eprintid: 19729 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 5908 dir: disk0/00/01/97/29 datestamp: 2015-12-28 10:18:41 lastmod: 2015-12-28 10:18:41 status_changed: 2015-12-28 10:18:41 type: article metadata_visibility: show contact_email: iryna_sver@ukr.net title: Методи розв'язування рівнянь в історичних задачах language: ukraine abstract: Розв'язування рівнянь – одна з провідних змістових ліній шкільного курсу математики. Вміння розв’язувати рівняння розвиваються в процесі практичного ознайомлення з різними методами виконання таких задач. Тому в першій частині статті ми розглядаємо різні підходи до розв’язування квадратних рівнянь, які виникли в історії математики: словесне розв’язання, коли ще не було математичної символіки; геометричне розв’язання, що дає можливість наочно побудувати корінь рівняння; різні тотожні перетворення, в результаті яких рівняння розв’язується без застосування формули; деякі підстановки, що зводять квадратне рівняння до рівняння з двома змінними. Кожний з методів має свої переваги, які корисно зрозуміти та оцінити. У другій частині розглядаються рівняння вищих степенів. У більшості історичних задач пропонуються різні авторські підходи щодо перетворення даних рівнянь до вигляду, коли можна використати метод розкладу на множники. В ряді задач пропонуються різні підстановки, які зводять дане рівняння до рівняння, степінь якого нижче. У третій частині наведено деякі знахідки математиків минулих часів, які дають можливість знайти корені рівнянь підвищеної складності нетрадиційними методами. creators_name: Сверчевська, І. А. ispublished: pub subjects: Q1 subjects: QA divisions: sch_mat full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Математика в рідній школі. number: 11 publisher: Педагогічна преса pagerange: 43-47 refereed: TRUE citation: Сверчевська, І. А. (2015) Методи розв'язування рівнянь в історичних задачах. Математика в рідній школі. (11). с. 43-47. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/19729/1/%D0%A1%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%87%D0%B5%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_1.pdf