%0 Book %A Климова, К. Я. %D 2006 %F zu2:20236 %I ЖДУ ім. І.Франка %P 106 %T Віч-на-віч з мовою %U http://eprints.zu.edu.ua/20236/ %X Проблема формування мовленнєвої особистості майбутнього вчителя останнім часом все більше привертає увагу методистів вищої школи. На жаль, гнучкі педагогічні технології вузівського навчання іноді набувають суто формального впровадження – ми обмежуємося змінами в будові навчальних планів, у послідовності різних форм занять, введенням нових систем контролю й оцінювання знань тощо. Але спробуймо за кожним нововведенням побачити особистість майбутнього вчителя не як об’єкта нашого педагогічного впливу – такий підхід порушує принцип спільності праці викладачів і студентів, коли навчання і виховання перетворюється на самонавчання і самовиховання. Не випадково ми приділяємо увагу розвитку ораторських здібностей завтрашніх класоводів: їм вирішувати нелегке завдання, яке постало перед сучасною початковою школою – вже з перших років навчання розкрити перед дітьми дивовижні барви рідної мови, навчити дітей не просто читати, а усвідомлювати зміст прочитаного вірша, оповідання, відчуваючи при цьому естетичну насолоду від кожної зустрічі з героями творів великого Кобзаря, незабутнього Івана Франка, мужньої і мрійливої Лесі Українки. Саме тому ґрунтовна мовна підготовка вчителів початкових класів органічно поєднується з формуванням риторичної особистості студентів.