%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Світельська-Дірко, С. В. %D 2015 %F zu2:18640 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K виховання, гуманізм, добро і зло, глобалізація, духовні орієнтири, комп'ютерізація %N 3 (81) %P 170-174 %T Формування соціалізації засобами казки в учнів початкових класів у творах В. О. Сухомлинського %U http://eprints.zu.edu.ua/18640/ %X У статті розкрито місце і роль казки в процесі соціалізації учнів початкових класів. Казка, згідно В. О. Сухомлинського, створює підвалини для виховання духовних цінностей, а вже останні є необхідною умовою феномену соціалізації молодших школярів. Казка, вважав великий педагог, повинна будити в учня початкових класів фантазію, свою особисту причетність до явищ, подій. Тоді вона стане внутрішнім ''Я'' людини. Виявлено, що з часом переконання людини набирають логічно-абстрактних форм і стають важливими духовними орієнтирами в усіх сферах життєдіяльності людини. Розкриваючи методику впровадження казкового матеріалу, В. О. Сухомлинський не тільки сам складав чудові, захоплюючі казочки, а й навчав цього мистецтва своїх колег та учнів. Без казки, писав він, не можна уявити дитинство. Першими творчими роботами дитини в початкових класах мають бути саме казки про те, що бачить дитина, що її оточує, що вона переживає, що бере близько до серця.