Соціальна педагогіка'' / Василенко Олена Миколаївна ; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – Луганськ, 2010. – 20 с. 5. Захарчук М. Є. Становлення та розвиток інклюзивної освіти у США : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 ''Теорія та історія педагогіки'' / Захарчук Мар'яна Євгенівна ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. Володимира Гнатюка. – Т., 2013. – 17 с. 6. Чопік О. В. Формування взаємин дітей з вадами опорно-рухового апарату із здоровими ровесниками в умовах інклюзивного навчання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.03 ''Корекційна педагогіка'' / Чопік Олена Василівна ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2013. – 18 с. 7. Огієнко О. І Тенденції розвитку освіти дорослих у скандинавських країнах (друга половина ХХ століття) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : 13.00.01 ''Теорія та історія педагогіки'' / Огієнко Олена Іванівна ; АПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. – К., 2009. – 44 с. 8. Логвиненко Т. О. Вища освіта Данії, Норвегії, Швеції у сучасному європейському вимірі [Електронний ресурс] / Т. О. Логвиненко. – Режим доступу : http://dspace.uzhnu.edu.ua:8080/jspui/bitstream/lib/264/1/ВИЩА%20ОСВІТА%20ДАНІЇ,%20НОРВЕГІЇ,%20ШВЕЦІЇ %20У%20СУЧАСНОМУ%20ЄВРОПЕЙСЬКОМУ%20ВИМИРІ.pdf. 9. Бут Тони. Показатели инклюзии : [практическое пособие] / Тони Бут, Мэл Эйнскоу Эйнскоу ; [перевод : РООИ ''Перспектива'' под редакцией Марка Вогана] [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://eduopen. ru/Portals/0/Documents/spec/Показатели%20инклюзии.pdf. 10. Лорман Т. Сім стовпів інклюзивної освіти. Як перейти від запитання "чому?" до запитання "як?" / Т. Лорман // Дефектологія. – 2010. – № 3. – С. 3–1. 11. Лупарт Д. Шкільна реформа в Канаді : перехід від роздільних систем освіти до інклюзивних шкіл : продовження / Д. Лупарт, Ч. Веббер // Дефектологія. – 2010. – № 2. – С. 7–19. 12. П’ятакова Т. Особливості підготовки учителів Швейцарської конфедерації до здійснення інклюзивної освіти / Т. П’ятакова // Імідж сучасного педагога : [науково-практичний освітньо-популярний журнал]. – № 10. – 2000. – С. 37–39. 13. Чи приживеться північноамериканська модель інклюзії в Україні? / [Бондар В., Синьов В., Тищенко В.] // Рідна школа. – 2012. – № 8/9. – С. 20–27. 14. Давиденко Г. В. Впровадження інклюзивної освіти у Великій Британії : проблеми, шляхи вирішення [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB4QFjAA &url=http%3A%2F%2Firbis-nbuv.gov.ua%2Fcgibin% 2Firbis_nbuv%2Fcgiirbis_64.exe%3FC21COM%3D2%26I21DBN%3DUJRN%26P21DBN%3DUJRN%26IM AGE_FILE_DOWNLOAD%3D1%26Image_file_name%3DPDF%2Fapnvlop_2014_11_4.pdf&ei=Jb9IVb2YNsrQ 7AbFr4D4DA&usg=AFQjCNE7R6TeAykHgkEL-IGtJvAX5-g1IQ. 15. Timo Saloviita. Inclusive Education in Finland : A thwarted development [Електронний ресурс] / Timo Saloviita. – Режим доступу : http://www.inklusion-online.net/index.php/inklusion-online/article/view/172/172/. 16. Girma Berhanu. Inclusive education in Sweden : responses, challenges and prospects [Електронний ресурс] / Girma Berhanu. – Режим доступу : https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CDMQFjAB&url =http%3A%2F%2Fwww.internationalsped.com%2Fdocuments%2FGirma%252051211.doc&ei=WcdIVdKRDoL_UIvqg fAI&usg=AFQjCNF0hw-_vJ-2f_XYKZUf9vszFFvmIg. 17. Kim Wickman. Disabled children, inclusion, and physical education in Sweden [Електронний ресурс] / Kim Wickman. – Режим доступу : http://nndr.no/disabled-children-inclusion-and-physical-education-in-sweden/. 18. Segregation, integration, inclusion – The ideology and reality in Finland / [Kivirauma J., Klemelä K., & Rinne R.] // European Journal of Special Needs Education, 21(2). – 2006. – P. 117–133. 19. Arnesen A. & Lundahl L. Still social and democratic? Inclusive education policies in the Nordic welfare states / A. Arnesen, L. Lundahl // Scandinavian Journal of Educational Research, 50(3). – 2006. – P. 285–300. 20. Persson B. Exclusive and inclusive discourses in special education research and policy in Sweden / B. Persson // International Journal of Inclusive Education, 7 (3). – 2003. – P. 271–280. citation: Андрійчук, Н. М. (2015) Проблема інклюзивної освіти в сучасних вітчизняних та зарубіжних дослідженнях. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (3 (81)). с. 35-40. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/18609/1/9.pdf