eprintid: 21449 rev_number: 9 eprint_status: archive userid: 1307 dir: disk0/00/02/14/49 datestamp: 2016-06-22 11:01:10 lastmod: 2016-06-22 11:01:10 status_changed: 2016-06-22 11:01:10 type: article metadata_visibility: show title: Методологічні засади дослідження змісту шкільної суспільствознавчої освіти України ХХ століття language: ukraine abstract: У статті автор здійснив спробу визначити методологічні основи вивчення змісту шкільної суспільствознавчої освіти України ХХ ст. Проаналізовано напрацювання науковців щодо вивчення порушеної проблеми. Розкрито сутність предметного підходу до визначення основних напрямів розробки теоретичних основ змісту освіти. Обґрунтовано наукові підходи до визначення змісту освіти, розкриті їх особливості. Основними одиницями структури змісту суспільствознавчої освіти на рівні предмета (монопредмета чи поліпредмета) виокремлено предметні знання, предметні уміння, способи навчальної діяльності. Зроблено висновок про те, що в межах комплексу методологічних підходів: системного,структурно-функціонального, конкретно-історичного, аксіологічного та парадигмального,можливо розглядати зміст шкільної суспільствознавчої освіти ХХ ст. як культурологічний феномен і як модель соціального замовлення, що представляє в предметі дидактики змістовну сторону навчання. keywords: системний підхід, структурно-функціональний підхід, конкретно-історичний підхід, аксіологічний підхід, парадигмальний підхід creators_name: Арешонков, В. Ю. ispublished: pub subjects: L1 divisions: kaf_pravo full_text_status: public date: 2014 date_type: published publication: Педагогічний дискурс. Збірник наукових праць Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії number: 16 publisher: Хмельницький: Видавництво Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії pagerange: 18-23 refereed: TRUE citation: Арешонков, В. Ю. (2014) Методологічні засади дослідження змісту шкільної суспільствознавчої освіти України ХХ століття. Педагогічний дискурс. Збірник наукових праць Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії (16). с. 18-23. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/21449/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%B8%20%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B7%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%82%D1%83%20%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%81%D1%83%D1%81%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%20%D0%A5%D0%A5_%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81_2014_16_5.pdf