eprintid: 22444 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 6031 dir: disk0/00/02/24/44 datestamp: 2016-11-16 23:43:07 lastmod: 2016-11-16 23:43:07 status_changed: 2016-11-16 23:43:07 type: article metadata_visibility: show contact_email: ok17188vk@ukr.net title: Формування ІКТ-компетентностівикладачів-тьюторів ресурсних центрів дистанційної освіти language: ukraine abstract: Анотація. У статті проаналізовано основні підходи щодо формування ІКТ-компетентності у категорії фахівців, які здійснюють навчально-методичну підтримку процесу дистанційного навчання. Висвітлено ступінь наукової розробки проблеми, визначено й обґрунтовано сутність ІКТ-компетентності вчителя, наведено огляд зарубіжного і вітчизняного досвіду навчання вчителів у сфері інформаційних технологій. Зазначено, що серед основних завдань діяльності ресурсних центрів дистанційної освіти є забезпечення відповідного кваліфікаційного рівня викладачів-тьюторів, які працюють у мережі ресурсних центрів. Виокремлено рівні ІКТ-компетентності, необхідних для успішної професійної діяльності мережних викладачів. keywords: дистанційна освіта; ресурсний центр дистанційної освіти; ІКТ- компетентність; рівні ІКТ-компетентності. educational: Формування ІКТ-компетентностівикладачів-тьюторів ресурсних центрів дистанційної освіти creators_name: Коневщинська, О. Е. creators_id: ok17188vk@ukr.net ispublished: pub subjects: LB subjects: LB2300 divisions: sch_ami full_text_status: public date: 2014 date_type: published publication: Інформаційні технології і засоби навчання volume: 42 number: 4 publisher: Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України pagerange: 20-32 refereed: TRUE issn: 2076-8184 official_url: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1117/827 referencetext: 1. Биков В. Ю. Сучасні завдання інформатизації освіти / В. Ю. Биков. // Інформаційні технології і засоби навчання : електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс] / Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України; гол. ред.: В. Ю. Биков. — 2010. — № 1(15). — Режим доступу : http://www.ime.edu-ua.net/em15/emg.html. 2. Дерба Т. О. Функціональні обов'язки тьютора мереженого дистанційного навчання школярів / Т. О. Дерба // Інформаційні технології і засоби навчання : електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс]. — 2010. — № 5(19). — Режим доступу до журналу : http://www.ime.edu- ua.net/em.html. 3. Биков В. Ю., Кухаренко В. М., Сиротенко Н. Г., Рибалко О. В., Богачков Ю. М. Технологія розробки дистанційного курсу : навчальний посібик. — К. : Міленіум, 2008. — 323 с. 4. Жевакіна Н. В. Професійні функції діяльності викладача-тьютора в умовах дистанційного навчання / Н. В. Жевакіна, М. А. Семенов // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. — 2011. — №5 (216). — С. 5-9. 5. «Про затвердження кваліфікаційних характеристик професій (посад) педагогічних та науково- педагогічних працівників навчальних закладів». Наказ МОН № 665 від 01.06.13 року [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://osvita.ua/legislation/other/37302/list/2/. 6. Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України : метод. рекомендації /[В. Ю. Биков, О. В. Білоус, Ю. М. Богачков та ін.] ; за заг. ред. В. Ю. Бикова, О. М. Спіріна, О. В. Овчарук. — К. : Атіка, 2010. — 88 с. 7. Організація середовища дистанційного навчання в середніх загальноосвітніх навчальних закладах : посібник / [Богачков Ю. М., Биков В. Ю, Пінчук О. П., Манако А. Ф. та ін.] ; під наук. ред. Ю. М. Богачкова. — К. : Педагогічна думка, 2012. — 160 с.: іл. 8. Богачков Ю. М. Ключові питання створення Концепції мережі ресурсних центрів дистанційної освіти загальноосвітніх навчальних закладів / Ю. М. Богачков, О. П. Пінчук // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2013. — № 3 (35). — С. 83-98. — Режим доступу : http: //j ournal .iitta. gov.ua/index. php/itlt/article/view/854. 9. Типове положення про ресурсний центр дистанційної освіти системи загальної середньої освіти. [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/406. 10. «Про затвердження Вимог до вищих навчальних закладів та закладів післядипломної освіти, наукових, освітньо-наукових установ, що налають освітні послуги за дистанційною формою навчання з підготовки та підвищення кваліфікації фахівців за акредитованими напрямами і спеціальностями». Наказ МОН України № 1518 від 30.10.2013 р [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://ipo.kpi.ua/fileadmin/template/Nakaz_Vimogi_30_10_13 .pdf. 11. Овчарук, О. В., Гуржій, А. М. Дискусійні питання інформаційно-комунікаційної компетентності: міжнародні підходи та українські перспективи Інформаційні технології в освіті : Збірник наукових праць. Випуск 15. — Херсон: ХДУ, 2013. — С. 38-42. 12. Коневщинська О. Е. Кадрове забезпечення ресурсного центру дистанційного навчання / О .Е. Коневщинська // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2013. — № 6 (38). — С 182¬195. - Режим доступу : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/957#.U6bQSZR_vVI. 13. Laura H. Salganik, Dominique S. Rychen, Urs Moser, John W. Konstant (1999), Projects on Competencies in the OECD Context: Analysis of Theoretical and Conceptual Foundations, SFSO, OECD, ESSI, Neuchatel. 14. Науково-методичні рекомендації до проекту державних стандартів інформативних компетентностей вчителів [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/1918/1 _.pdf. citation: Коневщинська, О. Е. (2014) Формування ІКТ-компетентностівикладачів-тьюторів ресурсних центрів дистанційної освіти. Інформаційні технології і засоби навчання, 42 (4). с. 20-32. ISSN 2076-8184 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/22444/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%E2%84%964%20%2842%29%202014.pdf