eprintid: 20428 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/04/28 datestamp: 2016-02-25 09:31:53 lastmod: 2016-02-25 09:39:38 status_changed: 2016-02-25 09:31:53 type: article metadata_visibility: show title: Дослідження сприйняття образу вчителя іноземної мови за допомогою метафори language: ukraine abstract: У статті обґрунтовано актуальність застосування когнітивної метафори як рефлексивного прийому в професійній підготовці вчителя іноземної мови. Розглянуто класифікацію метафор вчителя відповідно до 4-х філософських концепцій освіти. Створені майбутніми вчителями метафори аналізуються з метою виявлення: 1) загальних тенденцій у сприйнятті образу вчителя; 2) кореляції з філософськими концепціями освіти; 3) можливих змін у сприйнятті образу вчителя в процесі професійної підготовки. keywords: когнітивна метафора, вчитель іноземної мови, рефлексія creators_name: Халимон, І. Й. creators_name: Шевченко, С. І. creators_name: Штепура, А. П. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 4 (82) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 77-82 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. McGillick P. Non-didactive reflective approaches in ELT teacher development [Електронний ресурс] / Paul McGillick. – Режим доступу : http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED368173.pdf. 2. Деркач А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А. А. Деркач. – М. : Изд-во Московского психо-социального ун-та; Воронеж : МОДЭК, 2004. – 752 с. 3. Чернова Ю. К. Акмеология делового человека / Ю. К. Чернова, И. Н. Григорьева. – Тольятти, 2000. – 242 с. 4. Richards J. C. Content knowledge and instructional practice in second language teacher education / J. C. Richards // Linguistics and language pedagogy. The state of the art. Georgetown University Round Table on Languages and Linguistics 1991 [James E. Alatis, editor]. – Georgetown University Press, 1991. – P. 76–99. 5. Lakoff G. Metaphors we live by / George Lakoff, Mark Johnsen. – Chicago : University of Chicago Press, 2003. – 278 p. 6. Massengill Shaw D. Pre-service teachers' metaphors of teaching and literacy / Shaw D. Massengill, M. Mahlios // Reading Psychology. – 2008. – Vol. 29 (1). – P. 31–60. 7. Yob I. M. Thinking constructively with metaphors / I. M. Yob. // Studies in Philosophy and Education. – 2003. – Vol. 22. – P. 127–138. 8. Munby H. Metaphor in the thinking of teachers : An exploratory study / H. Munby // Journal of Curriculum Studies. – 1986. – Vol. 18. – P. 197–209. 9. Gillis C. Metaphor as renewal : re-imagining our professional selves / C. Gillis, L. C. Johnson // The English Journal. – 2002. – Vol. 91 (6). – P. 37–43. 10. Oxford R. Clashing metaphors about classroom teachers : Toward a systematic typology for the language teaching field / [R. Oxford, S. Tomplinson, A. Barcelos, C. Harrington etc] // System. – 1998. – Vol. 26 (1) – P. 3–50. citation: Халимон, І. Й., Шевченко, С. І., Штепура, А. П. (2015) Дослідження сприйняття образу вчителя іноземної мови за допомогою метафори. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (4 (82)). с. 77-82. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/20428/1/77-82.pdf