%0 Journal Article %A Никончук, Н. О. %D 2015 %F zu2:19564 %I Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України %J Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України "Психологія обдарованості" %K молодший шкільний вік, здібності, рефлексія, рефлексія проградієнтності здібностей, оцінювання. %N 11 %P 209-218 %T Дослідження рефлексії проградієнтоності здібностей у молодшому шкільному віці %U http://eprints.zu.edu.ua/19564/ %V 4 %X В статті представлені результати емпіричного дослідження рефлексії проградієнтності здібностей учнів початкових класів. Сформульовано визначення поняття «рефлексія проградієнтності здібностей». Описано динаміку рефлексії проградієнтності здібностей у молодшому шкільному віці. Виокремлено етапи альтернативної та проградієнтної рефлексії здібностей. Описано тенденції в оцінюванні дітьми власних досягнень та досягнень референтних осіб: тенденцію до більш диференційованого оцінювання вмінь у порівнянні з якостями, тенденцію до вищого оцінювання власних досягнень в умовах соціального порівняння, тенденцію до знецінювання досягнень осіб з найближчого соціального оточення.