%0 Journal Article %A Мазяр, О. В. %A Горбань, Марія %D 2016 %F zu2:21557 %I ЖДУ ім. І. Франка %J Психологічні дослідження: наукові праці викладачів та студентів соціально-психологічного факультет %N 8 %P 51-52 %T Порівняльний аналіз стратегій поведінки у конфліктних ситуаціях юнаків із різним соціометричним статусом %U http://eprints.zu.edu.ua/21557/ %X Поведінка старшокласників у конфліктних ситуаціях має особливу актуальність і становить цікавість у зв’язку з питаннями соціальної інтеграції і дорослішання. Адже нова соціальна ситуація розвитку особистості в юнацькому віці обумовлює зміни в індивідуальних особливостях особистості, в результаті чого відбувається загострення міжособистісних стосунків. Міжособистісні конфлікти – це зіткнення відмінних переконань, їхня боротьба. Тому не дивно, що юнаки по-різному відстоюють власну думку. Не останнє місце при цьому відіграє груповий статус суб’єкта. Часто старшокласнику для того, щоби захистити свої переконання, не вистачає впевненості через вплив свого групового статусу, або, навпаки, він настільки в ньому переконаний, що вступає в пряме змагання з опонентами. Такі стратегії поведінки в конфліктних ситуаціях можуть закріпитися за суб’єктом і непродуктивно проявлятися далеко за межами шкільного колективу.