%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Костючков, С. К. %D 2015 %F zu2:19875 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K індивід, соціум, державна влада, освітня послуга, сфера освіти, біовлада, ринкова економіка %N 81 %P 16-21 %T Особистість, суспільство і держава як замовники та споживачі освітніх послуг %U http://eprints.zu.edu.ua/19875/ %X У статті розглянуто особливості інтеракцій особистості, суспільства і держави як замовників і споживачів освітніх послуг у контексті стратегії розвитку сучасної освітньої системи; визначено поняття "освітня послуга" в контексті освітнього споживчого ринку; охарактеризовано систему діючих суб’єктів − акторів освітнього процесу; проаналізовано погляди М. Фуко на освіту як соціальний інститут, який у сучасному західному світі є системою обмеження свободи особистості; зроблено висновок про те, що в сучасних умовах виникають різноманітні групи замовників й споживачів освітніх послуг, які відрізняються запитами, інтересами та фінансовими можливостями на ринку освіти.