%0 Journal Article %A Мазяр, О. В. %D 2015 %F zu2:19562 %I Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України %J Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України "Психологія обдарованості" %K індивідуальність, особистість, обдарованість, спадковість, вольові здібності, пізнавальні процеси. %N 11 %P 166-173 %T Обдарованість як предмет психологічного дослідження на початку ХХ століття %U http://eprints.zu.edu.ua/19562/ %V 4 %X Історико-психологічний аналіз показав, що в кінці ХІХ – на початку ХХ століття були окреслені основні підходи до проблеми обдарованості. В межах психології індивідуальності вченими здійснено типологізацію обдарованих осіб, визначена роль пізнавальних процесів, встановлено місце особистісних якостей у розвитку здібностей. При дотриманні деяких помилкових положень вченими подекуди достатньо виважено оцінювалась роль спадковості у формуванні обдарованості. Сформульовані концепції обдарованості здебільшого формувалися в межах емпіричного підходу і вирізнялися ґрунтовним аналізом окремих випадків.