%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Сіранчук, Н. М. %D 2015 %F zu2:20425 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K лексична компетентність молодшого школяра, семантичний принцип навчання, градуальний принцип навчання, мовна здібність, лексико-граматична будова мовлення %N 4 (82) %P 72-76 %T Процес формування лексичної компетентності молодшого школяра у структурі теорії мовленнєвої діяльності %U http://eprints.zu.edu.ua/20425/ %X У статті висвітлено й науково обґрунтовано процес формування лексичної компетентності молодшого школяра у структурі теорії мовленнєвої діяльності. Науково доведено поняття "лексико-граматична будова мовлення". Визначено найефективніші принципи щодо побудови методики формування лексичної компетентності на функціональній основі. Поняття "лексичної компетентності молодшого школяра" значно ширше за поняття знання, уміння та навички з лексики, оскільки концентрує у собі спрямованість особистості (мотивацію, ціннісні орієнтири та ін.), її здатність долати стереотипи, передбачати мовленнєві ситуації, гнучкість мислення; характер-самостійність, цілеспрямованість, вольові якості.