eprintid: 18640 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/86/40 datestamp: 2015-09-24 05:42:18 lastmod: 2015-09-24 05:46:36 status_changed: 2015-09-24 05:42:18 type: article metadata_visibility: show title: Формування соціалізації засобами казки в учнів початкових класів у творах В. О. Сухомлинського language: ukraine abstract: У статті розкрито місце і роль казки в процесі соціалізації учнів початкових класів. Казка, згідно В. О. Сухомлинського, створює підвалини для виховання духовних цінностей, а вже останні є необхідною умовою феномену соціалізації молодших школярів. Казка, вважав великий педагог, повинна будити в учня початкових класів фантазію, свою особисту причетність до явищ, подій. Тоді вона стане внутрішнім ''Я'' людини. Виявлено, що з часом переконання людини набирають логічно-абстрактних форм і стають важливими духовними орієнтирами в усіх сферах життєдіяльності людини. Розкриваючи методику впровадження казкового матеріалу, В. О. Сухомлинський не тільки сам складав чудові, захоплюючі казочки, а й навчав цього мистецтва своїх колег та учнів. Без казки, писав він, не можна уявити дитинство. Першими творчими роботами дитини в початкових класах мають бути саме казки про те, що бачить дитина, що її оточує, що вона переживає, що бере близько до серця. keywords: виховання, гуманізм, добро і зло, глобалізація, духовні орієнтири, комп'ютерізація creators_name: Світельська-Дірко, С. В. ispublished: pub subjects: LA subjects: LB subjects: LB1501 full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 3 (81) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 170-174 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Сейко Н. А. Суб’єкт-об’єктні характеристики доброчинності як чинника соціалізації особистості (ХІХ- початок ХХ ст.) / Н. А. Сейко // Вісник ЖДУ ім. І. Франка. – Випуск № 44. – 2009. – С. 59–63. 2. Legowicz J. Hiztoria filozofii średniowiecznej / J. Legowicz. – Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1980. – 638 s. 3. Антонова О. Є. Вплив мистецтва на становлення особистості в епоху Відродження / О. Є. Антонова // Естетичне виховання дітей та молоді : [збірник наукових праць] / [за ред. О. А. Дубасенюк, Н. Г. Сидорчук]. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. – С. 127–133. 4. Гегель. Философия религии : [в двух томах] / Гегель. – Т. 2. – М. : Мысль, 1971. – 630 с. 5. Jedunak S. Filozofia moralnośći / S. Jedunak. – Warzsawa : Centralny Ośrodek Metodyczny Studiów Nauk Politycznych, 1987. – 215 s. 6. Сухомлинский В. А. У истоков жизненного идеала / В. А. Сухомлинский // Сердце отдаю детям. – [изд. 7-е]. – К. : Радянська школа, 1981. – С. 298–308. 7. Сухомлинський В. О. Розумове виховання й освіта підлітків / В. О. Сухомлинський // Вибрані твори : [в п’яти томах]. – Т. ІІІ. – К. : Радянська школа, 1977. – С. 382–432. 8. Васянович Г. П. Виховна роль праці у педагогічних поглядах Василя Сухомлинського і Тадеуша Новацького / Г. П. Васянович // Гуманізація педагогічної взаємодії у творчості Василя Сухомлинського : [збірник наук. праць] / [за заг. ред. М. В. Левківського]. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2013. – С. 18–20. 9. Wieczorek S. Podstawy psychologii pracy / S. Wieczorek. – Tarnobrzeg : W-wo ''Tarbonus'', 2005. – 225 s. 10. Кант И. Отличие труда от игры / И. Кант // Мудрость воспитания. Книга для родителей. – М. : Педагогика, 1988. – С. 237–238. 11. Коменский А. Я. Первейший инструмент развития природных дарований / А. Я. Коменский // Мудрость воспитания. Книга для родителей. – М. : Педагогика, 1988. – С. 244–245. citation: Світельська-Дірко, С. В. (2015) Формування соціалізації засобами казки в учнів початкових класів у творах В. О. Сухомлинського. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (3 (81)). с. 170-174. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/18640/1/35.pdf