eprintid: 22613 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 220 dir: disk0/00/02/26/13 datestamp: 2016-12-07 18:59:33 lastmod: 2016-12-07 18:59:33 status_changed: 2016-12-07 18:59:33 type: article metadata_visibility: show title: Зарубіжний досвід використання програмно-імітаційних комплексів економічного спрямування в освіті language: ukraine abstract: MBA-програм, у вищих навчальних закладах, в цілях проведення наукових досліджень та в якості платформи проведення змагань та олімпіад. Розвиток інформаційно- комунікаційних технологій, що обумовлює зниження витрат на придбання, розробку та підтримку програмно-імітаційних комплексів економічного спрямування, дає змогу очікувати поширення використання таких комплексів та їх експансію в нові галузі застосування. Динамізм галузі розробки та використання бізнес-симуляцій робить можливим лише аналіз тенденцій розвитку програмно-імітаційних комплексів економічного спрямування, розробку гіпотез щодо перспективних галузей застосування таких програмно-імітаційних комплексів та спостереження процесів розвитку і адаптації продуктів та сервісів провідних гравців даного ринку. Наведено конкретні приклади використання програмно-імітаційних комплексів у вищих навчальних закладах зарубіжжя. Здійснено систематизацію розглянутих програмно-імітаційних комплексів. З’ясовано, що програмно-імітаційні комплекси економічного спрямування (бізнес- симуляції) дають змогу доповнити традиційні методи викладання та забезпечити формування економічних компетентностей спеціалістів різних галузей. Зарубіжний досвід використання програмно-імітаційних комплексів економічного спрямування може служити основою для формування підходів до впровадження даного засобу навчання та наукових досліджень у навчальних та наукових закладах України. keywords: програмно-імітаційні комплекси (ПІК), ПІК економічного спрямування, бізнес-симуляції, економічна компетентність. creators_name: Антонюк, Д. С. ispublished: pub subjects: LB2300 divisions: sch_ami full_text_status: public date: 2016 date_type: published publication: Інформаційні технології в освіті number: 2(27) pagerange: 140-153 refereed: TRUE issn: 1998-6939 referencetext: 1. Aldrich, C. (2005). Learning by Doing: A Comprehensive Guide to Simulations, Computer Games, and Pedagogy in E-Learning and Other Educational Experiences. San Francisco: Pfeiffer, A Wiley Imprint. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://eu.wiley.com/WileyCDA /WileyTitle/productCd-0787977357.html 2. Behavioral economics – Wikipedia, the free encyclopedia [Електронний ресурс] – Режим доступу: URL : https://en.wikipedia.org/wiki/Behavioral_economics – Заголовок з екрану. 3. Blended Learning in Higher Education: Framework, Principles, and Guidelines. D. Randy Garrison, Norman D. Vaughan John Wiley & Sons, 2008 – 245 p. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-0787987700.html 4. Business Simulation Games used to enforce EMBA learning [Електронний ресурс] – Режим доступу: URL : http://www.topmba.com/mba-programs/business-simulation-games-used-enforc... – Заголовок з екрану. 5. Castronova Edward (2007). Exodus to the Virtual World: How Online Fun is Changing Reality. Palgrave Macmillan. ISBN 1-4039-8412-3. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://us.macmillan.com/exodustothevirtualworld/edwardcastronova 6. COLLIS , B., MARGARYAN , A. (2004) Criteria for evaluation of success of blended learning methodology [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://doc.utwente.nl/48619/1/ Collis04criteria.pdf 7. Curtis J. Bonk, Charles R. Graham, Jay Cross, Michael G. Moore The Handbook of Blended Learning: Global Perspectives, Local Designs San Francisco, 2006, Pfeiffer. 624 p. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-0787977586.html 8. Fortmann-Roe, Scott. "Insight Maker: A general-purpose tool for web-based modeling & simulation." Simulation Modelling Practice and Theory 47 (2014): 28-45. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/263127834_Insight_ Maker_A_general-purpose_tool_for_web-based_modeling_simulation 9. Heinze A. Reflections On The Use Of Blended Learning [Електронний ресурс] / Aleksej Heinze, Chris Procter // Education in a Changing Environment. 13th-14th September 2004. – University of Salford, Salford, Education Development Unit. – 2004. – 11 p. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ece.salford.ac.uk/proeedings/papers/ah_04.rtf 10. International Business and Strategy Simulation Game. Global Challenge [Електронний ресурс] – Режим доступу: URL : http://www.cesim.com/simulations/cesim-global-challenge-international-bu... – Заголовок з екрану. 11. Management Flight Simulations | LearningEdge at MIT Sloan [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://mitsloan.mit.edu/LearningEdge/simulations/Pages/Overview.aspx – Заголовок з екрану. 12. ModelBenders – Encyclopedia [Електронний ресурс] – Режим доступу: URL : http://www.modelbenders.com/encyclopedia/encyclopedia.html – Заголовок з екрану. 13. Simformer Business Cup 2016 – Business simulations & Innovative Educational Tools [Електронний ресурс] – Режим доступу: URL : https://simformer.com/events/simformer-business-cup-2016 – Заголовок з екрану. 