eprintid: 20425 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/04/25 datestamp: 2016-02-25 09:28:50 lastmod: 2016-02-25 09:36:35 status_changed: 2016-02-25 09:28:50 type: article metadata_visibility: show title: Процес формування лексичної компетентності молодшого школяра у структурі теорії мовленнєвої діяльності language: ukraine abstract: У статті висвітлено й науково обґрунтовано процес формування лексичної компетентності молодшого школяра у структурі теорії мовленнєвої діяльності. Науково доведено поняття "лексико-граматична будова мовлення". Визначено найефективніші принципи щодо побудови методики формування лексичної компетентності на функціональній основі. Поняття "лексичної компетентності молодшого школяра" значно ширше за поняття знання, уміння та навички з лексики, оскільки концентрує у собі спрямованість особистості (мотивацію, ціннісні орієнтири та ін.), її здатність долати стереотипи, передбачати мовленнєві ситуації, гнучкість мислення; характер-самостійність, цілеспрямованість, вольові якості. keywords: лексична компетентність молодшого школяра, семантичний принцип навчання, градуальний принцип навчання, мовна здібність, лексико-граматична будова мовлення creators_name: Сіранчук, Н. М. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 4 (82) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 72-76 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Шахнарович A. Место семантического компонента в языковой способности. Семантика языковых единиц и текста : [лингвист. и психолингвист исслед.] / Шахнарович A. – М. , 1979. – С. 5–18. 2. Шахнарович A. Языковая способность : [лингвистический энциклопедический словарь] / А. Шахнарович. – М. : Сов. энциклопедия, 1990. – С. 617. 3. Красиков Ю. В. Лингвистические параметры исследования письменного текста : автореф. дис. на получение науч. степени докт. фил. наук : спец. 10.02.01. '' Русский язык'' / Ю. В. Красиков. – М. , 1990. – 51 с. 4. Шахнарович A. Детская речь : [лингвистический энциклопедический словарь] / А. Шахнарович. – М. : Сов. энциклопедия, 1990. – С. 131–132. 5. Гак В. Г. Структура слова как компонент семантической структуры высказывания / В. Г. Гак // Семантическая структура слова : Психолингвистические исследования. – М. 1971. – С. 78 – 96. 6. Красиков Ю. В. Алгоритмы порождения речи / Красиков Ю. В. – Орджоникидзе : Ир, 1990. – 240 с. 7. Красиков Ю. В. Теория речевых ошибок / Красиков Ю. В. – М. : Наука, 1980. – 124 с. citation: Сіранчук, Н. М. (2015) Процес формування лексичної компетентності молодшого школяра у структурі теорії мовленнєвої діяльності. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (4 (82)). с. 72-76. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/20425/1/72-76.pdf