eprintid: 22234 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/22/34 datestamp: 2016-10-22 17:30:33 lastmod: 2016-10-22 17:37:55 status_changed: 2016-10-22 17:30:33 type: article metadata_visibility: show title: Проблема формування здатності до рефлексії майбутніх медичних сестер у процесі фахової підготовки language: ukraine abstract: У даній статті представлено аналіз підходів науковців щодо визначення поняття ''рефлексія'', висвітлено сутність проблеми формування рефлексивних умінь, необхідних майбутнім медичним сестрам для реалізації практичної діяльності. Розкривається роль та значення комунікативних умінь, творчої активності майбутнього фахівця, його здатності самостійно організовувати свою пізнавальну діяльність, направлену на оволодіння знаннями, навичками та способами їх застосування для вирішення професійних ситуацій. Також мова йде про необхідність створення професійних умов для забезпечення розвитку рефлексії у здобувачів вищої освіти. keywords: рефлексія, рефлексивні уміння, формування, професійна підготовка, медична сестра, медсестринський процес. creators_name: Ліщук, І. І. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2016 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 3 (85) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 78-83 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Батальщикова Е. Ю. Формування рефлексивної позиції в процесі викладання іноземних мов / Е. Ю. Батальщикова // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2011. – Ч.ІІІ, № 9 (220). – 56 с. 2. Словник української мови : в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства ; за ред. І. К. Білодіда. – К. : Наукова думка, 1970–1980. – Т. 8. 3. Романець В. А. Історія психології ХХ століття : [навчальний посібник] / В. А. Романець, І. П. Маноха, В. О. Татенка, Т. М. Титаренко. – К. : Либідь, 1998. – 992 с. 4. Философский энциклопедический словарь / Редкол. : С. С. Аверинцев, Э. А. Араб-Оглы, Л. Ф. Ильичев [и др.]. – М. : Советская энциклопедия, 1989. – 815 с. 5. Кант И. Критика чистого разума / И. Кант ; пер. с нем. Н. Лосского сверен и отредактирован Ц. Г. Арзаканяном и М. И. Иткиным ; Примеч. Ц. Г. Арзаканяна. – М. : Мысль, 1994. – 591 с. 6. Андреев В. Эвристическое программирование учебно-исследовательской деятельности / В. Андреев. – М. : Высшая школа, 1981. – 240 с. 7. Ковалев Г. А. Основные направления методов активного обучения в странах Запада / Г. А. Ковалев // Психологический журнал. – 1989. – № 1. – С. 28–34. 8. Желанова В. В. Використання технологій формування рефлексивної компетентності в процесі професійної підготовки // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія : Педагогіка і психологія : збірник наукових праць. – Випуск 27. – Вінниця : ТОВ фірма "Планер", 2009. – С. 132–136. 9. Щедровицкий Г. П. Коммуникация, деятельность, рефлексия / Георгий Петрович Щедровицкий // Исследование речемыслительной деятельности. – Алма-Ата, 1974. – С. 12–28. 10. Степанов С. Ю. Типи і функції рефлексії в організації прийняття рішення оператором / С. Ю. Степанов, І. М. Семенов, Е. Р. Новікова // Проблеми інженерної психології. – [2 вид.]. – Л., 1984. – С. 127–129. 11. Лісовий В. М. Основи медсестринства : [підручник] / В. М. Лісовий, Л. П. Ольховська, В. А. Капустник. – 2- е вид., переробл. і допов. – К. : ВСВ "Медицина", 2013. – 792 с. citation: Ліщук, І. І. (2016) Проблема формування здатності до рефлексії майбутніх медичних сестер у процесі фахової підготовки. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (3 (85)). с. 78-83. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/22234/1/16.pdf