eprintid: 19875 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/98/75 datestamp: 2016-01-14 12:27:53 lastmod: 2016-01-14 12:34:38 status_changed: 2016-01-14 12:27:53 type: article metadata_visibility: show title: Особистість, суспільство і держава як замовники та споживачі освітніх послуг language: ukraine abstract: У статті розглянуто особливості інтеракцій особистості, суспільства і держави як замовників і споживачів освітніх послуг у контексті стратегії розвитку сучасної освітньої системи; визначено поняття "освітня послуга" в контексті освітнього споживчого ринку; охарактеризовано систему діючих суб’єктів − акторів освітнього процесу; проаналізовано погляди М. Фуко на освіту як соціальний інститут, який у сучасному західному світі є системою обмеження свободи особистості; зроблено висновок про те, що в сучасних умовах виникають різноманітні групи замовників й споживачів освітніх послуг, які відрізняються запитами, інтересами та фінансовими можливостями на ринку освіти. keywords: індивід, соціум, державна влада, освітня послуга, сфера освіти, біовлада, ринкова економіка creators_name: Костючков, С. К. creators_id: kosser.63@mail.ru ispublished: pub subjects: B1 full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 81 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 16-21 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Мещанінов О. П. Сучасні моделі розвитку університетської освіти в Україні : теорія і методика : дис. … доктора пед. наук : 13.00.04 / Мещанінов О. П. – К., 2005. – 509 с. 2. Щетинин В. П. Своеобразие российского рынка образовательных услуг / В. П. Щетинин // Мировая экономика и международные отношения. – 1997. – № 11. – С. 127–135. 3. Романова И. Б. Организация и управление внебюджетной образовательной деятельностью государственного вуза : дисс. … канд. экон. наук : 08.00.05 / Романова И. Б. – Ульяновск : Ульяновский гос. ун-т, 2000. – 182 с. 4. Ченцов А. О. О бизнесе образовательных услуг / А. О. Ченцов // Высшее образование в России. – 1999. – № 2. – С. 120–123. 5. Толстяков Р. Р. Системный подход к оценке характеристик потребителей образовательных процессов и услуг / Р. Р. Толстяков // Вопросы современной науки и практики. Университет им. В. И. Вернадского. – 2008. – №1 (11). – Т. 1. – С. 244–256. 6. Сорос Д. Криза глобального капіталізму : Відкрите суспільство під загрозою / [Сорос Д., Ткачук Р., Фролкін А.].  К. : Основи, 1999.  259 с. 7. Панарин А. С. Христианский фундаментализм против "рыночного терроризма" / А. С. Панарин // Наш современник.  2003.  № 1.  С. 166178. 8. Асаул А. Н. Управление высшим учебным заведением в условиях инновационной экономики [Електронний ресурс] / А. Н. Асаул, Б. М. Капаров. – СПб. : "Гуманистика", 2007. – 280 с. – Режим доступу : http://www.spbgasu.ru/documents/docs_176.pdf. 9. Сисоєва С. О. Роль освіти в сучасному світі / С. Сисоєва // Рідна школа. – Київ : Видавниче підприємство "Деміур", 2008. – № 11. – С. 3–6. 10. McHoul A. A Foucault primer : Discourse, power and the subject / A. McHoul, W. Grace. – New York : State University of New York Press, 1993. – 22 p. 11. Foucault M. Discipline and punish : The birth of the prison / M. Foucault ; [trans. A. Sheridan]. – New York : Vintage, 1979. – Р. 211–224. 12. Sheridan A. The will to truth / A. Sheridan, M. Foucault. – London : Routledge, 1980. – 114 p. 13. Foucault P. M. Maurice Florence / Michel Foucault, James D. Faubion // Aesthetics, Method and Epistemology. Essential Works of Foucault : 1954–1984. – Vol. 2. – New York : The New Press, 1998. – 460 p. 14. Федоров И. Б. Интеграция образования и науки : ключевые аспекты / И. Б. Федоров // Высшее образование сегодня. – 2005. – № 6. – С. 8–13. citation: Костючков, С. К. (2015) Особистість, суспільство і держава як замовники та споживачі освітніх послуг. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (81). с. 16-21. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/19875/1/16-21.pdf