eprintid: 22267 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/02/22/67 datestamp: 2016-10-26 19:29:21 lastmod: 2016-10-26 19:37:31 status_changed: 2016-10-26 19:29:21 type: article metadata_visibility: show title: Формування комунікативних умінь школярів в умовах компетентнісної мовної освіти language: ukraine abstract: У статті розглядається ґенеза поняття "комунікативні уміння" у науковій вітчизняній літературі, визначається важливість формування комунікативної компетенції учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Автор аналізує особливості формування комунікативних вмінь в контексті сучасної мовної політики, приділяє увагу комунікативному підходу як одному з пріоритетних, акцентує на важливості взаємозв'язку шкільної мовної освіти з реальними потребами суспільного життя. keywords: комунікативні уміння, комунікативна компетентність, спілкування, функції спілкування, навчальна взаємодія, комунікація, комунікативний підхід creators_name: Харченко, Г. І. creators_id: harchenko-2@ukr.net ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2016 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 3 (85) publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 149-152 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Голуб Н. Б. Комунікативна компетентність сучасного учня старших класів : суть проблеми і шляхи її розв’язання / Н. Б. Голуб // Наукові записки. – Острог : Острозька академія, 2012. – Вип. 22. – С. 182–191. – (Серія "Філологічна"). 2. Варзацька Л. О. Формування загальнонавчальних умінь як засіб досягнення цілей компетентнісної мовної освіти / Л. О. Варзацька // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. – Серія "Педагогічні науки". – Луцьк, 2014. – № 6. – С. 4–12. 3. Галаєвська Л. В. Діалогічна взаємодія як педагогічна і психологічна проблема / Л. В. Галаєвська // Українська мова і література в школі. – 2014. – № 6. – С. 9–12. 4. Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : [підручник] / Ф. С. Бацевич. – К. : Академія, 2004. – 344 с. 5. Соснова К. Розвиток комунікативних здібностей учнів на уроках української мови / К. Соснова // Дивослово. – 2012. – № 7. – С. 2–9. 6. Пентилюк М. І. Текст як основа формування риторичних умінь і навичок учнів / М. І. Пентилюк // Українська мова та література в школі. – 2008. – № 1. – С. 4–6. 7. Кан-Калик В. А. Основы профессионально-педагогического общения / В. А. Кан-Калик. – Грозний : Чеч.- Инг. кн. изд-во, 1979. – 135 с. 8. Лопатка Р. Т. Функціонально-комунікативний підхід у навчанні української мови / Р. Т. Лопатка // Рідні джерела. – 2003. – № 1. – С. 28–31. 9. Тімченко С. О. Критичне мислення: крок до комунікативної компетенції учня / С. О. Тімченко // Вивчаємо українську мову і літературу. – 2011. – № 19–21. – С. 2–10. 10. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / В. О. Сухомлинський. – К. : Радянська школа, 1988. – 196 с. citation: Харченко, Г. І. (2016) Формування комунікативних умінь школярів в умовах компетентнісної мовної освіти. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (3 (85)). с. 149-152. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/22267/1/28.pdf