%0 Journal Article %A Арешонков, В. Ю. %D 2014 %F zu2:21449 %I Хмельницький: Видавництво Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії %J Педагогічний дискурс. Збірник наукових праць Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії %K системний підхід, структурно-функціональний підхід, конкретно-історичний підхід, аксіологічний підхід, парадигмальний підхід %N 16 %P 18-23 %T Методологічні засади дослідження змісту шкільної суспільствознавчої освіти України ХХ століття %U http://eprints.zu.edu.ua/21449/ %X У статті автор здійснив спробу визначити методологічні основи вивчення змісту шкільної суспільствознавчої освіти України ХХ ст. Проаналізовано напрацювання науковців щодо вивчення порушеної проблеми. Розкрито сутність предметного підходу до визначення основних напрямів розробки теоретичних основ змісту освіти. Обґрунтовано наукові підходи до визначення змісту освіти, розкриті їх особливості. Основними одиницями структури змісту суспільствознавчої освіти на рівні предмета (монопредмета чи поліпредмета) виокремлено предметні знання, предметні уміння, способи навчальної діяльності. Зроблено висновок про те, що в межах комплексу методологічних підходів: системного,структурно-функціонального, конкретно-історичного, аксіологічного та парадигмального,можливо розглядати зміст шкільної суспільствознавчої освіти ХХ ст. як культурологічний феномен і як модель соціального замовлення, що представляє в предметі дидактики змістовну сторону навчання.