eprintid: 21991 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/19/91 datestamp: 2016-09-25 19:26:56 lastmod: 2020-09-08 18:54:13 status_changed: 2016-09-25 19:26:56 type: article metadata_visibility: show title: Значення начерків у художньо-творчій діяльності майбутніх учителів образотворчого мистецтва з дисциплін "Малюнок" і "Живопис" language: ukraine abstract: У статті проаналізовано проблему художньо-творчої діяльності майбутніх учителів образотворчого мистецтва з дисциплін "Малюнок" і "Живопис". При підготовці вчителів образотворчого мистецтва виконання начерків є необхідною умовою для підвищення рівня професійної майстерності. Виконання начерків розглянуто як один із найважливіших засобів наочності в навчанні студентів малюнка і живопису. Розкрито специфіку виконання начерків, що є основою творчого та навчального малюнку. Проаналізовано принципи виконання роботи: від загального – до конкретного, від головного – до другорядного. Представлено матеріали й техніки виконання начерків. Розкрито специфіку процесу роботи над начерком, етапи виконання, цілі й методи його здійснення. Встановлено, що виконання начерків допомагає майбутньому вчителю образотворчого мистецтва швидко оволодіти образотворчими засобами озброює практичними вміннями та навичками цілісного бачення натури й зображення, є умовою для професійного зростання студентів, виявлення їхніх інтересів і задумів з мистецьких дисциплін. Таким чином, виконання начерків – це фундамент, на якому формується професійна підготовка майбутнього вчителя образотворчого мистецтва з дисциплін "Малюнок" і "Живопис". keywords: учитель образотворчого мистецтва, малюнок, живопис, начерк, художньо-творча діяльність, професійна підготовка. creators_name: Піддубна, О. М. ispublished: pub subjects: LB divisions: sch_obr full_text_status: public date: 2016 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 1(84) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 107-111 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Энциклопедический словарь юного художника / [cост. Н. И. Платонова, В. Д. Синюков]. – М. : Педагогика, 1983. – 416 с. : ил. 2. Популярная художественная энциклопедия : Архитектура. Живопись. Скульптура. Графика. Декоративное искусство / [гл. ред. В. М. Полевой; ред. кол. : В. Ф. Маркузон, Д. В. Сарабьянов, В. Д. Синюков]. – М. : Сов. Энциклопедия. Книга ІІ. М-Я, 1986 – 432 с. : 32 л. ил. 3. Гинзбург И. П. П. Чистяков и его педагогическая система / И. П. Гинзбург. – Л. – М., 1940. – 146 с. 4. Піддубна О. М. Розвиток творчих здібностей студентів у процесі вивчення предметів ''малюнок'' й ''живопис'' при виконанні начерків // Естетичне виховання дітей та молоді : теорія, практика, перспективи розвитку : [зб. наук. праць] / за ред. О. А. Дубасенюк, Н. Г. Сидорчук. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І Франка, 2012. – С. 410– 415. 5. Піддубна О. М. Формування творчої активності майбутніх вчителів образотворчого мистецтва у процесі занять живописом / О. М. Піддубна // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2012. – Вип 67. – С. 70–73. 6. Піддубна О. М. Організація конкурсів і виставок творчих робіт студентів як інноваційний метод професійної підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва / О. М. Піддубна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (Педагогічні науки). – 2012. – № 22 (257) листопад. – С. 161–167. 7. Ростовцев Н. Н. Развитие творческих способностей на занятиях рисованием : [учеб. пособие для студентов худож.-граф. фак. пед. ин-тов] / Н. Н. Ростовцев, А. Е. Терентьев. – М. : Просвещение, 1987. – 176 с. : ил. 8. Чистяков П. П. Письма, записные книжки, воспоминания / П. П. Чистяков. – М. : Искусство, 1953. – 310 с. citation: Піддубна, О. М. (2016) Значення начерків у художньо-творчій діяльності майбутніх учителів образотворчого мистецтва з дисциплін "Малюнок" і "Живопис". Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (1(84)). с. 107-111. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/21991/1/23.pdf