eprintid: 20336 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/03/36 datestamp: 2016-02-23 09:43:15 lastmod: 2016-02-23 11:24:42 status_changed: 2016-02-23 09:43:15 type: article metadata_visibility: show title: Фоностилістичні особливості слоганів німецькомовної комерційної реклами language: ukraine abstract: У статті на матеріалі німецької мови досліджено звукову організацію слоганів комерційної реклами у стилістичному і прагматичному аспектах. Визначено роль фоностилістичних явищ, зокрема, звукового повтору, звуконаслідування, звукосимволізму та рими у створенні евфонічності, увиразненні емоційного й логічного змісту слоганів. Аналіз використання фоностилістичних засобів з позицій комунікативно- прагматичного підходу дозволив виявити їх роль у досягненні прагматичного ефекту комунікації. keywords: фоностилістика, асонанс, алітерація, звуконаслідування, звукосимволізм, рима, евфонія, експресивність, прагматичний ефект, слоган, комерційна реклама. creators_name: Ковальова, Т. П. ispublished: pub subjects: P1 divisions: kaf_rom_ger_lit full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 4 (82) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 8-14 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Беценко Т. Закони звукової архітектоніки художнього тексту : [зб. наук. праць] / Тетяна Беценко // Світогляд. Філософія, Релігія. – Суми: ТОВ ВПП "Фабрика друку", 2014. – Вип. 6. – С. 155–172. 2. Висоцька З. І. Художньо-естетичне значення алітерації дрижачого "р" у поезії Ліни Костенко [Електронний ресурс] / Висоцька З. І. , Гейна О. В. – Режим доступу : http ://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2644. 3. Кабиш М. Ю. Звуковий повтор як фоностилістичний прийом пошуку змісту у поетичних текстах початку ХХ століття [Електронний ресурс] : [зб. наукових праць] / Кабиш М. Ю. // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 8. Філологічні науки (мовознавство і літературознавство). – Вип. 5 / За ред. академіка Л. І. Мацько. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – С. 117–122. – Режим доступу : http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/6982/1/Kabysh.pdf. 4. Ковальчук О. Різновиди та функції повторів у поетичні тканині коломийок [Електронний ресурс] / Ольга Ковальчук // Народознавчі зошити. – 2014. – № 4 (118). – Режим доступу : nz.ethnology.lviv.ua/archiv/2014-4/16.pdf. 5. Ніколаєнко О. Ритміко-звукові особливості епіграм Марціала [Електронний ресурс] / О. Ніколаєнко // Studia linguistica. – 2012. – Вип. 6 (1). – С. 308–314. – Режим доступу : http ://nbuv.gov.ua/jpdf/ Stling_2012_6(1)__51.pdf. 6. Українець Л. Ф. Конотація фонетичних одиниць авангардної поезії М. Семенка [Електронний ресурс] / Л. Українець // Українське мовознавство. – 2010. – Вип. 40. – С. 70–76. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Um_2010_40_12.pdf. 7. Штихно І. В. Фоностилістичний ресурс мови як засіб створення художності [Електронний ресурс] : [зб. наук. праць ХНПУ ім. Г. С. Сковороди] / І. В. Штихно // Лінгвістичні дослідження. – 2012. – Вип. 34. – С. 215–218. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/znpkhnpu_lingv_2012_34_39.pdf. 8. Алешина В. В. Лингвистические особенности англоязычных рекламных слоганов / В. В. Алешина // Современная филология: материалы III междунар. науч. конф. (г. Уфа, июнь 2014). – Уфа : Лето, 2014. – С. 103–108. 9. Морозова И. В. Слагая слоганы / И. В. Морозова. – М. : Рип-Холдинг, 2005. – 174 с. 10. Мощева С. В. Фонетические особенности оформления печатных рекламных текстов (на материале английского и русского языков) [Електронний ресурс] / С. В. Мощева // Вестник гуманитарного факультета ИГХТУ. – Иваново : ГОУ ВПО "ИГХТУ", 2008. – Вып. 3. – С. 288–302. – Режим доступу : http://www.isuct.ru/e-publ/vgf/sites/ru.e-publ.vgf/files/2008/vgf-2008-03.pdf. 11. Улитина Н. Фонетические приемы, используемые в рекламных слоганах [Електронний ресурс] / Наталья Улитина // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: "Лінгвістика". – 2010. – Вип. 11. – С. 132–136. – Режим доступу : http ://linguistics.kspu.edu/webfm_send/1473. 12. Самаріна В. В. Німецькомовний рекламний дискурс : прагматичний, когнітивний та лінгвостилістичний аспекти : автореф. дис... канд. філол. наук : 10.02.04 "Германські мови"/ В. В. Самаріна ; Харк. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. – Х. , 2010. – 20 с. 13. Дудик П. С. Стилістика української мови : [навчальний посібник] / П. С. Дудик – К. : Видавничий центр "Академія", 2005. – 368 с. 14. Ганич Д. І. Словник лінгвістичних термінів / Д. І. Ганич, І. С. Олійник – К. : Вища школа, 1985. – 360 с. 15. Тоцька Н. І. Засоби милозвучності української мови / Н. І. Тоцька // Українське мовознавство. – К. : ВПЦ "Київський університет", 2000. – Вип. 22. – С. 3–9. 16. Гаврилишин Я. Порівняльна характеристика українського і німецького консонантизму: лінгводидактичний аспект / Ярослав Гаврилишин, Володимир Пілецький // Теорія і практика викладання української мови як іноземної. – 2007. – Вип. 2. – С. 156–161. 17. Ветвицкий В. Г. Занимательное языкознание (Фонетика, имя существительное) : [пособие для учителя] / В. Г. Ветвицкий. – М. ; Л. : Просвещение, 1966. – 159 с. 18. Томашевский Б. В. Теория литературы. Поэтика : [учеб. пособие] / Б. В. Томашевский. – М. : Аспект Пресс, 1999. – 334 с. 19. Кушнерик В. І. Фоносемантизм у германських і слов’янських мовах : діахронія та синхронія : автореф. дис… д-ра філол. наук : 10.02.17 / Кушнерик Володимир Іванович ; Київський національний лінгвістичний ун-т. – К., 2009. – 32 с. 20. Качуровськнй І. Фоніка [Електронний ресурс] / Ігор Качуровський. – Мюнхен, 1984. – Режим доступу : http://diasporiana.org.ua/wp-content/uploads/books/1945/file.pdf. citation: Ковальова, Т. П. (2015) Фоностилістичні особливості слоганів німецькомовної комерційної реклами. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (4 (82)). с. 8-14. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/20336/1/8-14.pdf