14. Sterman J. (2014), Interactive web-based simulations for strategy and sustainability: The MIT Sloan LearningEdge management flight simulators, Part I, Syst. Dyn. Rev., 30: 89–121. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://mitsloan.mit.edu/LearningEdge/simulations /Documents/LearningEdgeMFS.pdf 15. Student Competition: MobLab Economics Tournament! – MobLab [Електронний ресурс] – Режим доступу: URL : https://www.moblab.com/student-competition-moblab/ – Заголовок з екрану. 16. Student engagement and learning with PhET interactive simulations, Adams, W. K [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.jdes.tyc.edu.tw/PhET2013/publications /MPTL_2010_PhET_final.pdf 17. Study of Educational Simulations Part I – Engagement and Learning. Adams, W.K., Reid, S., LeMaster, R., McKagan, S.B., Perkins, K.K., Dubson, M. & Wieman, C.E. (2008). Journal of Interactive Learning Research, 19(3), 397-419. Chesapeake, VA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://phet.colorado.edu/publications/PhET_Interviews_I.pdf 18. Антонюк Д. С. Деякі аспекти вибору типу програмно-імітаційних комплексів як засобу формування економічних компетентностей студентів технічних спеціальностей [Електронний ресурс] / Д. С. Антонюк // ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція молодих учених «Наукова молодь-2015»: Матеріали наукової конференції. – Київ : ІІТЗН НАПН України, 2015. Режим доступу: http://conf.iitlt.gov.ua/Images/Files /Antonyuk%20D_211_1449420613_file.S_211_1449420613_file.doc 19. Банщиков П.Г. Моделювання ринкового середовища компаній у навчально-тренінгових технологіях (на прикладі бізнес-симуляції «ViAl+») / П.Г. Банщиков, О.В. Грищенко, В.Я. Паздрій // Проблеми освіти: МОН України Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, 2011. №65. 20. Банщиков П.Г. Особливості проведення інтерактивних занять під час комплексного тренінгу на основі бізнес-симуляції «Sigam-Market» / П.Г. Банщиков, О.О. Кизенко, Г.С. Скитьова // Аудиторна робота викладача і студента: досвід і напрями вдосконалення: Науково-методична конференція ДВНЗ « КНЕУ імені Вадима Гетьмана». 21 лютого 2012 р., м. Київ. – К.: КНЕУ, 2012. 21. Дивак В.В. Розвиток економічної компетентності директорів загальноосвітніх навчальних закладів засобами інформаційно-комунікаційних технологій [Текст] : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Дивак Володимир Валерійович ; Ін-т інформ. технологій і засобів навчання НАПН України. – К., 2010. – 237 арк. 22. Кухаренко В.М. Змішане навчання. Вебінар. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.wiziq.com/online-class/2190095-intel-blended – Заголовок з екрану. 23. Кухаренко В.М. СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ДО ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ / В.М.Кухаренко // Інформаційні технології в освіті. – 2015. – № 24. – С. 53-67. 24. Мацюк О. О. Комп’ютерні симуляції як засіб формування професійної компетентності майбутніх перекладачів в умовах інформаційного суспільства / О. О. Мацюк // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2013. – Вип. 5. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2013_5_20. 25. Мотуз С. А. Комплексное использование биржевых симуляторов как наиболее эффективное направление их применения // Управление экономическими системами . – 2013. – № 12. – С. 59. 26. Симуляція — Вікіпедія [Електронний ресурс] – Режим доступу: URL : https://uk.wikipedia.org/wiki/Симуляція – Заголовок з екрану. 27. Смирнова-Трибульська Є. М. Педагогічна технологія дистанційного навчання з використанням системи CLMC MOODLE / Є. М. Смирнова-Трибульська // Постметодика. – № 6 (77). – Полтава, 2007. – С. 19-27. 28. Стефаненко П. В. Теоретичні і методичні засади дистанційного навчання у вищій школі: дис… доктора пед. наук: 13.00.04. [Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України] – Київ, 2002. – 492 с. 29. Стрюк А. М. Проектування комбінованого навчання системного програмування бакалаврів програмної інженерії. Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики: збірник наукових праць. Випуск X: в 3-х томах. – Кривий Ріг: Видавничий відділ НМетАУ, 2012. – Т. 3: Теорія та методика навчання інформатики. С 157-164. 30. Триус Ю. В. Комбіноване навчання як інноваційна освітня технологія у вищій школі/ Ю. В. Триус, І. В. Герасименко// Теорія та методика електронного навчання: збірник наукових праць. Випуск III. – Кривий Ріг: Видавничий відділ НМетАУ, 2012. – С. 299–308. 31. Федорук П.І. Технологія побудови індивідуальної адаптивної траєкторії навчання у системі дистанційної освіти і контролю знань / П.І.Федорук, М.В.Пікуляк //Математичні машини і системи. – 2010. – № 1. – С 68-75. 32. Шуневич Б. І. Розвиток дистанційного навчання у вищій школі країн Європи та Північної Америки: дис... доктора педагогічних наук: 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки / Б. І. Шуневич; Інститут вищої освіти АПН України. - К., 2008. citation: Антонюк, Д. С. (2016) Зарубіжний досвід використання програмно-імітаційних комплексів економічного спрямування в освіті. Інформаційні технології в освіті (2(27)). с. 140-153. ISSN 1998-6939 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/22613/1/140-153.pdf