%0 Journal Article %A Максимова, О. О. %D 2015 %F zu2:19358 %I К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова %J Наукові записки: збірник наукових статей %N 122 %P 116-123 %T Ідея толерантності у гуманітарних науках %U http://eprints.zu.edu.ua/19358/ %X У статті розглянуто етимологію та тлумачення поняття «толерантність» з точки зору різних гуманітарних наук (філософії, соціології, етнополітології, культурології, психології, педагогіки). Здійснена спроба виявити спільні підходи та історично зумовлені зміни у його семантиці та наведений ряд категорій, які розкривають його значення: поблажливість, допустимість, терпимість, прийняття, повага, розуміння, схильність до інших, гнучкість, милосердя, витриманість, стійкість, уміння миритися, рахуватися з іншими. Показано відмінність терміну «терпимість», який часто вживають як синонімічний, від «толерантності». Проаналізавно змістове насичення категорії «толерантність» згідно резолюції Генеральної конференції ЮНЕСКО. Охаракетризована «толерантність» у психолого-педагогічному ракурсі: як мета та результат виховання, яке супроводжується формуванням певних соціальних установок, з одного боку, та як якість особистості, яка виявляється у поведінці і вчинках, з іншого. Розкрито два аспекти толерантності: зовнішній та внутрішній. Визначені засади педагогіки толерантності, що передбачає кропітку працю вчителя над собою.