eprintid: 22392 rev_number: 16 eprint_status: archive userid: 5890 dir: disk0/00/02/23/92 datestamp: 2016-11-13 00:16:05 lastmod: 2016-11-13 00:16:05 status_changed: 2016-11-13 00:16:05 type: article metadata_visibility: show contact_email: oksy-91@mail.ru title: Зміст навчального матеріалу спецкурсу "Хмарні інформаційно-аналітичні технології у науково-дослідному процесі" language: ukraine abstract: Розглянуто наукові засади добору змісту навчального матеріалу, проаналізовано структуру і визначено зміст спецкурсу «Хмарні інформаційно-аналітичні технології у науково-дослідному процесі» для підготовки докторів філософії в умовах кредитно- модульної системи навчання. Визначено кількість кредитів ECTS, що виділяються на спецкурс, і як оцінювати слухачів цього курсу. Модульна структура спецкурсу «Хмарні інформаційно-аналітичні технології у науково-дослідному процесі», на опанування якої виділяється 1 кредит ECTS, розрахована на 36 годин: 9 лекцій, 9 практичних та семінарських занять, 12 годин самостійної роботи, 6 годин індивідуальної роботи. Програма спецкурсу включає два змістових модулі «Міжнародні наукометричні бази даних» і «Бібліометрика української науки». Кожна тема змістових модулів спецкурсу містить оцінювальний тест, окремо має бути складений підсумковий сертифікаційний тест, який охоплює теми двох змістових модулів і визначено оцінку індивідуального завдання (проекту). Розроблена програма спецкурсу орієнтована, передусім, на аспірантів, що здобувають ступінь доктора філософії у галузі педагогічних наук зі спеціальності 13.00.10 і може бути використана як у заочній (дистанційній) формі, так і в очно дистанційній формі навчання. keywords: інформаційно-аналітичні технології; інформаційно-комунікаційна компетентність, наукометричні бази даних; підготовка доктора філософії; науково- дослідний процес. interacttype: expositive creators_name: Одуд, О. А. creators_name: Спірін, О. М. creators_id: oksy-91@mail.ru creators_id: Oleg.Spirin@gmail.com ispublished: pub subjects: ZA divisions: sch_ami full_text_status: public date: 2016 date_type: published publication: Інформаційні технології і засоби навчання volume: 52 number: 2 publisher: Інститут інформаційних технологій і засобів навчання АПН України pagerange: 108-120 refereed: TRUE issn: 2076-8184 referencetext: 1. Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII / Офіційний веб-сайт Верховної Ради України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov. ua/laws/show/1556-18. 2. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://guonkh.gov.ua/content/documents/16/1517/Attaches/4455.pdf. 3. Тарасов Д. Використання спеціалізованих пошукових систем для отримання показників цитованості електронних наукових архівів / Д. Тарасов, О. Гарасим // Комп'ютерні науки та інформаційні технології: [збірник наукових праць]/Вісник Національний університет «Львівська політехніка». – № 732. – 2012. – С. 382– 388. 4. Іванова С. М. Використання системи ЕРrints як засобу інформаційно-комунікаційної підтримки наукової діяльності в галузі педагогічних наук : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» / Іванова С. М – Київ, 2015. 5. Іванова С. М. Використання системи ЕРrints як засобу інформаційно-комунікаційної підтримки наукової діяльності в галузі педагогічних наук : дис. канд. пед. наук : 13.00.10 / Іванова Світлана Миколаївна. – Київ, 2015. – 317 с. 6. Биков В. Ю. Електронні бібліометричні системи як засіб інформаційно-аналітичної підтримки науково-педагогічних досліджень /Биков В Ю., О. М. Спірін, Н. В. Сороко // Інформаційно- комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи. – 2015. – Випуск 1 – С. 91– 100. 7. Биков В. Ю. Відкриті web-орієнтовані системи моніторингу впровадження результатів науково- педагогічних досліджень / Биков В. Ю., Спірін О. М., Лупаренко Л. А.. // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2014. – №1. – С. 3–25. 8. Наказ МОН України від 17 жовт. 2012 № 1112 [«Про опублікування результатів дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук»] [Електронний ресурс] // Офіційний Веб- портал Верховної Ради України. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1851-12. 9. Лук'яненко Д. Г. Принципи та модель підготовки докторів філософії (PhD) в університеті [Електронний ресурс] / Д. Г. Лук'яненко// КНЕУ ім. В. Гетьмана. – 2014. – Режим доступу до ресурсу : https://kneu.edu.ua/ua/science_kneu/princ_ta_model_phd/. 