%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Пастовенський, О. В. %D 2016 %F zu2:21989 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K ефективна освітня система; соціальний капітал; міра різноманітності; синергетичний сценарій; атрактори; жорстка, "м’яка", синергетична освітні системи; делеговані повноваження; мережева взаємодія. %N 1(84) %P 97-101 %T Синергетичний сценарій розвитку ефективних освітніх систем %U http://eprints.zu.edu.ua/21989/ %X У статті досліджено процес розвитку ефективних освітніх систем. Зроблено висновок, що зазначений процес у залежності від міри різноманітності систем і рівня соціального капіталу стратегічно відбувається за синергетичним сценарієм до визначених атракторів – жорсткої системи, систем з делегованими управлінськими повноваженнями, "м’якої", з розвиненою мережевою взаємодією, синергетичної. Водночас траєкторії руху ефективних освітніх систем до атракторів тактично визначаються їхніми можливостями до самоорганізації