10. Гальчевська О. А. Використання міжнародних наукометричних баз даних відкритого доступу в наукових дослідженнях [Електронний ресурс] / Гальчевська О .А. // Збірник наукових праць «Інформаційні технології в освіті» (ІТО). – Херсонський державний університет, 2015. – № 23. – Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/10636/ 11.Спірін О. М. Дидактичні засади організації навчального процесу за кредитними технологіями / О. М. Спірін // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2006. – № 30. – С. 41–45. 12. Бурда М. І. Методичні основи диференційованого формування геометричних умінь учнів основної школи : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.02 / М. І. Бурда. – К., 1994. – 347 с. 13. Коломієць С. С. Концепція створення освітньо-наукової програми підготовки за освітньо- науковим рівнем – доктор філософії (PhD) / С. С. Коломієць, О. С. Синекоп // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – 2014. – Вип. 3– 4. – С. 5– 11. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2014_3-4_3 14. Наукометричні бази даних [Електронний ресурс] // Електронна бібліотека Харківського економіко-правового університету. – Режим доступу до ресурсу : http://library.hepu.edu.ua/koristuvacham/naukovcjam/naukometrichni-bazi-danikh/. 15. Гальчевська О. А. Переваги використання системи Google Scholar у наукових та науково- педагогічних дослідженнях майбутніх докторів філософії / О. А. Гальчевська // Медиасфера и медиаобразование: специфика взаимодействия в современном социокультурном пространстве. – Могилев: Могилев. институт МВД, 2015. – С. 91– 95. ISSN: 2076-8184. Інформаційні технології і засоби навчання, 2016, Том 52, №2 118 16. Бібліометрика української науки. Про проект [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу : http://www.nbuviap.gov.ua/bpnu/index.php?page_sites=pro_proect. 17. . Спірін О. М. Зміст навчального матеріалу з основ штучного інтелекту в курсі інформатики / О. М. Спірін // Вісник Житомирського педагогічного університету. – 2004. – № 14. – С. 121–124. 18. Тимчасове положення про організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців / [додаток до наказу М-ва освіти і науки України від 23 січ. 2004 р. № 48 «Про проведення педагогічного експерименту з кредитно-модульної системи організації навчального процесу»]. 19.Шишкіна М. П. Хмаро орієнтоване освітнє середовище навчального за-кладу: сучасний стан і перспективи розвитку досліджень [Електронний ресурс] / Шишкіна Марія Павлівна, Попель Майя Володимирівна // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2013. – №5 (37). – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/903 20. Биков В. Ю. ІКТ-аутсорсінг і нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ / В. Ю. Биков // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2012. – №4 (30). [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/ view/717/529. 21.Чайковський Ю. Б. Наукометричні бази та їх кількісні показники / Ю.Б. Чайковський // Ч. I. Вісник НАН України. – 2013. – №8. – С. 89–98. 22.Ковальчук В.Н. Практика використання ІКТ-засобів у педагогічному експерименті: Інтернет анкетування / В.Н.Ковальчук // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2013. – № 3 (35). – С. 135-152. – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/832/618. 23. Електронні інформаційні бібліотечні системи наукових і навчальних закладів: монографія / [Спірін О. М., Іванова С. М., Новицький О. В. та ін.]. – К. : Педагогічна думка, 2012. – 176 с. 24.Сороко Н. В. Дидактичні функції інформаційних і комунікаційних технологій у професійній діяльності вчителя-словесника / Н. В. Сороко // Інформаційні технології і засоби навчання. – Вип. 1 (5). – 2008. – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/146#.VfPFdKuD0eM. 25.Лещенко М.мП. Відкрита освіта у категоріальному полі вітчизняних і зарубіжних вчених [Електронний ресурс] / Лещенко М.мП., Яцишин А.мВ. // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – № 1 (39). – Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/985/748 citation: Одуд, О. А., Спірін, О. М. (2016) Зміст навчального матеріалу спецкурсу "Хмарні інформаційно-аналітичні технології у науково-дослідному процесі". Інформаційні технології і засоби навчання, 52 (2). с. 108-120. ISSN 2076-8184 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/22392/1/ITZN_2016_52_2_12.pdf